Charbroil Titan vs Broil King Baron 490

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
sparx
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Charbroil Titan vs Broil King Baron 490

Indlæg#1 » 2. aug 2017, 12:26

Hej

Har nu brugt en del tid på at læse reviews osv og står med valget mellem

En charbroil Titan og en Broil King 490 cirka samme pris på bud...

det taler for Titan at bedre stål, men mod at der er mange kommentarer om ikke at blive varm hurtigt... og at rengøring ikke er helt let...

Broil King 490, har jeg ikke noget negativt på, kan godt lide deres reflektor brænder i bagenden af grillen til rottiseren... men mangler jo ikke det gode stål.

Den skal dog stå overdækket...

Hvad vil I grillguruer råde mig til?

Har indtil nu haft en billig gasgrill som er opløst og kørt væk.
Og en lille Weber 1200 til "rejsebrug"

pft

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Charbroil Titan vs Broil King Baron 490

Indlæg#2 » 3. aug 2017, 13:47

Jeg ville selv vælge en Broil King 490 uden at jeg selv har nogen af de ovenstående.

Det hænger sammen med at Charbroil har termometre i bunden, som ikke kan bruges til noget, samtidig med at der mangler et i låget.
Titan er en ældre grill som har været på markedet i nogle år og dermed er den ikke opgraderet, som deres pro versioner er blevet det.

Jeg synes også en brænder til rotisseriet er en god løsning, som taler for Broil King.

Sander Esbjerg
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 3. aug 2017, 16:43

Titan har absolut intet at gøre med de andre charbroils. Titan går under Saber Cast 500 i USA. Ifht manglende varme i den, så kan man bore orificene op så brænderne rent faktisk får den rette mængde gas. Jeg stod også og skulle vælge mellem Titan og 490 og fortryder absolut ikke mit valg. I min optik trumfer titan'en stort set alle på kvaliteten. Min har stået ude hele året (dog med overtræk) i over et år, er der er ikke sporet af en rustplet.

Mvh
Sander

perolsendk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 3. aug 2017, 21:37

Hej
Er ny på dette forum. Har en Charbroil Titan der er et par år gammel. Den står ude hele året rundt med overtræk og der er ingen rust overhovedet. Køre stadig på det første batteri på tænderen, og har altid startet på første gnist. Jeg kan læse, at flere har oplevet at der mangler varme, det samme gør jeg. Specielt når det blæser lidt. Jeg har købt en støbejerns grillplade og det har hjulpet lidt, men ikke godt nok. Har I samme problem. Synes den har mistet en del effekt på det sidste. Er det regulatoren eller brænderne. Specielt venstre brænder har mistet effekt. Hvad kan/skal jeg gøre.
Hilsen Per O

Raaert
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 4. aug 2017, 11:48

Jeg har også en Charbroil Titan.
Den har stået udenfor i 2 år uden dækken - ingen rust på andet end skruerne (som ikke er rustfri?), utrolig stål kvalitet.

Jeg har dog også at jeg synes den mangler lidt varme.. Det er svært at få den op over 250c.

Det med at bore op har jeg ikke tænkt på, det kan være at det er weekendens projekt :).

Jeg har fjernet "infrared" pladerne, da jeg synes de var mega irriterende/træls..

Brugeravatar

mochr
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 5. aug 2017, 10:18

Hvis du vælger en Broil King, så har Silvan 25% rabat på næsten alt inden kl 12 i dag... Min svoger har en Broil King, og den virker altså bare lækker i kvaliteten.

Tilbage til "Gasgrill"