Nexgrill 5b Deluxe.

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
vollcarl
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Nexgrill 5b Deluxe.

Indlæg#1 » 16. apr 2018, 09:42

Hej.
Jeg har lige købt en Nexgrill 5b, så jeg håber den er bedre end de anmeldelser, der kan læses i visse amerikanske fora - Jeg er lidt bekymret! ;o)

Ser ud til at være en ok kvalitet indtil videre.. Den første jeg hentede havde dog en bule i låget, men den blev ombyttet i Kvickly uden problemer. Der er en fejl i lakken bag på låget på den nye, jeg fik leveret. Har tænkt mig at brokke mig over det, men det er ikke det store problem. - Forholdsvis nemt at samle grillen.

Jeg lavede i lørdags kylling i foliebakke, hvilket blev ok. I går forsøgte jeg med en flæskesteg på rotisserie. Sværen blev ikke helt sprød, men det skal siges, at jeg aldrig har arbejdet med rotisserie før...
Jeg mangler at stege noget kød direkte på ristene, så jeg glæder mig til at se, om det flammer op mere end på min tidligere grill (Weber Spirit E310.)

I aften står den på Pizza...!

Følger op med resultater i dette indlæg.

Jeg hører meget gerne om andres erfaringer med Nexgrill! ;o)

javis
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Nexgrill 5b Deluxe.

Indlæg#2 » 16. apr 2018, 19:08

Tror altså de fora der nævner den som dårlig er forbrugerklage sider!
https://www.consumeraffairs.com/homeowners/nexgrill.html
Hvis man kigger på Homedepot (bilka i usa) Er det generelt gode anmeldelser
https://www.homedepot.com/p/Nexgrill-Deluxe-5-Burner-Propane-Gas-Grill-in-Black-with-Side-Burner-and-Built-in-Searing-Zone-720-0896/206362589
539 anmeldelser!!

Emneforfatter
vollcarl
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 17. apr 2018, 01:21

Tak til javis... Du har naturligvis ret!

Ja, jeg er indtil videre godt tilfreds. Pizza i dag: Plads til 2 stk. pizzasten på grillen. 4 hjemmelavede pizzaer færdige på ca. 15-20 min. Lavet ved 330 gr. - Perfekt resultat.

Har fået lidt "fif" til at bruge bagbrænderen med rotisserie, så det må jeg afprøve snarest, så jeg får sprøde svær på flæskestegen næste gang.

Service hos COOP er desuden helt i top. De har brugt lang tid på at finde et Coop-branded grillprodukt, så de er meget interesserede i feedback på Nexgrill. - Jeg får sågar besøg af en service-tekniker fra importøren (Bon-Fire) tirsdag for at se på min "lakfejl" samt lidt udfordringer med den ene af brænderne...

Mit umiddelbare indtryk af grillen er "FED"! ;o)

Jeg opdaterer med yderligere erfaringer. - Hyg jer med grilningen!

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#4 » 17. apr 2018, 15:58

Fedt at du tager opgaven med vurdering af grillen på dig vollcarl .1%¤
Where there's smoke... There's laughter.

itwasburke
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 19. apr 2018, 08:45

Hej vollcarl

Jeg er selv i overvejelsesfasen omkring den grill, så 1000 tak for at dele ud af dine erfaringer .1%¤

Kan du sige noget om selve kvalitetsoplevelsen af grillen. Eks er den bygget solidt, kan låget rykkes fra side til side eller sidder det bare solidt i hængslerne - og evt andre fede/ufede ting ved grillen??

På forhånd tak
Burke

javis
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 20. apr 2018, 19:22

Jeg har også fået en Nexgrill 5B deluxe og samlet den idag... Når 300 grader på 10 min og 400 grader på 15 min. Jeg er helt vild med hele bunden kan hives ud uden værktøj mhp rengøring. Jeg har foret bunden med sølvpapir så det er lige til at hive af når den bliver sat væk for vinteren. Skabet nedenunder bliver ikke varmt så ting kan opbevares i kasser i skabet. Kvaliteten er ret fornuftig ift prisen .1%¤ Ristene har jeg brændt af i raps olie og det rustfri stål er smurt med wd40. Overtrækket er en rigtig fin kvalitet dog savner jeg et håndtag/strop til at hive det af med. Tilbehøret der følger med er ligeledes fornuftigt i kvaliteten :-)

javis
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 20. apr 2018, 19:42

Når jeg kigger billeder og tilbehør på XL-Byg's Grillgrill kan jeg se det er fuldstændig magen til... Samme grill og samme tilbehør!!
Dog har grillgrill rustfri rist og brødhylde!

Emneforfatter
vollcarl
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 24. apr 2018, 16:41

Så vidt jeg ved er Grillgrill egentlig samme grill, dog med enkelte forskelle i sideblus m.m. - Det er Bonfire der har agenturet på både Nexgrill og Grillgrill...

Vedr. kvalitet virker den ok. Låget sidder som det skal og kan ikke rykkes fra side til side...

- Jeg har prøvet med Rotisserie et par gange. Med Kylling blev det rigtigt fint, men flæskestegen fik ikke mør svær.

Har grillet kød direkte på ristene og har ikke oplevet opflamning der adskiller sig fra Weber eller andre grilltyper.

Tilbage til "Gasgrill"