Weber Spirit Classic E-310 - input og inspiration søges.

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
jan-s67
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Weber Spirit Classic E-310 - input og inspiration søges.

Indlæg#1 » 20. jul 2018, 08:37

Hejsa

Ja har kun været med som kigger i den gruppe igennem lang tid, da jeg kun har haft en gaaaaamel Weber Q et-eller andet der ikke havde blus i alle dyser og ja generelt bare var træt ;)

Nu har jeg så lige bestilt en Weber Spirit Classic E-310 på et godt tilbud ...føler jeg.
Her er det så nu, at jeg gerne vil have god råd og forslag til brugen af sådan en "fætter" - skal man smøre risten inden brug, hvordan griller man bedst og lærer at lave stege, brød osv.
Ja hvordan bliver man dus med den og får maksimal udnyttelse af den.

Så gode råd, forslag og input tages imod med kyshånd :-)

/Jan

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Weber Spirit Classic E-310 - input og inspiration søges.

Indlæg#2 » 20. jul 2018, 09:13

Velkommen til. . .

Jeg har selv en Spirit, som er en ganske fornuftig grill.

Ristene er støbejern med porcelæns-emalje, så de ruster ikke. Man skal dog passe på med ikke at støde dem, da emaljen nemt kan blive slået af.
Ellers er det bare at bruge olie eller non-stick spray inden kødet lægges på. Bagefter kan man varme dem godt op og tage det værste med en stålbørste imens den er varm.
Brug en spiral stålbørste, da de ikke så nemt mister hårene som kan ende i maven.
Lad være med at gøre grillen for ren og brug ikke vand og sæbe.

Husk altid at tømme fedtopsamler, specielt hvis du skal lave en steg. En fedtdråbe med ild i kan skabe en fedtbrand, så du mister dit kød og skader din grill og omgivelser.

Tilbage til "Gasgrill"