Stegetermometer uden ledning til Rotesseri?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
klavil
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Stegetermometer uden ledning til Rotesseri?

Indlæg#1 » 22. jun 2020, 21:37

hej og god sommer

Jeg har kig på et Meater termometer (https://boemsen.com/meater-termometer-v ... ermometer/)
som ser rigtig smart ud og ser da ud til at fungere, men er der nogen herinde der enten kender det, eller har en ide om andet man kan bruge til sit rotisserie som fungerer ordentligt, uden man skal lave en masse storm P løsninger?
Jeg har en Napoleon grill hvis det har noget at sige :)
på forhånd tak

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Re: Stegetermometer uden ledning til Rotesseri?

Indlæg#2 » 23. jun 2020, 07:44

Du kunne også kigge på The MeatStick

Det kan simpelhen bruges alle steder også er det helt vandtæt så det kan komme i opvaskemaskinen og sous vide osv det syntes jeg er rigtigt smart

Tekst taget fra TBS Grillshop

" The MeatStick er sidste nye skud på stammen inden for 100% kabel / trådløse grilltermometer, og selvfølgelig ikke kun til grill, The MeatStick fungere perfect i Grillen, ovnen, røgeovnen samt i sous-vide karet.

• 100% Wireless ( ingen kabel der kan brænde i stykker)
• Vandtæt
• Tåler opvaskemaskine – Sous-Vide – Friture – Ovn – Grill – Rotisseri – Røgeovn mm.
• Lang Bluetooth Rækkevidde op til 100 mtr. Med Extender
• WiFI og Cloud
• Op til 8 Prober
• Max temperatur 300°C
• Perfekt til rotisseri
Den nye Meatstick er blevet tyndere, og kortere end den forrige version, så den er endnu nemmere at bruge, samt den nu klare væsentlig højere temp end konkurrenterne, er vandtæt, så den kan bruges i Sous vide karet, gryden eller bare det den kan vaskes i opvaskermaskinen."

https://www.tbsgrillshop.dk/shop/the-meatstick/default.aspx
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Emneforfatter
klavil
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 23. jun 2020, 14:02

har godt nok kigget på den, men fravalgte den, da den har fået utrolig dårlige karakterer på amazon.com af privat personer, hvor imod den anden som jeg nævner har fået meget bedre.?

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 23. jun 2020, 20:33

Som tekniker indenfor elektronik må jeg sige at jeg er forbavset over at man kan lave den slags.
Halvleder elektronik er kendt for at være følsom overfor høj temperatur og her snakker vi om temperaturer over 60 til 80 grader, for slet ikke at tale om hvad batteriet kan holde til.
Det vil forbavse mig yderligere hvis et sådant termometer holder mere end et til to år hvis det bliver brugt rimeligt ofte.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 23. jun 2020, 20:49

steenj skrev:Som tekniker indenfor elektronik må jeg sige at jeg er forbavset over at man kan lave den slags.
Halvleder elektronik er kendt for at være følsom overfor høj temperatur og her snakker vi om temperaturer over 60 til 80 grader, for slet ikke at tale om hvad batteriet kan holde til.
Det vil forbavse mig yderligere hvis et sådant termometer holder mere end et til to år hvis det bliver brugt rimeligt ofte.

Har det på samme måde, men gætter på, at det meste af elektronikken, og batteriet, er gemt i den del der er inde i kødet. På den måde oplever det slet ikke samme voldesomme temperatur, og hvis der bruges automotive grade elektronikkomponenter, er de rated til 125 grader. Li-cobalt batterier kan godt holde til temperaturer over 120 grader, men det vil selvfølgelig degradere levetiden.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber Summit Charcoal, Weber 67/57 og Weber Q1000
The Meat Boys

Emneforfatter
klavil
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 25. jun 2020, 02:38

ja problemet er jo at man ikke aner hvor lang tid det holder. Jeg har bare ingen anelse om hvad ellers at kunne bruge, når kødet blæser rundt på rotisserie, for alt andet vikler jo rundt

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 25. jun 2020, 05:47

Jeg har både meater+ og meater blok på 2. år og det fungerer fint med rotisseri.
De fungerer lidt forskelligt med hensyn til Bluetooth og WiFi
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Emneforfatter
klavil
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 26. jun 2020, 00:52

du skriver fungerer forskelligt. kan du uddybe og evt fortælle hvilken du anbefaler

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 26. jun 2020, 08:52

klavil skrev:du skriver fungerer forskelligt. kan du uddybe og evt fortælle hvilken du anbefaler

Bluetooth har en meget begrænset rækkevidde. Det betyder du skal være i nærheden af enheden. Hvor langt fra man kan opholde sig fra enheden, afhænger af omstændighederne (typisk 5 meter og mere) . Du kan ikke regne med du kan sidde indenfor når grillen står udenfor, med mindre du har en ekstra mobil eller tablet der kan ligge ude ved enheden og så bruge den til at sende signalet videre via Wi-Fi. Men det ved jeg ikke så meget om.
Derimod blokken er med indbygget Wi-Fi så kan du være i kontakt med enheden hvor du er, om så du kører til en anden by, bare der er mobil dækning.

Jeg kan ikke anbefale hvad du skal købe, det er op til dig og din pengepung.
Meater+ har længere Bluetooth rækkevidde end den lille model.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Tilbage til "Gasgrill"