Vurdering: Weber Genesis E330 GBS

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
bregendahlen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Vurdering: Weber Genesis E330 GBS

Indlæg#1 » 30. jul 2018, 21:22

Hej.

Jeg overvejer at sælge min Genesis E330 GBS, da mit grillbehov har ændret sig. Grillen er fra 2015/16 og utrolig velholdt. Hvad vil i tro, jeg kan få for sådan en sag?

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Vurdering: Weber Genesis E330 GBS

Indlæg#2 » 31. jul 2018, 09:08

Omkring 5000-5500 kr skal du nok regne med, hvis du har kvittering.

Emneforfatter
bregendahlen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 31. jul 2018, 09:55

Cyberguyen skrev:Omkring 5000-5500 kr skal du nok regne med, hvis du har kvittering.

Kvittering haves naturligvis :-)

Emneforfatter
bregendahlen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 31. jul 2018, 11:18

Swopper skrev:Pt. fås den hos Davidsens, til 5.300,-

https://www.davidsenshop.dk/pi/Weber%C2 ... NMQAvD_BwE

Nej... Det der er en spirit ;-)

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 31. jul 2018, 15:04

bregendahlen skrev:
Swopper skrev:Pt. fås den hos Davidsens, til 5.300,-

https://www.davidsenshop.dk/pi/Weber%C2 ... NMQAvD_BwE

Nej... Det der er en spirit ;-)

Så vidt jeg husker lå Genesis E-330 på omkring 6.999 kr, før den udgik af sortiment sidste år.

Det er grundlaget for min vurdering på de 5.000 - 5.500 kr, som jeg skrev længere oppe.
Men det er måske endda sat for højt, da man kan købe en ny uden sidebrænder hos BygXtra til 5.300 kr. (sikkert restlager)

Under alle omstændigheder er det en super grill, som måske endda er bedre end Genesis II ;-)

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 31. jul 2018, 15:45

Det er jo på sin vis nok en kende uretfærdig, men kan se at du selv endte med at købe grillen for kr. 5.300 i Bauhaus den 11. maj 2015. Der er altså ikke længere nogen reklamationsret tilknyttet grillen, og det må man nok påregne vil trække lidt ned. Min vurdering er, at du næppe kan forvente mere end kr. 4.000 - 4.500.

Afhænger sikkert også af, hvor hurtigt du i givet fald vil sælge, idet du givetvis har forpasset peaket for i år. Venter du til næste (tidlige) forår, er der måske en bedre afsætningsmulighed. Omvendt vil den næppe være steget i værdi.

Hvor befinder den sig?
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Emneforfatter
bregendahlen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 31. jul 2018, 15:52

benzon1960 skrev:Det er jo på sin vis nok en kende uretfærdig, men kan se at du selv endte med at købe grillen for kr. 5.300 i Bauhaus den 11. maj 2015. Der er altså ikke længere nogen reklamationsret tilknyttet grillen, og det må man nok påregne vil trække lidt ned. Min vurdering er, at du næppe kan forvente mere end kr. 4.000 - 4.500.

Afhænger sikkert også af, hvor hurtigt du i givet fald vil sælge, idet du givetvis har forpasset peaket for i år. Venter du til næste (tidlige) forår, er der måske en bedre afsætningsmulighed. Omvendt vil den næppe være steget i værdi.

Hvor befinder den sig?

Hvad jeg har givet for den er vel irrelevant for, hvad grillen er værd, hvis nu man skal være lidt firkantet ;-)

Derudover er der jo 10-års garanti fra Weber på stort set hele grillen...

Nordjylland.

Men tak for dit indspark! :-D

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 1. aug 2018, 07:40

Det er en svær ting med priser og gode tilbud. For mit eget vedkommende ville jeg som udgangspunkt aldrig sælge noget til en højere pris end jeg selv havde givet for det. Det har noget med min egen livsfilosofi og hvordan det regner på præsten og drypper videre på degnen. Kald det gentlemen-agtigt og gammeldags, men sådan er jeg.

Jeg bryder mig heller ikke om kræmmer mentaliteten, hvor man køber noget brugt af en anden og prøver at sælge det videre til en højere pris. En ting er at man køber en samlet pulje og så finder nogle varer, der kan tjenes lidt penge på, det kunne jo også være et tab. Men direkte at købe en bestemt vare og så senere samme sted prøve at sælge den til en højere pris, er ikke noget som jeg bryder mig om. (OBS - har intet at gøre med denne sag)

Har man givet 5.300 kr for grillen og efterspørgslen gør at køberen bliver glad for den til prisen. Så kan jeg ikke se noget problem i det. Men som jeg også skrev, så er min vurdering måske sat for højt i forhold til en helt ny Genesis uden sidebrænder. Så Benzons vurdering er nok mere rigtig.

hs64
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 1. aug 2018, 16:42

10-års garanti fra Weber på stort set hele grillen "det passer ikke helt"
jeg har en 330E den har været rusten de sidste par år, snakkede med forhandleren og fik oplyst at det ikke var under garantien.
Min står uden telt men inde under en altan, så den får ikke direkte vand.
men flere ting ruster på den. overvejer at få den galvaniseret og malet
men det er en super grill.
afhængie af hordan den står vil jeg mene 3500 til 4200 (vil hellere have den end en af den nye serie).

mvh
Henrik

Tilbage til "Gasgrill"