Alt-i-én grill, evt. Big Easy

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Nimbus91
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Alt-i-én grill, evt. Big Easy

Indlæg#1 » 28. apr 2020, 10:21

Sidste år kom jeg af med min billige Charbroil gasgrill og købte mig en brugt klassisk Weber med gastænding. Men jeg får simpelthen ikke brugt kulgrillen nok. Jeg savner det nemme i en gasgrill (jeg ønsker ikke at starte en større religiøs krig her; jeg kan ikke konverteres til kulentusiast), men jeg savner ikke min utætte Charbroil, som havde svært ved at holde varmen i blæsevejr.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en fornuftig grill til hverdag, langtidsstegning samt lidt nybegynderrøgning. Jeg er faldet over Charbroil Big Easy, som bestemt er en billig maskine. Dog kan jeg læse, at temperaturen ikke kan holdes nede. Derfor har jeg følgende spørgsmål:

1) Er det muligt at modificere Big Easy til at holde en lavere temperatur uden at skulle åbne låget på klem? Evt. med montering af en ekstra regulator, en ekstra mindre brænder eller lignende.
2) Hvad er der af gode alternativer til Big Easy, hvor jeg kan grille til hverdag, langtidsstege og evt. forsøge mig med røgning? Formen på Big Easy tiltaler mig meget.

Tilbage til "Gasgrill"