Ombygning af gasgrill

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Quqdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Ombygning af gasgrill

Indlæg#1 » 27. aug 2021, 16:00

Hej folkens,

Jeg har en ældre gasgrill som jeg er ret glad for (ukendt mærke)
Den er desværre bare ved at være slidt op, altså metallet er ved at være mørt, og stativet som holder det hele er ved at være temmeligt slidt.

Derfor ville jeg gerne ombygge den med nye elementer (bedre metal og bedre isolering etc etc.
Jeg har undersøgt om der er noget der forhindrer mig i at gøre det - lovgivningsmæssigt, men kan ikke umiddelbart finde noget om emnet.

Derfor, er der nogen af jer der ved noget om reglerne etc..?
Naturligvis er der sikkert nogle tilkoblingen som skal kontrolleres af en gasmand, men derudover..

Mvh.

Sendt fra min Pixel 5 med Tapatalk

CP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Ombygning af gasgrill

Indlæg#2 » 1. sep 2021, 22:26

Du må godt nok være MEGA glad for den grill - det projekt kan jo aldrig nogensinde svare sig

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Re: Ombygning af gasgrill

Indlæg#3 » 2. sep 2021, 04:14

Quqdk skrev:Jeg har undersøgt om der er noget der forhindrer mig i at gøre det - lovgivningsmæssigt, men kan ikke umiddelbart finde noget om emnet.
Du kan frit få fremstillet et nyt korpus.
Du nævner isolering. Det forvirrer mig. Jeg kender ikke udendørs gasgriller med isolering.
Hvad med at vise et billede.

Kun autoriserede må udføre eller ændre på gasinstallationer, men jeg vil tro at forbudet ikke gælder hvor man blot flytter en komplet gasinstallation fra et korpus til et andet.

Hvis isoleringen er hulrumsisolering, altså imellem to vægge, så er glasuld i fast pladeform det bedste. Det kan ikke brænde, og det synker ikke ved opvarmning.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Tilbage til "Gasgrill"