Jensen Grill - fortrinlig gasgrill

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Snippermanden
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Jensen Grill - fortrinlig gasgrill

Indlæg#1 » 19. aug 2017, 15:22

I min søgen efter en grill som var udstyret med dyser som passer til naturgas faldt jeg over jensen grill. Da de har udstilling ikke så langt fra hvor jeg bor kørte jeg forbi deres udstilling for at kigge på varerne. Mødte de to brødre bag Jensen Grills og selv om de tydeligvis havde lidt knald i låget lod jeg mig overbevise om at deres produkter nok var ok.

Til information kan jeg oplyse at udover naturgas dyserne udmærker Jensen Grill sig ved at tilbyde både fyring med gas og kul, både hver for sig men også kombineret hvis man skulle have lyst til det. Det var nu ikke det, der tiltrak mig mest og jeg har endnu til gode at grille over kul, men ikke afvise at det kan komme på tale.

Når jeg griller så gør jeg det sædvanligvis ved ganske høj varme og her må jeg sige at Jensen overbeviser. Sammenlignet med min tidligere Charbroil T47 og min Weber Spirit grill så bliver Jensen virkeligt varm og også meget hurtigt. Endvidere så er det ret let at styre om man vil have flammer under kødet eller ej. Rengøring af grillen er også meget effektiv da den bliver så varm at madrester og fedt effektivt forkulles og bliver til en fin hvid aske. Det er også praktiske at man kan justere højden på kul-bakken så varmen derved kan justeres. Endelig er der en skuffe som fungerer som varmeskuffe hvor man kan opbevare maden og holde den varm.

Ulemper, tjaeh det er ikke verdens største grill. Dette opvejes til dels af den effektive varme som gør madlavningen effektiv og tillader tilberedning af flere portioner. Og så er der selvfølgelig prisen. Den er rent faktisk for dyr og man skal have en smule knald i låget for at bruge så mange penge på en grill.

Tilbage til "Gasgrill"