Pillegrill istedet for Gasgrill?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
rskadk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Pillegrill istedet for Gasgrill?

Indlæg#1 » 6. apr 2019, 18:58

Hej,

Har en Broil King grill (Mindre udgave) som jeg er udemærket tilfreds med. Har dog overvejet en pille grill istedet. Har set man kan få en Traeger Pro 22 til 6000kr..

Tænker primært pillegrill af følgende årsager:
- Mere grill smag end gas grill
- Bedre mulighed for styring af temperatur
- Skal helst være lige så nemt som en gasgrill (Hvorfor jeg ikke gidder bruge kulgrill)

Hvad der kunne veje imod en pillegrill:
- Mere besværlig end gasgrill
- Ryger mere end en gasgrill? (Bor i lejlighed - så gasgrill er fint - men kulgrill ville nok ikke være ideelt pga. for meget røg mm. Men hvordan er en pillegrill?)
- Piller er væsentligt dyrere end det gas jeg normalt ville forbruge?

Savner nok lidt "grill" smagen på min gasgrill, ved eks. tilberedning af bøf mm. Og det er jo egentlig en smag der nok kommer af fedt drypper ned på varme kul, som så afgiver røg/smag. Måske en pillegrill kan tilføre dette element..?

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Re: Pillegrill istedet for Gasgrill?

Indlæg#2 » 7. apr 2019, 10:01

Tag evt fat i backyard living. De sælger pille grill.
Var nede ced naboen for leden. Den kan ryge meget sagde han, men generelt så gør den ikk. Da jeg ankom bredte der sig en liflig let delikat duft af røget træ.

Fik nogen revelsben ham havde grillet. De var lækre møre med god delikat røgsmag og røgring.
Han sagde at til 5 timers røg ved 105 grader brugte han ca 7cm af de piller der var i kammeret.
Napoleon rodeo pro 22 kulgrill ø 58cm
Charproil professionel 4400 gasgrill 4 brænders
Weber Q1200
dancook kulgrill
weber kulgrill ø 58cm

keldp
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 8. apr 2019, 07:55

Jeg ville ikke bruge pillegrill hvis jeg boede i lejlighed, der er rigtig meget røg når man starter den op.

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#4 » 8. apr 2019, 12:28

En pillegrill er meget nemmer at bruge en en gasgrill det er bare at trykke på knappen og indstille temperaturen så er den klar ca 10 min efter og den giver god røgsmag til det der bliver grillet

De ryger lidt under opstart lige når den tænder op der udover skal man huske en pillegrill er rigtigt godt til lov and slow men skal man grille direkte kan man få et steak sæt til pillegrillen så dette er muligt

Pillegrillen fra DPG
https://www.tbsgrillshop.dk/shop/grill/pellet-grille/danish-pellet-grills/default.aspx

Steak sæt
https://www.tbsgrillshop.dk/shop/grill/pellet-grille/danish-pellet-grills/steak-kit-til-traepillegrill.aspx

Tilbage til "Gasgrill"