Napoleon Triumph 410

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Joenson
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Napoleon Triumph 410

Indlæg#1 » 26. maj 2018, 12:01

Hej.

Jeg har bemærket, at når nogen herinde på forum nævner Napoleon er det aldrig Triumph-modellerne, som bl.a. Jem & Fix sælger. Er de ikke pengene værd ?

Jeg har sparket dæk på 410'eren i min lokale J&F og jeg synes at den virker solid. Bare sådan noget som flammetæmmerne er jo i en helt anden stålkvalitet end Charbroil Professional 4400 som jeg også har givet et spark eller to.
Charbroil'en synes jeg er fin og med det høje låg vil jeg tro at man kan have "hvadsomhelst" på rotisseriet og alligevel have låget lukket. Det kunne jeg forestille mig kunne være et problem med Triumph'en - men det er måske netop derfor at den ikke bliver nævnt, når folk spørger efter en god grill i 3-4000 kroners klassen.?

Ihverftfald er det i denne klasse jeg skal ud at finde mig en grill. Jeg synes at man får meget for pengene (stort grillareal - 4 brændere - højt låg) i Charbroil'en, men jeg kan da "nøjes" med midre grillareal og 3 brændere og finde mig i at have låget på klem med Napoleon, hvis den til gengæld bare holder uden at ruste op på få år - og kan holde varmen, hvilket jeg kan forstå at flere har problemer med, både med Charbroil og Broil King.

Hvis nogen har erfaringer med Triumph 410, gode som dårlige, vil jeg gerne høre om dem. :-D

klavil
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Napoleon Triumph 410

Indlæg#2 » 28. maj 2018, 10:59

Vi købte den model og kører første sæson.
Den gør det godt. Den er på over 200 grader på små 3 min og kan bliver langt over 300 grader varm.
Det er en god kvalitet hele vejen igennem.
Vi har købt rotisseri til den.
Jeg ville personligt købe en Napoleon fremfor Bilkas modeller.
Reservedelene til Napoleon skaffes fra Brønderslev og Bilkas fra Kina

ledr
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 23. sep 2018, 08:54

Jeg har netop købt en 410'er. Størrelsrn passer perfekt til mit behov og den plads jeg har. Den virker som kvalitet hele vejen igennem. At jeg så fik den til 2000 kr er jo kun et ekstra plus. Jeg har et par ting jeg ikke kan få på plads. Den højre låge hænger lidt i forhold til venstre. Jeg har sat plastik bøsninger i forneden. Er der et eller andet jeg kan gøre?. Jeg kan ikke se om jeg har gjort noget forkert ud fra samlevejledningen. Kæden i lågen. Hvad er meningen med den?

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 23. sep 2018, 10:38

Er kæden ikke til at holde en tændstik? Det har jeg set på næsten alle gasgrille.

Tilbage til "Gasgrill"