Ny Weber gasgrill til max 5500 kr.

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
stokholm34
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Ny Weber gasgrill til max 5500 kr.

Indlæg#1 » 1. mar 2021, 10:31

Jeg er på udkig efter en ny Weber gasgrill til max 5500 kr. Jeg har kigget på disse 2 modeller:
https://www.xl-byg.dk/shop/weber-spirit ... rt-1973750
https://www.davidsenshop.dk/weber-genes ... 2501996772
Er der andre Weber I kan anbefale?
Skal bruges til rotisseri og det klassiske bbq. Skal kunne holde til at være i gang i min 10-12 timer.

Mvh

Jonas

skydriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Ny Weber gasgrill til max 5500 kr.

Indlæg#2 » 1. mar 2021, 11:03

Begge disse grill ser fine ud.

Synes jeg har læst, at nogen mener, at Weber er ved at falde af på den, og ikke leverer samme kvalitet i nogle af deres serier som de gjorde tidligere. Det er nogle år siden jeg selv har brugt Weber, men når jeg ser dem i byggemarkederne, synes jeg de ser fine ud.

Hvordan differentierer Webers kvalitet sig f.eks. fra Charbroil ? Synes tilsvarende at deres professionel serie lader til at have en ok kvalitet. Hvad er andres erfaringer ? De har desuden højt låg med termometer og god mulighed for rotisserie, og med eller uden sidebrænder. Deres nye core og pro udgaver har plads til 11Kg gas inde i skabet, og i pro-udgaven er sidebrænderen en 900 graders sear-burner.

Er Charbroil som alternativ til Weber noget man skal holde sig fra ?

Lightyear
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Ny Weber gasgrill til max 5500 kr.

Indlæg#3 » 2. mar 2021, 14:53

Jeg synes låget på Spirit II ser ret lavt ud, i forhold til den ældre Spirit. Ved ikke om det kun er optisk det snyder?
Jeg havde selv en Spirit E-320 som døde i en vinterstorm, og skiftede til en Genesis II E-310. Den har mine varmeste anbefalinger. Weber giver 10 års garanti på alle dele (slid undtaget) på Genesis II serien.

Tilbage til "Gasgrill"