Forslag til familiegrill der er let at flytte

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
abager
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Forslag til familiegrill der er let at flytte

Indlæg#1 » 3. jun 2017, 07:25

Vi flyttede sidste år i hus og jeg skal nu have købt en grill til hverdagsbrug.

Jeg har selv gjort mig følgende tanker:

- Grillen skal være let at flytte frem og tilbage mellem terasse og skur (ca. 50 meter transport med niveauforskel, så let transport er vigtigt)
- Skal ikke fylde for meget i sammenfoldet tilstand da vi ikke har for meget plads i skuret.
- Skal have plads til hverdagsgrillning til vores familie (far, mor og to børn) de næste par år. Det vil sige at grille nogle stykker fisk/kylling/pølser/grøntsager og ved sjældnere lejligheder større stykker kød.
- Det skal være gas så vi hurtigt kan komme i gang uden planlægning. Dette er meget vigtigt da vi pga. småbørn ikke har tid til at vente på at en kulgrill varmer op.
- Mulighed for indirekte grill og montering af rotisserie ville være dejligt, men ikke absolut nødvendigt.
- Maxpris 5000 kr.

Jeg håber meget der er nogen der har nogle gode forslag, da jeg selv er på temmelig bar bund.

JCL7000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Forslag til familiegrill der er let at flytte

Indlæg#2 » 4. jun 2017, 23:18

Jeg tænker at en Weber Q2200/3200 lever godt op til dine ønsker. Har selv en ældre q320 og den er super til hurtig direkte grillning. Og husker man at give støbejernsristen olie i ny og næ så holder sig pæn og "non stick" længe :)

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 4. jun 2017, 23:44

Denne her må opfylde alle dine krav, lige på nær rottisseri, som jeg meget godt forstår du ønsker:
https://www.bauhaus.dk/grill/elgrill-gasgrill/napoleon-travelq-pro-285-x-gasgrill-med-2-braendere.html

Hvis det skal værre meget transportabelt, og med mulighed for rottisseri, så tror jeg også Webers Q serie er et meget godt bud.

Ellers kan grill med overtræk sagtens tåle at stå ude, så behøves den ikke at være transportabel.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber 57cm, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

Emneforfatter
abager
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 5. jun 2017, 06:21

Mange tak for input :-)

Efter en del forventningsafstemning med konen er vi nået frem til at den ikke behøver at bilve sat i skur efter hver brug. Dog skal den fortsat lige rulle om hjørnet på terrassen og ind i et overdække vi har til brænde så den ikke "skæmmer" på terrassen. Jeg er begyndt at overveje om Genesis E210 måske kunne være en mulighed? Jeg kan se de har den til 4199 i Silvan p.t.:

https://www.silvan.dk/weber-genesis-ii- ... 60-1880726

Ellers er det Q3200 jeg p.t. holder på. Det ser ud til at de har et fornuftigt tilbud her:

https://www.frishop.dk/pi/Weber-Q3200-g ... 21755.aspx

Er der nogen der har nogle erfaringer med disse to? Gerne begge så der er basis for sammenliging :-)

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#5 » 5. jun 2017, 07:31

jeg foreslår dig at tage i bilka. de har både weber og charbroil udstillet.
hvis den ikke skal køres helt væk og dermed blot kun flyttes lidt vil jeg ikke se på webers q serie men genesis som du selv foreslår og evt charbroil.
jeg ville kigge på
charbroil t5000 (hed titan førhen)
weber genesis (https://www.bilka.dk/have/grill-og-gril ... rand:Weber)
broilking
napoleon

den foreslåede genesis er med 3 brændere og sidebrænder til kartofler eller sauce eller hurtig ristning af pinjekerner eller hvad du nu vil. der er aflukket skab med låger og stadig gbs rist. den er som jeg husker i støbejern og midten er rund og kan pilles op. her kan ligges wok, rist, pande etc i.
DANCOOK KULGRILL Ø 58CM
CHARBROIL CB500 GASGRILL MED 4 BRÆNDERE
Q100

John Sahl
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 5. jun 2017, 09:38

Jeg vil foreslå at du beder konen slappe af. Det er en terrasse og der hører en grill til. Brug det som en del af designet og vælg den grill som passer bedst.

Eller skal det ligne noget som ikke bruges/er lavet færdigt?
John Sahl
www.Autohenter.dk - Din importkonsulent..!

STYKERDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 5. jun 2017, 10:25

Jeg vil anbefale at du vælger en grill med 3 tværstillede brændere af hensyn til plads ved indirekte grillning.
Som f.eks. Genesis 310 eller spirit med 3 brændere, du kan høre davidsen om de får 330GBS på lager igen.
https://www.davidsenshop.dk/pi/Weber-Sp ... 74523.aspx
Ellers så syntes jeg også napoleon som er canadisk og ret ny på det danske marked ser ud til at være i gedigen kvalitet.
Denne kan jo erhverves til en god pris(3676) hvis man udnytter bauhaus prisgranti+medlemsrabat
https://www.10-4.dk/varer/hus-have-og-f ... oCssLw_wcB

Q 3000/3200 vil jeg ikke umiddelbart anbefale, det er en fin gril den har bare den ulempe at brænderne stopper til i fedt.
Dette pga de indbyggede flavorisers i risten ikke dækker brænderne ordentligt, især den midterste er det galt med.
Af samme grund skiftede jeg min ud med en spirit 310.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 5. jun 2017, 11:20

Synes også du skal kigge efter en med 3 brændere, det giver langt flere muligheder og fylder ikke meget mere end 2 brændere.
Grunden til de 3 brændere er hvis du laver en steg på indirekte varme, så kan du slukke den midterste og placere stegen over den.

whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 6. jun 2017, 07:29

Hopper med på den med 3 brændere, har haft en q3200 i 3 år nu og specielt det med indirekte varme og at låget er rundt betyder også noget spildplads hvis man har store ting på.. Så i dag ville jeg vælge en anden end den! Og vi er bare to voksne og en baby! Så begrænset hvor meget mad han har fået fra grillen [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Tilbage til "Gasgrill"