Ikke nok gang i grillen

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
LunchBox
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Ikke nok gang i grillen

Indlæg#1 » 15. maj 2018, 16:51

Jeg er den lykkelige ejer af en Q3200 fra Weber.

Men her sidste år blev min grill pludselig træt, og kunne pludselig ikke få det samme tryk på flammen.

Hvilket betyder at den slet ikke kan blive så varm som jeg mener den burde blive, hvis jeg ikke tænder for den direkte varme så har den svært ved at nå 200 grader med mindre man venter op til 15 min, og sidste jeg havde en kylling til at dreje rundt på den, måtte vi næsten opgive, da den ikke kunne komme op på 180 grader, min mindre vi brugte både indirekte og direkte

Nogle ideer?

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Ikke nok gang i grillen

Indlæg#2 » 16. maj 2018, 10:19

Hvordan har brænderen det? Eller hullerne stoppet til?
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 16. maj 2018, 11:48

Pil dine brænderrør ud og i varmt sæbevand med dem så slipper alt fedt der sider i hullerne og inde i rørene skyld dem rene montere dem igen og brænd dem helt tørre er det stadivæk et problem så prøv at skifte din regulator
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

Trækul på lager fra traekul.dk kun afhentning efter aftale

CP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 16. maj 2018, 23:21

Spindelvæv eller andet insekt “ snask” i ejektoren. ( dysen der “ blæser” ind i det åbne rør

STYKERDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 17. maj 2018, 22:58

Eller også er din regulator blevet skidt, fik min ombyttet sidste år til en ny fra kosan gas.
Her for et par uger siden kunne grillen pludselig ikke tænde med en ny flaske fra Bilka viking gas med helt ny ventil i flasken.
Jeg kunne få den til at give gas hvis jeg pressede hårdt på toppen af regulatoren, havde godtnok undret mig over grillen ikke blev så varm som den plejede.
En ny igt regulator fra thansen og den kører på fuldt blus igen.
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-10 ... 1026817208
Så har du også en af de ringe kosan regulator som Weber bliver leveret med så prøv at skifte den.
Og deres ombyttere er åbenbart ikke bedre.

Tilbage til "Gasgrill"