Nonstick-måtte til gasgrill?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
PiaN
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Nonstick-måtte til gasgrill?

Indlæg#1 » 23. maj 2020, 19:24

Jeg kunne godt tænke mig sådan en nonstick måtte der er beregnet til grill. Men dem jeg har set kan kun klare 260 grader.
Der bliver vel meget varmere i en lukket gasgrill... og måske bliver ristene endda også varmere når den står åben?

Såeh har nogen erfaring med den slags måtter til gasgrill, og ved om den bare smelter ? [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif] :?:

Molholm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Nonstick-måtte til gasgrill?

Indlæg#2 » 24. maj 2020, 07:16

Hej jeg ved godt jeg selv er ny på at kommentere her inde ;-) men i min gasgrill bestemmer jeg selv hvad temperaturer jeg arbejder med.. ja jeg vil ikke bruge sådan måtte hvis jeg skulle lave pizza men alt op til de 260 grader vil jeg ikke have problemer med... er det pga rengøring af riste du vil undgå? siden du vil bruge sådan en måtte?
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and then beat you with experience

Emneforfatter
PiaN
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 24. maj 2020, 10:45

Ja, det kunne være sådan noget som kyllingebryst eller kyllingelårfilet, der tit sidder lidt fast i risten for mig :)
Eller måske frikadeller eller andre typer kødboller der er lidt for små til risten... Men altsammen noget, hvor jeg gerne vil have grillen lukket og derfor er bange for at temperaturen kommer for højt op, så den smelter... Helt sikkert fordi jeg ikke har nok erfaring med grillen ;-)

Med en åben grill kunne det være rejer eller spejlæg mv :-D

fnuller
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 24. maj 2020, 11:27

Hejsa

Hvad med en stegeplade, den er jo netop beregnet til de ting, du nævner..

Den behøver ikke at koste en formue, søg på: grill stegeplade

Emneforfatter
PiaN
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 24. maj 2020, 17:15

fnuller skrev:Hejsa

Hvad med en stegeplade, den er jo netop beregnet til de ting, du nævner..

Den behøver ikke at koste en formue, søg på: grill stegeplade

Det var da en udmærket idé. Sådan en tror jeg da bare jeg skaffer. Hvis jeg køber den i støbejern kan den endda ryge på institutionsplads også :-D
Takker .1%¤

fnuller
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 24. maj 2020, 17:27

Hejsa

Hehe, du mener vel Induktion.. ;-)

Læg den over 2 "blus", med køkkenrulle, eller et viskestykke under, så undgår du ridser... :-)

Tilbage til "Gasgrill"