Charbroil 3400 Prof - temperatur

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
harder
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Charbroil 3400 Prof - temperatur

Indlæg#1 » 3. jul 2018, 07:40

Jeg er den tilfredse ejer af denne model, og efter 1½ års brug er den stadig i topform. Ingen rust eller andet slid der trænger til udskiftning.

Dog er det svært at få temperaturen højere 200-225 grader på temometeret i låget, hvilket vel nok betyder 275-300 grader på grillristen. I går rengjorde jeg ristene og kiggede samtidigt lidt på brændere. Det så jeg en skrue i starten af brænderrøret og tænkte det lignede en indstillingsmulighed. Løsnede skruen på alle tre brændere en omgang, og testede efterfølgende ændringen; 275 grader på termometeret efter 20 minutter :shock: Det er klart både varmere og hurtigere end hidtil.

Flammen var lidt mere vild og gul end hidtil, så har nu skruet en halv omgang tilbage igen. Det er rent gætteri, men et forsøg på at få en blå og rolig flamme der yder mere varme end oprindelige indstilling. Og så til spørgsmålet; er skruen lavet til at stille på gasmængden, eller skal den altid været skruet helt i bund?
Weber Performer (kul)
Charbroil Professionel 3400 (gas)

Futtegriller
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Charbroil 3400 Prof - temperatur

Indlæg#2 » 5. aug 2018, 18:08

Jeg gætter på det er dysserne du har løsnet lidt så der lækker gas udenom ?

Prøv at søge i de andre tråde, der har jeg linket til en dysse du kan skifte til for at få mere varme på 3400.

Tilbage til "Gasgrill"