Hjemmelavet Pommes på rotiseri - ikke sprøde som i ovn?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
rskadk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Hjemmelavet Pommes på rotiseri - ikke sprøde som i ovn?

Indlæg#1 » 13. nov 2017, 22:03

Hejsa,

Har lige brug for lidt inspiration. Har forsøgt at lave disse nogle gange..

https://madsvin.com/hjemmelavede-pommes ... s-mirakel/

De plejer at blive rigtig gode. Har fundet frem til at ca. 12mm er en god størrelse at skære dem i.

Jeg har så købt sådan en kurv til mit rotiseri, da jeg tænkte det kun kunne være en bonus at de hele tiden blev vendt (Har hørt meget godt om actifry - så tænkte dette måtte være lige så godt). Men syntes ikke pommes blev nær så sprøde som dem jeg har lavet i ovnen, det var som om skorpen ikke var tyk nok (Området som er sprødt). Min teori er at hvis de bliver lavet i ovn, så ligger de og "bager" i olien. Måske dette giver en anden effekt end i kurven, hvor olien måske ryger hurtigere af?

Har tænkt på næste gang på rotisseriet at spray olie på dem nede i kurven hver 10min. Måske det giver noget?

Hvad er jeres erfaring?

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Hjemmelavet Pommes på rotiseri - ikke sprøde som i ovn?

Indlæg#2 » 13. nov 2017, 22:27

Har godt nok ikke selv erfaringer med at lave fritter i en kurv på rottisseri, men en kollega har fortalt om hans erfaringer. Og umiddelbart have han samme oplevelse som dig, at der mangler fedtstof. Han løste det blandt andet ved at komme bacon stykker med ned i kurven.

More bacon = more better
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Weber Q1000, Dancook 1000, Weber Smokey Joe
SOLGT: Char-Broil T47, Monolith Classic

Emneforfatter
rskadk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 19. nov 2017, 12:07

Ja det kunne selvfølgelig være en løsning, for kontinuerligt at få tilført noget olie :) Ved bare ikk hvor meget det kommer til at smage af bacon (Ikke at det er skidt! :) ).

Ellers skal man spray olie ind i kurven hver 10min for at sikre de får nok olie?

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 20. nov 2017, 14:49

"Ulempen" hvis man da kan kalde den det, er, at det selvfølgelig vil få smag af bacon.

Ellers ville jeg give dig ret i, at der nok skal tilføjes noget olie med jævne mellemrum :-)
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Weber Q1000, Dancook 1000, Weber Smokey Joe
SOLGT: Char-Broil T47, Monolith Classic

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 20. nov 2017, 19:09

Hvis man af én eller anden grund ikke ønsker bacon smagen kan man da bare bruge noget fersk spæk f.eks.
fra noget svinekam eller stegeflæsk.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Tilbage til "Gasgrill"