Varmeproblemer med Char-Broil Platinum 3400?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Nimbus91
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Varmeproblemer med Char-Broil Platinum 3400?

Indlæg#1 » 3. aug 2020, 14:18

Jeg er på udkig efter ny grill (igen). Jeg er faldet over Char-Broil, som har noget i flere prisklasser, men jeg kigger især på deres mere traditionelle grill med 3 brændere (+ sidebrænder som jeg dog aldrig har haft brug for).

Der findes både Performance 340, Professional 3400 og Platinum 3400, som lige nu koster henholdsvis 2000, 3000 og 4000 kroner i runde tal. Jeg har læst, at flere har problemer med at nå 300 grader celcius i Professional 3400, men er dette også gældene for Platinum 3400? I følge Char-Broils hjemmeside har Platinums brænder faktisk den mindste effekt af de tre nævnte, og Performance har den største effekt. Det giver ingen mening for mig? Men der er selvfølgelig også andre faktorer som udluftning og isolering som har indflydelse på temperaturen.

Jeg vil gerne kunne nå 300 grader celcius til pizzabagning.

Topper12
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Varmeproblemer med Char-Broil Platinum 3400?

Indlæg#2 » 5. aug 2020, 08:31

Jeg har haft en Platinum i en kortere periode, men droppede den igen, da den ikke blev varm nok til netop pizzabagning.

Fordele:
- Platinum er bygget som en kampvogn af gode materialer.
- Char-Broils infrarøde setup er vældig godt til direkte grillning af feks bøffer.
- Char-Broils kundeservice er det bedste jeg til dato har oplevet, tak for hjælpen!

Ulemper:
- Den bliver simpelthen ikke varm nok til mit behov
- Indirekte grillning ikke optimalt, manglende varme igen
- Lang opvarmningstid. Ca. 20 min for fuld skrald inden den er klar.
- Riste og varmeskjold skal ret ofte rengøres.

Det setup jeg endte med er en ældre Weber Genesis 330 med GrillGrates i den ene side og alm rustfri rist i den anden. Det spiller max, den er glohed på 5 min og pizzaer bliver fantastiske på få minutter.

Send PM for flere detaljer om nødvendigt.

Emneforfatter
Nimbus91
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 5. aug 2020, 10:06

Mange tak for svar. Jeg kan nikke genkendende til meget af det du skriver. Jeg har også efterfølgende læst, at Char-Broil har en tekniker kørende rundt og kigge på diverse griller med varmeproblemer. Tilbød de dig at sende ham ud?

Vi vægter alle sammen forskellige ting, og jeg vægter meget en "no bullshit grill", der bare virker og ikke ruster op. Men den skal altså også kunne ramme 350 grader celcius til pizzabagning :-)

Topper12
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 5. aug 2020, 10:19

Jeg blev ikke tilbudt kørende teknikerhjælp, men ellers var deres support fremragende. Jeg endte dog med at returnere den. Kan kun anbefale setuppet med en ældre Genesis, 330 modellen med Sear Station (som bare er en ekstra brænder) er fabelagtig. Du kan finde dem i Den Blå indimellem til et par tusser. Lidt rust hist og her, men performance er outstanding.

Emneforfatter
Nimbus91
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 5. aug 2020, 11:48

Der er ingen tvivl om, at Weber laver lækre griller. Jeg vil da overveje den model, hvis jeg falder over et godt tilbud.

Tilbage til "Gasgrill"