Charbroil t5000 varme

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Rust
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Charbroil t5000 varme

Indlæg#1 » 22. jul 2017, 12:57

Hej :-)
Jeg har købt en T5000 og der er en del riste i... Tru infrared aka varmefordelingsplader nederst og grillresten øverst...

Bruger man altid alle ristene, eller tager man de nederste ud når man griller direkte?

Jeg spørger fordi at grillen ikke bliver ret varm... 160 grader under låget...
Uden riste overhovedet når den ca 200 grader.

De nederste termometre der måler inder risten er intet bevendt... halvt gas og de er vredet max over :-)
Hvad kan man bruge dem til?

Kasper_M_A
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Charbroil t5000 varme

Indlæg#2 » 22. jul 2017, 13:33

Der må være noget der driller...
Får nemt min over 300 grader over ristene...
Det er max mit Maverick termometer kunne måle så den har været varmere endnu.

Emneforfatter
Rust
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 22. jul 2017, 13:46

Er det på ristene eller oppe i låget? Jeg hsr målt i rotisseri højde.. Har også 300 på ristene, men det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget

IT Manden
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#4 » 22. jul 2017, 21:14

Der må være noget galt - flere har varmeproblemer, læs blot her på forum.. Min 4400 bliver også nemt over 300 målt oppe under låget. Kan det være ristene vender forkert, eller ikke ligger helt rigtigt? Blot en tanke..
Mad-alter: Charbroil Professional 4400
http://klogpaa.dk/

Vagnch
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 25. aug 2017, 21:38

Jeg har monteret termometer i låget på min T5000. Afmonteret inderpladen, skåret et kryds med vinkelsliber og bøjet de 4 flapper op imod låget. Sætter jeg Weber lågtermometer i, ca. 5 cm langt, viser det en ca. 50 - 100 gradet lavere temperatur end med et termometer med langt ben stukket igennem samme hul. Temperaturen er lavere lige under låget.
Jeg havde bøvl med, at den var længe om at komme op i temperatur, og begyndte at nørde lidt i dyser. Der var monteret dyser med 0,69 mm hul (69 præget i dyserne). Jeg nuppede den fra sidebrænderen (gasblusset) og monterede på den ene brænder. Den er
0,85 mm. Tak for en forskel. Jeg har nu monteret den på 0,85 på den ene brænder og to på 1,0 mm på de andre (fra min gamle grill). Når jeg måler med termometer dybt i låget, kommer jeg snildt op på 400 gradet. Viserne på ristene ryger ovenud på 10 minuter. Glem alt om gradvisninger (dem på ristene viser alt for meget). Brug dem som indikatorer og lær dit grej at kende.
Denne Grill er super fed, det er den eneste grill, jeg aldrig har ødelagt noget på. Og med de nye dyser...

Nogle har på forummet foreslået fyser fra THansen. Jeg købte en på 0,80 mm. Der er en slids i dysen til en skruetrækker. Når man lader dyserne blæse en flamme ud i luften, laver denne slids (kærv) en turbolens og diffus flamme, ikke en stråleflamme som gasdyser skal lave. Hold hellere snitterne fra THansens dyser.
Importøren har understreget overfor mig, at ændringen er ulovlig - ligesom dengang jeg tunede min knallert.

Ville gerne tilføje billeder til dokumentation, men ser ikke lige en knap til dette

Tilbage til "Gasgrill"