Anbefaling af ny gasgrill

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
KunstErGodt
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Anbefaling af ny gasgrill

Indlæg#1 » 1. okt 2017, 15:44

Vores gamle gasgrill er ved at have aftjent sin værnepligt. Vi er derfor på udkig efter en ny. Vi griller en gang imellem, men kaster os ikke ud i de store eksperimenter, hvad angår grill.
Hvilken ny gasgrill kan du anbefale uden, at grillen koster en formue?

Mvh.
Kamilla
Salg af 100% unikke kunstværker. Se de farverige abstrakte malerierkamillaruus.dk.

Random_Hero
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Anbefaling af ny gasgrill

Indlæg#2 » 2. okt 2017, 20:57

Hvad er en formue?

Mit gas eventyr startede med en Weber q1200 (lille og tyk bordgrill). Næste gang som er nu, ville jeg have en ordentlig en hvor man rent faktisk kunne nogle flere ting.

Efter lang tid efterforskning blev det en broil King regel 490 Pro. Vi er 2 i husstanden og det er fedt med plads til både kød samt tilbehør på en gang. Fedt med rotesserie. Fedt med en RF grill som også føles som noget ordentligt som gør naboerne misundelige :)

Brugeravatar

F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 3. okt 2017, 17:22

Random_Hero skrev:Hvad er en formue?

Mit gas eventyr startede med en Weber q1200 (lille og tyk bordgrill). Næste gang som er nu, ville jeg have en ordentlig en hvor man rent faktisk kunne nogle flere ting.

Efter lang tid efterforskning blev det en broil King regel 490 Pro. Vi er 2 i husstanden og det er fedt med plads til både kød samt tilbehør på en gang. Fedt med rotesserie. Fedt med en RF grill som også føles som noget ordentligt som gør naboerne misundelige :)

Der er flere (sande) aspekter i det svar... :-)

Jeg har tidligere selv brugt en "noname" kuglegrill til kul, og jo været fint tilfreds med den. Men efter at have købet en gasgrill (Charbroil med 4 brændere + sidebrænder) er jeg virkelig SÅ begejstret over det du netop beskriver. pladsen! det er SÅ fedt at have al den grill plads til rådighed, og det at kunne regulere de 4 brændere uafhængigt. Det har givet en helt ny dimension i det at grille - selv kæresten ses nu stå (aktiv) ude ved grillen og glæde sig over både plads, sidebrænder og manglende madlugt indendørs.

Enig med Rotisseri - Det er blevet brugt nogle få gange indtil videre, men skal klart bruges oftere.

sidst så er misundelsesblikket fra naboerne - en detalje man slet ikke skal foragte [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif] i sær da den ene kun har en alm firkantet kulgrill og de andre "kun" har 3 brændere på deres gasgrill... jaja det er de små ting i livet der tæller :lol:

Vi gav i sin tid 2200,- for grill, overtræk, pizzzasten, rotisseri samt fragt hos Bilka. Det er i min verden ikke en formue, men det kan jo være anderledes for andre.

Så jeg ville foreslå at i kigger på de modeller der matcher den størrelse i vil have, med tanken i baghovedet om at det virkelig ER fedt at have god plads på grillen. Når i så har fundet en 2 til 4 modeller - så opvej plusser og minusser og skær væk efterhånden - til i står med den det skal være. Husk at bilka jævnligt har ret gode tilbud på grills, især i foråret!
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
Weber transportabel grill
ABU røg"ovn"
Og stadig 56cm wannabee kuglegrill :)[/list]

Emneforfatter
KunstErGodt
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#4 » 13. okt 2017, 19:17

Random_Hero skrev:Hvad er en formue?

Hi hi...formue er jo et vidt begreb. Jeg tænker ikke mere end 3-4.000 kr. Vi er en familie på 2 voksne og tre drenge i alderen 8-14 år, så der måtte gerne være plads til lidt ekstra mad på grillen, når der er besøgende :-)
Dit forslag til grill er lidt dyrere end budgettet, men tak for tippet.

Mvh.
Kamilla
Salg af 100% unikke kunstværker. Se de farverige abstrakte malerierkamillaruus.dk.

Emneforfatter
KunstErGodt
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#5 » 13. okt 2017, 19:21

F1freakdk skrev:Vi gav i sin tid 2200,- for grill, overtræk, pizzzasten, rotisseri samt fragt hos Bilka. Det er i min verden ikke en formue, men det kan jo være anderledes for andre.

Så jeg ville foreslå at i kigger på de modeller der matcher den størrelse i vil have, med tanken i baghovedet om at det virkelig ER fedt at have god plads på grillen. Når i så har fundet en 2 til 4 modeller - så opvej plusser og minusser og skær væk efterhånden - til i står med den det skal være. Husk at bilka jævnligt har ret gode tilbud på grills, især i foråret!

2.200 kr. er mere til vores budget. Din pointe med at finde et par grill og så sammenligne dem er god. Jeg må kigge efter i Bilkas tilbudsavis næste gang.
Tak for input :-)

Mvh.
Kamilla

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 13. okt 2017, 20:38

Tilbage til "Gasgrill"