Anmeldelse af Niclan gasgrill fra Harald Nyborg

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Tsn1995
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Anmeldelse af Niclan gasgrill fra Harald Nyborg

Indlæg#1 » 13. maj 2017, 23:39

Hej jeg vil gerne benytte lejligheden til at videregive mine oplevelser af Niclan gasgrill.

Gasgrillen er den mindste model fra Harald nyborg kaldet Niclan til 700kr.
Jeg har nu brugt den året rundt i et år.

Generelt er jeg rigtig godt tilfreds med grillen, den har stået på alt fra pizza, lammekølle, hel kylling, pulledpork, og massere af bøffer.
Grillen er perfekt til den lille husstand, der kan både blive plads til kartofler, kød og grønsager.

Grillen er desværre ikke lavet at støbt aluminium ligesom Webers Q, den er lavet i metal ligesom en kuglegrill. Dog har jeg bemærket at de to større modeller fra Niclan begge er lavet af støbt aluminimum. Men på trods af at grillen står ude hele året uden overtræk på altanen er den stadig næsten som ny.

Grillen bliver utrolig hurtigt varm, hvis den kører på de små engangs gasdåser over 400c
For at få et et mere økonomisk gasforbrug og bedre kunne grille om vinteren har jeg dog konverteret den til en stor gasflaske, her bliver den cirka 370c.

Dog er varmen lidt hård ved risten. Ligemeget hvordan jeg smøre den ind, og brænder den forsigtigt ind. Tørre risten ud på den del der dækker for brænderen, således den kan ruste hvis ikke man får den smurt efter brug.

I foråret trængte risten til den store tur efter jeg ikke havde brugt den i 14 dage. Istedet for at bruge en masse energi og dyre rensevæske på at rense risten, kæntre jeg en ny rist til 100kr, en fantastisk pris. Jeg overvejer at købe en bare til reserve.

Hermed mine varme anbefalinger herfra. .1%¤ [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
https://www.harald-nyborg.dk/p5684/nicl ... l-bg1430f1
Vedhæftede filer
IMG_1123.JPG
IMG_1117.JPG

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Anmeldelse af Niclan gasgrill fra Harald Nyborg

Indlæg#2 » 14. maj 2017, 00:33

Tsn1995 skrev:Hej jeg vil gerne benytte lejligheden til at videregive mine oplevelser af Niclan gasgrill.

Gasgrillen er den mindste model fra Harald nyborg kaldet Niclan til 700kr.
Jeg har nu brugt den året rundt i et år.

Generelt er jeg rigtig godt tilfreds med grillen, den har stået på alt fra pizza, lammekølle, hel kylling, pulledpork, og massere af bøffer.
Grillen er perfekt til den lille husstand, der kan både blive plads til kartofler, kød og grønsager.

Grillen er desværre ikke lavet at støbt aluminium ligesom Webers Q, den er lavet i metal ligesom en kuglegrill. Dog har jeg bemærket at de to større modeller fra Niclan begge er lavet af støbt aluminimum. Men på trods af at grillen står ude hele året uden overtræk på altanen er den stadig næsten som ny.

Grillen bliver utrolig hurtigt varm, hvis den kører på de små engangs gasdåser over 400c
For at få et et mere økonomisk gasforbrug og bedre kunne grille om vinteren har jeg dog konverteret den til en stor gasflaske, her bliver den cirka 370c.

Dog er varmen lidt hård ved risten. Ligemeget hvordan jeg smøre den ind, og brænder den forsigtigt ind. Tørre risten ud på den del der dækker for brænderen, således den kan ruste hvis ikke man får den smurt efter brug.

I foråret trængte risten til den store tur efter jeg ikke havde brugt den i 14 dage. Istedet for at bruge en masse energi og dyre rensevæske på at rense risten, kæntre jeg en ny rist til 100kr, en fantastisk pris. Jeg overvejer at købe en bare til reserve.

Hermed mine varme anbefalinger herfra. .1%¤ [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
https://www.harald-nyborg.dk/p5684/nicl ... l-bg1430f1

Dejligt at du er tilfreds - og rart med en god grill, som ikke koster adskillige tusinder.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

Grillmave
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 14. maj 2017, 01:09

Det er toppen at du tager dig tid til at anmelde et produkt der måske ikke lige bliver efterspurgt her-og-nu. Thumbs up!
Med venlig hilsen

- Jesper

anthony
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 24. maj 2017, 21:35

Hej Tsn

skal REGULATOR TIL BG1430F1 til den kunne dejer rundt eller er det helt stram?

kan ikke finde ud af min nemlig ?

taha
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 31. maj 2017, 09:52

Hej Tsn1995,

Jeg går og overvejer at købe sådan en grill til min altan og ville høre om du ville dele lidt af dine erfaringer med den.

Hvilken pizzasten bruger du? (Den i Harald Nyborg er 38cm i diameter, men grillen er kun 37,5cm)

Du må også meget gerne kort beskrive hvordan har du lavet PP? Hele kyllinger? Lammekølle?

Emneforfatter
Tsn1995
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 16. jul 2017, 16:50

Hej. Beklager det sene svar.
Regulatoren skal kunne dreje rund.

Jeg benytter den lille pizza sten fra Weber.

Lammekølle laves i stegeholder med foliebakke under, også vand i foliebakken.
PP med samme opsætning som lammekølle. Også rygeflis i en staniolpakke på risten.

Generelt så kan man lave de samme opstillinger som på Weber q300

Det største minus jeg har oplevet med tiden er, at brænderen varmer for hårdt på risten.
Risten er ikke super kraftig, derfor bliver den meget varm, lige over brænderen.
Ligegyldigt hvor meget man smøre risten, brænder den tør. Jeg har overvejet at montere en form for flavoriser/flammetændere, for at opnå en bedre varmefordeling.

Tilbage til "Gasgrill"