Valg af grill omkring 5.000 kr.

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Amtus
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Valg af grill omkring 5.000 kr.

Indlæg#1 » 28. nov 2020, 13:28

Hej alle sammen

For de fleste er det måske ikke grill-sæson, men jeg står altså og vil gerne have købt en grill til omkring de 5.000 kr., men hvor får jeg mest value for money?

Tidligere har jeg haft den gamle Charbroil Titan, som jeg havde i 5 år, og jeg synes den var fin, men det kunne have lidt svær ved at holde temperaturen, hvis det blæste.

Håber I har nogle god råd :-)

Brugeravatar

aammat
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Valg af grill omkring 5.000 kr.

Indlæg#2 » 28. nov 2020, 15:11

Hvis det må være kul så har HWL 50% rabat på keramisk grill i denne weekend. Kender ikke kvaliteten, men du får ikke problemer med vinden.. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

Emneforfatter
Amtus
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 29. nov 2020, 11:09

Tak, men det skal gerne være gas. Kan rigtig godt lide kulgrill, men min virkelighed med små børn betyder bare, at jeg kun får det brugt, hvis det er gas :-)

nicolai.k
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 29. nov 2020, 13:41

Mit bud ville være en Napoleon grill
Måske denne

https://www.homeshop.dk/napoleon-grill/ ... grill.html
Nicolai

Lightyear
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 8. dec 2020, 08:18

Jeg har selv valgt en Weber Genesis II E-310 som afløser for en Weber Spirit, og den kan jeg kun anbefale.

Brugeravatar

MiNo
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 9. dec 2020, 12:43

Amtus skrev:Tak, men det skal gerne være gas. Kan rigtig godt lide kulgrill, men min virkelighed med små børn betyder bare, at jeg kun får det brugt, hvis det er gas :-)

Hvis du kun kender til at starte briketter op, så kan jeg sige at kul er meget hurtigere om at starte op. Nævner det blot, fordi mange har en tendens med at blande de to ting sammen.

Og som fan af kul der har overstået småbørnsfasen med kul-grill hele vejen så kan jeg sige at det ikke er et reelt problem. Du ved jo godt at du skal lave mad, så eneste forskel er at kikke på uret og tænde i passende tid inden. Jeg går ind imellem til grillen som det første når jeg kommer hjem fra arbejde eller indkøb og starter op. Det tager vel ca 1 minut. Så er den klar længe inden nogle er klar til at lave mad. Jeg har en kamado grill som andre nævnte i tråden her.

Gevinsten er for mig utrolig stor. Jeg kunne ikke forestille mig at lægge sådan en luksus 1.5 kg's bone-in ribeye på en gasgrill. I mit hoved så føles det bare helt rigtigt at smide sådan en basse på støbejernet over lys og flammehavet fra rødglødende kul. Mmmm !

De dage hvor man så har tid - så er det magisk at sidde ved grillen og lytte og dufte mens den varmer op. Kul dufter fantastisk (lidt af lejerbål) og der er lidt sagte knitren med. Det ville bare ikke være det samme med en stålkasse der (måske?) knager lidt mens den bliver varm og den eneste anden lyd er den samme hvæsen som et gaskomfur på fuld skrald.

No offense til gass fans. Really. I er sgu nok lige så glade for jeres grej. Jeg freaking elsker bare min kul-kamado. :-)

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 9. dec 2020, 14:38

Jeg er helt enig med MiNo, og har lige nu en 3 årig og en på 2 måneder.

Jeg har en lille weber Q1000, men den bliver meget sjældent brugt. Det netop ikke kræver meget planlægning, at arbejde udenom opstartstiden på 20-40 min med briketter. Hvis det skal gå endnu hurtigere, så tager trækul kun 10-15 min i grillstarter.

Hvis man ikke er sikker på kul er noget for en, så kan man ALTID finde en Weber 57 på FB eller DBA til 200-500 som er i fin stand. Jeg har selv en performer med gastænding som jeg gav 250kr for :lol:

Jeg startede selv med en stor gasgrill, da konen og jeg købte hus. Men som interessen for grillen blev større, fik jeg mig en kamado, og så kom gasgrillen til at stå stille.

Og det skal bestemt ikke udvikle sig til en religions krig mellem kul og gas, forstår sagtens at mange foretrækker gas, for det er da nemmere og bedre end komfuret i køkkenet ;-)
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber Summit Charcoal, Weber 67/57 og Weber Q1000
The Meat Boys

Emneforfatter
Amtus
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 16. dec 2020, 15:41

MiNo skrev:
Amtus skrev:Tak, men det skal gerne være gas. Kan rigtig godt lide kulgrill, men min virkelighed med små børn betyder bare, at jeg kun får det brugt, hvis det er gas :-)

Hvis du kun kender til at starte briketter op, så kan jeg sige at kul er meget hurtigere om at starte op. Nævner det blot, fordi mange har en tendens med at blande de to ting sammen.

Og som fan af kul der har overstået småbørnsfasen med kul-grill hele vejen så kan jeg sige at det ikke er et reelt problem. Du ved jo godt at du skal lave mad, så eneste forskel er at kikke på uret og tænde i passende tid inden. Jeg går ind imellem til grillen som det første når jeg kommer hjem fra arbejde eller indkøb og starter op. Det tager vel ca 1 minut. Så er den klar længe inden nogle er klar til at lave mad. Jeg har en kamado grill som andre nævnte i tråden her.

Gevinsten er for mig utrolig stor. Jeg kunne ikke forestille mig at lægge sådan en luksus 1.5 kg's bone-in ribeye på en gasgrill. I mit hoved så føles det bare helt rigtigt at smide sådan en basse på støbejernet over lys og flammehavet fra rødglødende kul. Mmmm !

De dage hvor man så har tid - så er det magisk at sidde ved grillen og lytte og dufte mens den varmer op. Kul dufter fantastisk (lidt af lejerbål) og der er lidt sagte knitren med. Det ville bare ikke være det samme med en stålkasse der (måske?) knager lidt mens den bliver varm og den eneste anden lyd er den samme hvæsen som et gaskomfur på fuld skrald.

No offense til gass fans. Really. I er sgu nok lige så glade for jeres grej. Jeg freaking elsker bare min kul-kamado. :-)

Jamen det kan sagtens være, at mine fordomme om kulgrill slet ikke holder, og jeg kan sagtens følge det med, at en kulgrill knitre og skabe en anden stemning :-) Bliver den også meget varm udvendig - altså man kan jo lære sine unger ikke at pille, men alligevel:-)

Brugeravatar

MiNo
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 17. dec 2020, 18:17

Amtus skrev:Jamen det kan sagtens være, at mine fordomme om kulgrill slet ikke holder, og jeg kan sagtens følge det med, at en kulgrill knitre og skabe en anden stemning :-) Bliver den også meget varm udvendig - altså man kan jo lære sine unger ikke at pille, men alligevel:-)

Altså hvis du spørger til en Kamado så bliver den varm udvendig, men slet ikke lige så meget som en stål grill (alm weber agtig model). VDe er isoleret helt vildt, som også er årsagen til at de klare storm i 10 grades frost eller kan grille i 10-15 timer uden problemer på en påfyldning.

Tilbage til "Gasgrill"