Spørgsmål angående vægt og indkøb af gasgrill

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Spørgsmål angående vægt og indkøb af gasgrill

Indlæg#1 » 1. maj 2018, 14:00

Hej Guruer.

Jeg står og skal investere i en ny gasgrill, men har lige nogle spørgsmål angående kvalitet.

Jeg sidder og kigger lidt frem og tilbage på diverse grille og er kommet frem til det her spørgsmål omkring vægtklasse og kvalitet af stålen. Jeg har kigget lidt på en Weber spirit og kan se at vægten ligger omkring de 55-60kg, hvor jeg så prøver at samligne den med f.eks. nexgrill 4b+ som vejer lige knap 40 kg. mit spørgsmål i denne henseende er så. hænger vægten og kvaliteten af grillen sammen eller hvordan?

Jeg har været inde på trustpilot og kigge omkring de forskellige grills og kan se blandt andet weber også får meget kritik.

Så hvordan skal jeg forholde mig til hvad omverdenen mener om de forskellige grills og hvad er jeres holdning til hvad en kvalitetsgrill skal være?

kom gerne med forslag til grill.

På forhånd tak

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Spørgsmål angående vægt og indkøb af gasgrill

Indlæg#2 » 2. maj 2018, 01:01

Jeg har en Weber Spirit, den står under halvtag og ser efter 6 år stadig ud som ny.
Den mangler efter min mening en smule varme, som måske kan forbedre med nogle modificerede flavourizer bars.
Hvis jeg skulle vælge en gas grill i dag, så ville jeg prøve at købe en billig Weber Genesis I model eller måske en brugt.
På mig virker det lidt som om de nye Weber Genesis II modeller ligger i et billigere segment end den gamle Genesis.
De har en Genesis II LX model og den virker til at ligge lidt højere end den gamle Genesis. Men til gengæld også væsentligt dyrere.

Her er f.eks. en brugt Generis E-330 med searing station til 4.500 kr.
(De har skrevet forkert model på, så måske kan den pruttes ned på 4.000 kr)
https://www.dba.dk/gasgrill-weber-genesis-ii-se/id-1044056149/

Eller en anden til det samme:
https://www.dba.dk/gasgrill-weber-weber-gasg/id-1043939808/

Fra ny, men uden searing station:
https://www.bygxtra.dk/produkt/weber-genesis-e-310-gasgrill/

Emneforfatter
Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 2. maj 2018, 08:42

Med hensyn til Spirit, tror du ikke det er rettet på de nye spirit modeller eller?. de har nemlig en weber spirit til 4000 i Bauhaus Kolding på Fredag. som jeg stærkt overvejer at kigge på. men hvor meget varme drejer det sig om? har nemlig studeret lidt vægtforskellen på mange af de billigere alternativer til de forskellige grills og Weber grillene virker bare mere tunge end de billigere alternativer og betyder det at det er bedre kvalitet eller hvordan?

Emneforfatter
Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 2. maj 2018, 08:48

Er nemlig også blevet lidt lun på en https://www.broilkingbbq.com/da-dk/gril ... n-cart-430

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 2. maj 2018, 08:55

Så vidt jeg kan se er Spirit modellerne ikke blevet ændret i mange år, siden at de vendte brænderne på den korte led.
Der erkommet GBS riste på nogen modeller.

Måske der er en anden med viden omkring dette?

Emneforfatter
Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 2. maj 2018, 09:15

arh okay :) Men synes godt nok det er svært når der er så mange forskellige grills på markedet og man mister hurtigt overblikket. så synes det er rart man kan drage nogle erfaringer herinde fra

Emneforfatter
Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 4. maj 2018, 09:21

Lige en hurtig opdate. det endte med en Broil King Baron 490 :)

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 4. maj 2018, 09:45

Tillykke med den - dem er der mange herinde som også er glade for :-)

Emneforfatter
Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 4. maj 2018, 10:27

Jaa men jeg fik også en ekstra ordinær god pris på den :D så kunne ikke sige nej til den. og i forhold til Weber Spirit så synes jeg den gamle model var for vakkelvorn i forhold til

Tilbage til "Gasgrill"