Genesis Silver A vs Spirit

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Henrikndk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Genesis Silver A vs Spirit

Indlæg#1 » 18. feb 2020, 13:30

Hej derude,

Jeg ved, at emnet har været oppe mange gange, men nu kan min snart 20 år gamle Genesis Silver A m. 2 brændere ikke længere. Rammen er ved at ruste op.
Jeg er sgu stadig imponeret - den har stået ude hele året - uden dækken, og blevet benyttet hele året. Den har ikke levet et nemt liv. Den har "kun" kostet et sæt brændere, 2 sæt flavorizers og 2 sæt riste, samt en piezo tænder og et termometer (selvforskyldt, da der gik ild i stegen!)

Denne model var vel egentlig Webers 1. rigtige gasgrill, eller hvad?

Anyway, vi er for det meste kun fruen og jeg, og selvom jeg synes, at det ville se fedt ud med en kæmpe Summit på terrassen, så kommer fornuften også i spil.

Vil jeg blive ked af en Spirit? Jeg tænker ikke, at min Silver m. 2 brændere er bedre end en Spirit m. 3 brændere, samt sidebrænder? Jeg bliver lidt betænksom, når der i Webers beskrivelse står "perfekt til nybegynderen" ;)

Pft og god grillsæson til alle ;)

Mvh
Henrik

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Re: Genesis Silver A vs Spirit

Indlæg#2 » 19. feb 2020, 07:55

Jeg ville nok kigge efter et andet mærke for eksempel et af de mærker her
Napoleon - Broil King - OutDoorChef

Weber vil jeg holde mig langt væk fra de ruster lige så hurtigt som de bliver pakket ud det er ikke kvalitet mere som det var for 10 år siden så du vil aldrig få samme oplevelse igen med en Weber

Så er der Charbroil Platinum men det skal være Platinum dem kan du læse om her inde et sted hvor der er skrevet om dem
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Tilbage til "Gasgrill"