Hvad må jeg forvente af varme på Broil King 490?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
nielshm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Hvad må jeg forvente af varme på Broil King 490?

Indlæg#1 » 7. sep 2019, 07:17

Jeg har lige fået sådan en fætter samlet og tændt op.
Der er dog flere spørgsmål som presser sig på:

Den bliver utroligt langsomt varm, eller også er termometeret ikke ret godt.
5 minutter på fuld hammer, og termometeret siger ikke meget mere end 150 grader.
Jeg har grillet en flanksteak, og da jeg var færdig havde temperaturen dog sneget sig op på 250 grader, ved en blanding af direkte på alle 4 brændere og indirekte, men der gik også det meste af 20 minutter + 5 minutter til opvarmning.
Jeg har ingen erfaring med de her varmefordelingsplader, men de er i grillen alle 4. Ingen tvivl om at varmen er meget anderledes end med åbne brænderrør.
I følge Broil King Danmarks hjemmeside, "så skulle grillen kunne blive 350 grader på få minutter".

En anden ting er regulatoren på gasflasken. Den der kom med grillen kunne kun lige nøjagtig tænde, intet flow, ingen varme.
Den blev byttet, så nu tænder og brænder den fint, men er det nok?
Jeg har den fornemmelse at regulatorer i dag er tåbeligt fintfølende, og sårbare og skrøbelige. Så kommer der gas nok?
Hvis jeg skal selv skal købe en regulator som med garanti virker, hvad og hvor skal jeg købe?
I gamle dage var der Kosangas regulatorerne med vippekontakt på toppen. De var udødelige og fandt sig i alt...

Tilbage til "Gasgrill"