Troelsdk skrev:Jeg vil lige give min erfaring med Fredstone
Jeg har en charbroil T47 med 4 brændere
Jeg bruger fredstone hver gang der skal laves pizza
Både i frost og i solskin
når jeg kører alle 4 brændere på fuld knald så bliver første pizza perfekt men der efter bliver de næste sorte i bunden (ca 6min grill tid)
Når jeg kører lidt over middel varme eller ca omkring " kl 19" på drejehåndtagene, så bliver de perfekt på fredstone
Dog tager en pizza ca 11-13min
En venlig GG'er har anbefalet mig at ligge en pizzasten under min Fredstone, for så at kunne køre fuld knald på brænderne og dermed forkorte grill tiden
Jeg har bare ikke lige fået anskaffet mig en ekstra pizzasten endnu
Jeg må prøve at låne naboens en skønne dag
når jeg kører alle 4 brændere på fuld knald så bliver første pizza perfekt men der efter bliver de næste sorte i bunden (ca 6min grill tid)
Når jeg kører lidt over middel varme eller ca omkring " kl 19" på drejehåndtagene, så bliver de perfekt på fredstone
En venlig GG'er har anbefalet mig at ligge en pizzasten under min Fredstone, for så at kunne køre fuld knald på brænderne og dermed forkorte grill tiden
Troelsdk skrev:Det er en stor flot "Fredstone 60,0 x 30,5 cm. til stor gas grill" som jeg har købt i 2014
I min charbroil T47 ligger jeg min Fredstone oven på støbejern ristene
der er alm infrared riste under støbejern
Så lader min charbroil være helt som den er
Så tænder jeg grillen fra kold stand med en kold fredstone og så lader jeg grillen stå 10-15min og varme op
Men jeg har ikke lagt nogle sten under fredstone
Er der nogle af jer som har billeder af hvordan I klodser stenen op?
rskadk skrev:Mange tak for jeres svarLige et par ubesvarede.. Hvor tyk skal man købe stenen i? Jeg har problemer at få få grillen over 250 grader (Målt i låg termometer). Så jeg er også bange for med en fredstone at den skærmer for meget for varmen, så bunden ikke bliver sprød mere..
Treblach skrev:rskadk skrev:Mange tak for jeres svarLige et par ubesvarede.. Hvor tyk skal man købe stenen i? Jeg har problemer at få få grillen over 250 grader (Målt i låg termometer). Så jeg er også bange for med en fredstone at den skærmer for meget for varmen, så bunden ikke bliver sprød mere..
Du kan sagtens få sprød bund med fredstone.
Køb en standard tykkelse og størrelse. Hvis den er lidt for stor til din grill, så sav lidt af og giv den en tur med sandpapir på en klods.
Som John R nævner, er det ikke nødvendigt at hæve, eller have dobbelt sten med en fredstone.
rskadk skrev:Treblach skrev:rskadk skrev:Mange tak for jeres svarLige et par ubesvarede.. Hvor tyk skal man købe stenen i? Jeg har problemer at få få grillen over 250 grader (Målt i låg termometer). Så jeg er også bange for med en fredstone at den skærmer for meget for varmen, så bunden ikke bliver sprød mere..
Køb en standard tykkelse og størrelse. Hvis den er lidt for stor til din grill, så sav lidt af og giv den en tur med sandpapir på en klods.
Som John R nævner, er det ikke nødvendigt at hæve, eller have dobbelt sten med en fredstone.
Hvad er standard tykkelse da?
rskadk skrev:Treblach skrev:rskadk skrev:Mange tak for jeres svarLige et par ubesvarede.. Hvor tyk skal man købe stenen i? Jeg har problemer at få få grillen over 250 grader (Målt i låg termometer). Så jeg er også bange for med en fredstone at den skærmer for meget for varmen, så bunden ikke bliver sprød mere..
Hvad er standard tykkelse da?
John.R skrev:[quote="Troelsdk"]Det er en stor flot "Fredstone 60,0 x 30,5 cm. til stor gas grill" som jeg har købt i 2014
I min charbroil T47 ligger jeg min Fredstone oven på støbejern ristene
der er alm infrared riste under støbejern
Så lader min charbroil være helt som den er
Så tænder jeg grillen fra kold stand med en kold fredstone og så lader jeg grillen stå 10-15min og varme op
Men jeg har ikke lagt nogle sten under fredstone
Er der nogle af jer som har billeder af hvordan I klodser stenen op?
Troelsdk skrev:Det er en original fredstone købt hos Fred til 375kr
Jeg plejer at rengøre den med fugtig klud for lige at tage lidt tomat eller oste rester
Men der plejer ikke at være løs mel..
Jeg plejer at bruge dej opskriften på fredstones hjemmeside men jeg tænker at jeg må prøve ny opskrift og skrue på fuld skrald igen
Og ellers må jeg prøve opklodsning
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster