Charbroil T-47

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
xavis
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Charbroil T-47

Indlæg#1 » 6. apr 2018, 21:20

Hej med jer

Jeg er faldet over et tilbud i denne uges Føtex-avis, hvor ovenstående er på bud til 3299,- inkl. overtræk, rotisserie og tangsæt (https://www.foetex.dk/have/grill-grillt ... 28&point=3).

1) Er det et godt tilbud?

2) Er det en grill, der kan anbefales, eller skal jeg hellere bruge mine penge andetsteds?

Den kommer til at stå udenfor hele sommeren - men vil komme i tørvejr i 'vinterhalvåret'.

På forhånd tak for hjælpen!
xavis

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Re: Charbroil T-47

Indlæg#2 » 6. apr 2018, 23:19

Jeg har sådan en grill, den er ok og du får ret meget for pengene.

Dog skal du regne med at den er lavet på en måde så regnvand kan løbe ind i grillen og ned i drypbakken. Det kan nemt give en del svineri når Bakken løber over, så hvis du har mulighed for det, så stil grillen under tag.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

JesperH
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 7. apr 2018, 20:42

Jeg har haft min i snart 2 år. Jeg er godt tilfreds. Der er god vame på, og en del udstyr til prisen.

En anke for mig er støbejernsristene. Jeg har netop købt nye, da de oprindelige falder fra hinanden af rust. (Der sider flager på kød, så det er ikke småting). De kommer dog jævnligt på bud i Bilka med 50-75 %, så jeg har vidst betalt 800. Træls, men er stadig ok tilfreds.

Og jeg har givet dem godt med madolie undervejs, så jeg synes måske ristene kan være svære at holde ved lige.

Men til prisen ok køb.

Emneforfatter
xavis
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 7. apr 2018, 20:44

Mange tak for svar!

Jeg har desværre ikke mulighed for at stille den under tag. Men idéen er at dække den til med det medfølgende overtræk, når den ikke er i brug. Det må da stoppe regnvandet.

Er der andre, der har erfaringer med denne grill, og som kan sige, om det er en god pris?

Emneforfatter
xavis
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 7. apr 2018, 20:52

@Jesper H: Tusind tak for kommentaren (jeg så ikke dit svar, før jeg selv svarede igen) :)

Ja, det lyder da ret træls. Og 800,- hver 2. år er da også lidt af en vedligeholdelsesudgift på en grill til 3.000.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 8. apr 2018, 01:10

Hej Xavis, velkommen til.

Hvis du bruger søgefunktionen, så er der nok mere end 30 tråde som dukker op, da du ikke er den første som spørger til denne grill.
De giver dig nok svar på flere ting end du måske nogensinde kan finde på at spørge om.

Det er ikke fordi du ikke må spørge, men du finder nok hurtigere svar i disse tråde, fremfor at vente på at nogen skal skrive det igen. ;-)

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 8. apr 2018, 10:25

Enig med Cybergyen, der spurgt mange gange.
Men problemet som JesperH beskriver, med riste der der ruster op, har jeg aldrig oplevet eller hørt om. Ha en fødevaregodkendte forstøver med madolie, og give ristene en omgang efter hver brug, så skulle det bestemt ikke være et problem.
Og så kunne det være en idé at gå en model op til professionel 4400, da der er et højere låg og lidt bedre kvalitet.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber Summit Charcoal, Weber 67/57 og Weber Q1000
The Meat Boys

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#8 » 8. apr 2018, 11:57

RTCallesen skrev:Enig med Cybergyen, der spurgt mange gange.
Men problemet som JesperH beskriver, med riste der der ruster op, har jeg aldrig oplevet eller hørt om. Ha en fødevaregodkendte forstøver med madolie, og give ristene en omgang efter hver brug, så skulle det bestemt ikke være et problem.
Og så kunne det være en idé at gå en model op til professionel 4400, da der er et højere låg og lidt bedre kvalitet.

Mine riste er også tæt på 2år gamle og står faktisk som nye. Ir pladerne under ristene har lidt spor af rust men ikke noget der har nogen betydning endnu. Det samme gælder for flammeskjoldene ( de der v formede skinner der ligger over brændere), en smule rust men ikke noget der har nogen betydning.

Alt i alt er jeg ok tilfreds når man holder prisen for øje. Selvfølgelig er det ikke topkvalitet, men omvendt heller ikke så ringe som mange gerne vil gøre det til.

Troelsdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 8. apr 2018, 19:35

Min t47 er nok nærmere 4 år gammel og ristene står flot
Ligesom Wetle så er de tydeligste spor på IR pladerne

Jeg har netop haft alle riste og plader i en balje med sort sæk rundt om
Jeg hældte 1dl (bare ca) salmiak spiritus i bunden af baljen

Wauu de blev flotte efter de lå i 24 timer med knude på sækken

ChristianWH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#10 » 8. apr 2018, 20:23

Troelsdk skrev:Min t47 er nok nærmere 4 år gammel og ristene står flot
Ligesom Wetle så er de tydeligste spor på IR pladerne

Jeg har netop haft alle riste og plader i en balje med sort sæk rundt om
Jeg hældte 1dl (bare ca) salmiak spiritus i bunden af baljen

Wauu de blev flotte efter de lå i 24 timer med knude på sækken

Beklager jeg stjæler emnet, men er det kun salmiak spiritus du putter i baljen, eller er der os vand? Det lyder ret smart, hvis det er så nemt :roll:

Emneforfatter
xavis
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 8. apr 2018, 21:29

Hejsa

Tusind tak for jeres svar. Godt at høre, at I generelt er tilfredse med jeres T-47.
Er det her så også en fornuftig pris?

