Napoleon 410

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
ledr
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Napoleon 410

Indlæg#1 » 19. sep 2018, 15:20

Så fik jeg købt mig en skøn Napoleon 410 gasgrill på tilbud i Jem og fix til 2000 kr. Prisen er med Regulator og slange og efter min mening et super godt køb for så god en grill. Jeg har gået og samlet i dag, men kan desværre ikke sætte toppen på alene og må derfor vente til en anden dag med at afprøve. Har heller ikke købt gas endnu og vil lige høre i andre.
11 kg flasker skulle være billigst, men men køber jeg 2 flasker i stedet for på 5 kg, vil der hele tiden en frisk at bytte med. Hvad bruger i andre?
Jeg har læst og læst og set videoer på youtube og alle steder bliver 410'ern rost til skyerne.

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Napoleon 410

Indlæg#2 » 19. sep 2018, 16:03

Jeg har købt 2 stk 11 kg i den blå avis, men lokalt. Jeg tror jeg gav 125 pr stk.
Hold øje med annoncerne over et stykke tid og du kan købe dem billigt. Og kg prisen for gassen er noget billigere. Har du muligheden for et smut over grænsen, bliver gassen endnu billigere.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 19. sep 2018, 16:05

PS. Jeg bruger trækul til daglig. Gasgrillen er ikke så ofte i brug, så noget af gassen bliver brugt på ukrudt.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 19. sep 2018, 16:06

Gasflasker køber man brugt...

Man kan kun købe og bytte en gasflaske hos en forhandler, men aldrig sælge en tilbage.
Forhandlerne skal have mange penge for at sælge en flaske, men en brugt koster kun en brøkdel.
(der var tidligere et stort marked for at stjæle gasflasker og sælge dem til forhandlerne)

Så hvis du ikke kan finde 5 liters brugt, så vil jeg i stedet anbefale at købe de store brugt.
Det er som regel også de store som der er tilbud på ved ombytning.

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 19. sep 2018, 17:08

Mig bekendt kan du frit bytte Kosan’s 11kg til 5kg og omvendt i forbindelse med ombytning. Prisen for indholdet er dog stort set den samme.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Emneforfatter
ledr
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 20. sep 2018, 13:59

Jeg fandt en 11 kg til 200 kr. Måske lidt i overkanten, men så er jeg i gang. Der er lidt gas tilbage i flasken så jeg kan brænde den af, teste for eventuelle utætheder og grille et par gange. Jeg har ikke den store plads i skuret, så jeg køber nok en 5 kg til reserve, hvis nu den store løber tør lige midt i det hele når familien er til grill mad. Grillen skal stå ude, så jeg har købt originalt overtræk - blot skal den have en gang rustbeskyttelse.
Jem og fix har Napoleons Rotisseri til 550 kr, og deres eget til 398 kr. Umiddelbart tænker jeg, at det originale vil være bedst, men nogen der har erfaringer med jem og fix's eget produkt? Nogen erfaringer med disse bokse man kan bage pizza i? Bilka har en til ca 250 kr. Jeg har allerede planlagt at stege julemaden i grillen. Det skal nok blive godt - det bliver godt ;O)

Tilbage til "Gasgrill"