hvornår anvender i støbejernsriste ?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Kremøren
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

hvornår anvender i støbejernsriste ?

Indlæg#1 » 26. maj 2017, 08:47

Hejsa
Gas newbie ?
Har lige anskaffet en charbroil pro 3400 og undrer mig lidt over trægheden i denne grill.
Troede en gasgrill var noget mere dynamisk mht. ændring af varme. :-o .

Prøvede mit nyindkøbte rotisseri , som i øvrigt skulle monteres totalt anderledes end vist i anvisningen, og fjernede støbejernspladerne, så der kun var de infrarøde plader i. Dette gjorde at temperaturen kunne justeres noget hurtigere og vi fik en fin kylling med næsten fuld skrue på de 2 yderste blus og det i midten slukket. Det skulle så ligne indirekte varme 8)

Hvornår bruges støbejernspladerne egentlig ?

GrillMann85
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Re: hvornår anvender i støbejernsriste ?

Indlæg#2 » 28. maj 2017, 19:24

jeg bruger støbejern hvergang, er hvad der medfulgte min gasgrill, generalt er jeg klart fan af støbejern, :) gir en meget bedre kontrolerebar varme i min optik :)

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 29. maj 2017, 11:00

Jeg bruger også ristene hver gang, jeg skal grille noget direkte på grillen.
Til rotisseri har jeg altid tager dem af, men det er også forde jeg har den "gamle" T47, hvor der ikke er alt for meget plads underlåget.

Kan tilføje, at når jeg laver kylling på rotisseri, er det med alle brændere på laveste blus. 1 time senere giver det på en 1300g kylling perfekt sprød skind, med den rette kerne temperatur .1%¤
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

AllanB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 8. aug 2017, 21:53

Når I kører kylling på rotisseriet, har i så en sølvblanke under, til at samle fedt??

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 20. aug 2017, 18:37

Har altid en bakke under fjerkræ

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 21. aug 2017, 10:21

Der er noget med at dem som benytter charbroil tru infrared skal tænde den midterste brænder/brændere og ikke bruge drypbakke.
Andre grille bruger man bakke og slukker for midterste brænder/brændere

IT Manden
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#7 » 21. aug 2017, 10:43

Cyberguyen skrev:Der er noget med at dem som benytter charbroil tru infrared skal tænde den midterste brænder/brændere og ikke bruge drypbakke.

Det er meget meget interessant! Har du en nærmere forklaring, eller et link til mere om dette?

OP - Jeg bruger altid ristene, og har ingen problemer med hverken justering eller varme (har en 4400). Men der er en del herinde omkring varmeproblemer, og et par forslag til hvad man kan gøre. Prøv at kigge lidt rundt.
Mad-alter: Charbroil Professional 4400
http://klogpaa.dk/

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 21. aug 2017, 17:43

IT Manden skrev:
Cyberguyen skrev:Der er noget med at dem som benytter charbroil tru infrared skal tænde den midterste brænder/brændere og ikke bruge drypbakke.

Det er meget meget interessant! Har du en nærmere forklaring, eller et link til mere om dette?

Jeg mener det var en charbroil bruger herinde som skrev det. Pladerne skulle blive så varme at fedtet brænder op så snart det drypper ned, så man ikke har risiko for en pøl af fedt kan samle sig og skabe en brand.

Den ekstra varme under kyllingen skulle give mere sprødt skind og holde temperaturen bedre.

Tilbage til "Gasgrill"