@RTCallesen: Hmm, jeg kan jo så se, at Bilka har Professional 4400 på bud til samme pris. Måske man skulle tage sig sådan en i stedet for..!?

Troelsdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#12 » 9. apr 2018, 16:50

Hej ChristianWH
Ingen vand, bare salmiak spiritus

Posen skal så have en knude og herefter vil dampene opløse fedt og særligt det helt sorte hårdt brændte som jeg normalt aldrig kan få af..

Det skulle også virke godt i en ovn, hvis man har en gammel ovn som er svær at gøre ren

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#13 » 9. apr 2018, 17:12

Troelsdk skrev:Hej ChristianWH
Ingen vand, bare salmiak spiritus

Posen skal så have en knude og herefter vil dampene opløse fedt og særligt det helt sorte hårdt brændte som jeg normalt aldrig kan få af..

Det skulle også virke godt i en ovn, hvis man har en gammel ovn som er svær at gøre ren

Det virker ret godt, men gør det endelig ved god ventilation. Salmiak spiritus er skrappe sager og dampene er ikke noget at spøge med. Hvis man laver øvelsen udenfor, er det min erfaring at temperaturen skal være mindst 10-12 grader før der rigtig sker noget, så det kan ikke anbefales at forsøge sig med dette trick til bradepanden fra juleanden :lol:

ChristianWH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#14 » 9. apr 2018, 17:17

Super. Mange tak.

Emneforfatter
xavis
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#15 » 9. apr 2018, 20:43

Sådan et rotisserie, der følger med T-47'eren, er det noget værd? Og er det noget 'man' får brugt?
Er der andet tilbehør, der er værd at overveje, om valget så falder på Prof 4400 eller T-47?

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 10. apr 2018, 14:11

xavis skrev:Hejsa

Tusind tak for jeres svar. Godt at høre, at I generelt er tilfredse med jeres T-47.
Er det her så også en fornuftig pris?

@RTCallesen: Hmm, jeg kan jo så se, at Bilka har Professional 4400 på bud til samme pris. Måske man skulle tage sig sådan en i stedet for..!?

Ville bestem go efter 4400 i stedet!

xavis skrev:Sådan et rotisserie, der følger med T-47'eren, er det noget værd? Og er det noget 'man' får brugt?
Er der andet tilbehør, der er værd at overveje, om valget så falder på Prof 4400 eller T-47?

Jeg fik brugt mit rotisserie en del, det er kanon til grillkylling!
ud over rotisserie, pizzasten, overtræk og grilltang er resten sådan set bare lir og gejl, men det har også sin ret .1%¤
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber Summit Charcoal, Weber 67/57 og Weber Q1000
The Meat Boys

Emneforfatter
xavis
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 10. apr 2018, 16:39

Jeg aner faktisk slet ikke, hvordan man bruger sådan et rotisserie - men det finder man vel ud af!

En anden ting er, at jeg måske overvejer en med tre brændere i stedet (nok Prof 3400), da en med fire faktisk nok bliver lidt for stor. Er der noget, jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#18 » 10. apr 2018, 17:28

xavis skrev:Jeg aner faktisk slet ikke, hvordan man bruger sådan et rotisserie - men det finder man vel ud af!

En anden ting er, at jeg måske overvejer en med tre brændere i stedet (nok Prof 3400), da en med fire faktisk nok bliver lidt for stor. Er der noget, jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?

Det er nemt at lave lidt mad på en stor grill, men noget sværere at lave meget mad på en lille grill :lol:

Det er selvfølgelig et spørgsmål om behov om du skal have 3 eller 4 brændere, men hvis du ellers har plads til det, så vil jeg vælge 4 brændere da den ekstra brænder giver dig et bredere stykke hvor du kan have indirekte varme på fra begge sider og dermed få det mest jævne varmefordeling.

Selvom vi kun er 4 til hverdag, så er det sjældent at jeg ikke bruger alle 4 riste i min t47, når jeg f.eks. steger bøffer, så varmer jeg det hele godt igennem, lægger bøfferne på samme rist, og når de så skal vendes, lægger jeg dem på en ny varm rist. Jeg steger altid bøffer så de får grillstriber på x, så det kræver jo 4 riste hvis jeg skal bruge en helt varm rist hver gang jeg vender.

En anden praktisk ting for mig, er at en bradepande fra en gammel ovn, passer over 2 brændere og så kan man have et fad ved siden af på de sidste to riste.

Dette setup passer perfekt når jeg steger frikadeller eller laver pandekager. Der steges i bradepanden og det færdige holdes varmt ved siden af.

Emneforfatter
xavis
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#19 » 11. apr 2018, 22:20

Hm, ja, okay - det kan jeg godt se.
Men men, jeg tror måske, jeg starter med en med tre brændere, da det faktisk bliver lidt besværligt at få plads til en med fire på terrassen.

Er der forskel på den sorte model og stålmodellen i forhold til rust? Altså, ruster den ene hurtigere end den anden?

Emneforfatter
xavis
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#20 » 12. apr 2018, 23:23

SÅ er der bestilt fødselsdagsgave til mig selv! Glæder mig til at modtage den på onsdag! :)

Tak for hjælpen til alle!

Emneforfatter
xavis
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#21 » 14. apr 2018, 09:11

Hah, det viste sig så, at konen - sammen med familien og nogle af vennerne - havde købt Prof 4400 til mig, inkl. rotisserie and the works! Jeg spurgte ellers ind til, om det var noget, jeg kunne forvente at få i gave, men det benægtede hun hårdnakket. Så nu har jeg kontaktet Bilka for at få min egen ordre annulleret - det var heldigvis ikke noget problem! :)

Lige et hurtigt spørgsmål til 4400'eren: Kan det ene sidebord klappes ned?

Tilbage til "Gasgrill"