Hvilken gasgrill 2018?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
ravnlicious
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Hvilken gasgrill 2018?

Indlæg#1 » 11. feb 2018, 13:44

Hej Grillguru forum

Jeg er helt ny indenfor køb af grill. Jeg har set nogle af de andre tråde igennem, men da vi er kommet til februar 2018, kunne der måske være kommet nye informationer som er relevante til begrundelse af grillkøb.

Jeg må kun have gasgrill der hvor jeg bor, og er derfor på udkig efter en til altanen.

Mit budget er lidt fleksibelt, men lad os sige 3-4.000 kr. Alt efter grillen kan jeg gå højere op, men tænker ikke det er nødvendigt.

Grillen skal kunne stå af sig selv og ikke være en bordgrill. Jeg er en enkeltperson, men der skal stadig være plads til at lave mad når der er gæster.

Mine forældre har altid brugt Weber, og jeg har hørt at charbroil ruster hurtigt.

Jeg har set lidt på Bilka's hjemmeside og kan se der er nogle gode tilbud, eller jeg tror da at de er gode.

Kan denne være et udmærket køb? Den er sat ned fra 7.400 til 2.200, så tænker at den kan noget.

https://www.bilka.dk/have/grill-og-grilltilbehoer/gasgrill/charbroil-c-46g---rustfri-staal-inkl-2-dele/p/100360663?event=32&point=11

Hvis der er et mærke eller en model i tænker jeg skal kigge efter, må i meget gerne skrive det!

MVH
Ravnlicious

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Hvilken gasgrill 2018?

Indlæg#2 » 12. feb 2018, 14:46

Hvis jeg må komme med et foreslag, så skriv noget om hvad du forventer at din grill skal kunne. Er det bare en bøf og en pølse eller skal den kunne langtidsstege også?
Where there's smoke... There's laughter.

Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 8. maj 2018, 07:45

Altså jeg har lige investeret i en Broil King Baron 490 og har aldeles ikke fortrudt. Den sparker virkelig røv og rammer hurtigt 350 grader i løbet af en 20-25 mins tid. rigtig lækker grill og god kvalitet. Men ja se hvad prause skriver. det kommer meget an på behovet. altså et fint alternativ ville også være en Weber Q3200 som tit kan fås i Davidsen til omkring 3200 kr

Morten1511
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 8. maj 2018, 09:55

JEg slutter mig til Toftrup ovenfor og kopierer lige mit svar til en anden med lignende spørgsmål:

Jeg købte en Broil King Baron 490 sidste forår.
Jeg kan godt lide de fire brændere og den gode plads - så kan man have høj varme i den ene side og stege på lavere varme i den anden side. Vi er dog en familie på fire og har rigeligt med plads. Dog bliver den hurtigt fyldt op med kød og diverse grøntsager - især når der også er gæster. Så måske du mht. til pladsen på altanen skal vælge en mindre model?
Jeg har også brugt det medfølgende rotisserie og bagbrænder 4-5 gange. Sidebrænderen er brugt et par gange og er perfekt til wok eller gryde med fritureolie, så det ikke lugter indenfor.

Min står udenfor i det fri (ikke under halvtag), og har gjort det hele vinteren, men er dækket til med det originale dækken (tilkøb). Den står rigtigt pænt uden det mindste rust. Brugte en lille time her i weekenden på at gøre den rent. Mildt sæbevand ud- og indvendigt (dog ikke på ristene) samt en god gang olie på ristene. Så er den stort set som ny igen.

Det er min første rigtige grill, så jeg har ikke så meget at sammenligne med. Jeg synes dog, at den virker noget mere solid ift. charbroil, napoleon og lign. billigere grill. Til gengæld får man væsentligt mere for pengene ift. tilsvarende Weber (mere plads og flere brændere til prisen).

Jeg var heldig at ramme en periode, hvor Silvan havde den til omkring kr. 5.500,- sidste forår, og samtidigt havde de en lørdag med 25% i hele butikken. :-) Pt. har jeg kun set den til omkring kr. 6.500,-.

Spørg endelig, hvis der er noget specielt, du vil vide!

ledr
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 21. maj 2018, 13:03

Jeg har kigget og læst og kigget og læst anmeldelser, brugeroplevelser m.m. på diverse gasgrill. Jeg kan se, at Bilka har Charbroil 4400 på tilbud med Pizzasten, Rotisserie, tangsæt i 2 dele og overtræk til 3599 kr. Den kan købes i stål og i sort. Nu kommer så spørgsmålet. Skal jeg købe en sort eller en i stål? Hvad er jeres erfaringer? Jeg er kun mig selv til hverdag, men jeg kan jo nøjes med, at tænde den ene brænder og der skal jo også være plads til når familien kommer (3 børn, svigerbørn, kæreste og hendes søn og svigerdatter) Jeg vil bruge den til alt - pizza, bøffer, flæskesteg, oksesteg, andesteg, pølser, hel kylling, flæskesvær, brød. Min plan er, at bruge den mest muligt for, at undgå mados i køkkenet f.eks når jeg steger flæsk eller bacon.

Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 24. maj 2018, 10:45

Altså jeg synes hvis du skal have en alsidig grill er det en god idé at købe en med minimum 3 brændere.

Men et godt alternativ kunne være den nye spirit?

IT Manden
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#7 » 24. maj 2018, 12:00

ledr skrev:Jeg har kigget og læst og kigget og læst anmeldelser, brugeroplevelser m.m. på diverse gasgrill. Jeg kan se, at Bilka har Charbroil 4400 på tilbud med Pizzasten, Rotisserie, tangsæt i 2 dele og overtræk til 3599 kr. Den kan købes i stål og i sort. Nu kommer så spørgsmålet. Skal jeg købe en sort eller en i stål? Hvad er jeres erfaringer? Jeg er kun mig selv til hverdag, men jeg kan jo nøjes med, at tænde den ene brænder og der skal jo også være plads til når familien kommer (3 børn, svigerbørn, kæreste og hendes søn og svigerdatter) Jeg vil bruge den til alt - pizza, bøffer, flæskesteg, oksesteg, andesteg, pølser, hel kylling, flæskesvær, brød. Min plan er, at bruge den mest muligt for, at undgå mados i køkkenet f.eks når jeg steger flæsk eller bacon.

Jeg købte min i sort da jeg synes den er pænere, og så har jeg en ide om at den holder bedre grundet emaljeringen.
Mad-alter: Charbroil Professional 4400
http://klogpaa.dk/

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#8 » 24. maj 2018, 16:10

Jeg ville helt klart holde øje med Charbroil Platinum 3400 og 4400

Jeg regner selv med at købe 3400 modellen.

Den koster 6200-7000 afhængig af hvor meget tilbehør der er med, når de har kampagne på den. Når Bilka har normalpris, har Føtex den på tilbud.

Lige præcis den model er lavet af Sabergrill.com, som er et luksusmærke.
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Tilbage til "Gasgrill"