Charbroil IR riste

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Futtegriller
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Charbroil IR riste

Indlæg#1 » 3. jun 2017, 22:45

Hej,

Jeg har købt en charbroil t3400 til foræringspris i Bilka, men IR ristene forvirrer mig, alt det jeg kan læse er at hullerne i t modellerne altid skal vende ned men instruktionerne til t3400 viser hullerne op. Jeg synes det giver mere logik med hullerne ned så fedtet kan løbe væk og ned på flavor bars etc.
Billede

pft :-)

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Re: Charbroil IR riste

Indlæg#2 » 4. jun 2017, 08:28

Hele ir pladen kommer til at virke som en flavor var, alt fedt mv. Brænder af, så det behøver du ikke bekymre dig om.

På t modellerne vender hullerne ned, men det betyder at de kan blive stoppet med fedt mv. Så det kræver at man sørger for at få dem renset.

Så vidt jeg kan forstå, så er netop placeringen af hullerne i ir pladerne på de nye modeller, et resultatet af erfaringer fra de gamle t modeller.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

ChristianWH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#3 » 4. jun 2017, 08:30

Som jeg har forstået det vender de ned på den gamle model, den nye som du har er opgraderet til at have hullerne i toppen.

MartinNicolaisen73
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 4. jun 2017, 08:53

Hvis hullerne sidder som på billedet vil det da være det samme som ikke at have nogen huller når risten ligger ovenpå.
It's always easy to fall asleep on a couch unless you're actually trying to fall asleep on a couch.

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#5 » 4. jun 2017, 08:58

MartinNicolaisen73 skrev:Hvis hullerne sidder som på billedet vil det da være det samme som ikke at have nogen huller når risten ligger ovenpå.

Nej for risten slutter ikke tæt til ir pladerne. Hvis du kigger godt efter, kan du se at risten er formet efter ir-pladen så der er et ensartet mellemrum hele vejen over toppen på ir pladen.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Tilbage til "Gasgrill"