Weber gensis E310

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
dl09sbr
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Weber gensis E310

Indlæg#1 » 18. mar 2018, 14:51

Hej med jer. Jeg har egeligt kigget på en Spirit 310 men så at man kunne få en gensis e310 for ikke så meget mere. Er der nogle der kan hjælpe mig med forskellen på denne https://www.bygxtra.dk/produkt/weber-ge ... 40QAvD_BwE og en Genesis II 310. Jeg kan bedre lide den på linket men kan ikke lurer hvorfor den er billigere?

Dennis

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Weber gensis E310

Indlæg#2 » 19. mar 2018, 01:55

Genesis E-310 er den gamle model og derfor sælger de dem billigere.
Hvis du var på jagt efter en Spirit E-310, så er det klart en forbedring at købe Genesis E-310.

Genesis E-310 har mere power, større grillareal og et isoleret låg.

Jeg vurderer selv at den nye Genesis II er kommet for på sigt at erstatte Spirit serien.
Det begrunder jeg med at jeg synes kvaliteten er dårligere end den gamle Genesis serie og fordi de nu også har en Genesis II LX model med samme brænder konfiguration, som er i bedre kvalitet.

Genesis navnet har et bedre ry end Spirit og derfor tror jeg marketing afdelingen rykker Genesis navnet ned i en lavere prisklasse med Genesis II.

Rene´Jensen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Weber gensis E310

Indlæg#3 » 20. mar 2018, 19:47

Jeg har i dag modtaget min Genesis og er netop blevet færdig med at samle den,
Har lige haft den tændt op og den bliver uden problemer 300 gr virker meget lækker og gedigen,
har netop kasseret en CharBroil fra Bilka og kvaliteten er nogen klasser højere på Genesisen.
Kan kun anbefale den herfra.

Tilbage til "Gasgrill"