Min gasgrill hader mig...!

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Krematøren
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Min gasgrill hader mig...!

Indlæg#1 » 7. maj 2017, 17:11

Jeg er så træt.....jeg er så tæt på at opgive at få noget til at lykkes i den ubrugelige jernklump, der går under navnet "Krematoriet" herhjemme.
Jeg syntes det er lige meget hvad hulen jeg gør, så bliver det bare ikke godt...og det skulle jo være så nemt..!?! Jeg må være den dårligste griller i Danmark....ja selv min kone lykkes bedre end jeg! (WHAAAT!!?) JA!!

Laver en culotte...fedt drypper på flavorizer bars og antænder steg!
Laver to kyllinger på rotisseri...fedt drypper og soder fugle!
Laver Merguez pølser...fedt drypper og sprænger pølser!

Min familie hader mig og jeg tror snart jeg bliver skiftet ud, med en yngre og opdateret udgave, der kan betjene det her monstrum, så mine hot-dog hungrende unger holder k#%ft...!

HVORFOR ER DER SÅ MANGE FLAMMER I DEN SKIDE GRILL...,??!!!

Please hjælp mig inden jeg ender som hjemløs under en motorvejsbro, med en engangs-grill fra Netto og en karton koldskål...[LOUDLY CRYING FACE][LOUDLY CRYING FACE][LOUDLY CRYING FACE][DISAPPOINTED BUT RELIEVED FACE]

Mvh Krematøren

Sent from my iPhone using Tapatalk

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Re: Min gasgrill hader mig...!

Indlæg#2 » 9. maj 2017, 11:24

Er ord: drypbakke. Så slipper du for at få fedt ned hvor det kan bryde i brand, og så er det ikke en god ide at grille culotte og kylling over direkte varme da det øger risikoen for oplevelser som dine.

At pølser springer, er noget vi alle oplever. Du kan modvirke det værste ved at stege ved lavere temperaturer, men helt at undgå det kan du nok ikke (det er i hvert fald ikke lykkedes for mig endnu hvis pølserne skal være bare lidt sprøde)
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 9. maj 2017, 13:04

Culotte steg sætter man i drypbakke og tænder ikke midterste brænder. Kom evt. lidt vand i drypbakken, hvis du ikke skal bruge indholdet til sovs.

Kylling sætter du også drypbakke under i de første 45-50 minutter uden midterste brænder. Herefter fjerner du bakken og tænder for midterste brænder for at gøre kyllingen sprød, imens du holder godt øje med den.

Pølser afhænger meget af kvaliteten om de springer. Gode slagterpølser springer sjældent.
Et trick til suppermarkedspølser kan være at prikke/slice dem nogle gange, så letter det "trykket" så de ikke springer hele pølsen.

John Sahl
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 9. maj 2017, 21:30

Vi er superglade for denne her til pølser: https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00LSOM6M ... ref=plSrch
John Sahl
www.Autohenter.dk - Din importkonsulent..!

Emneforfatter
Krematøren
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 12. maj 2017, 12:43

Tak for svarene, jeg må prøve med lidt dryp-bakker hvis jeg vil undgå flammerne....troede egentligt bare (meget naivt) at flavorizer bars formål, udover at beskytte selve brænder-røret, var at give god røg fra neddryppende fedt...?
I øvrigt har jeg oplevet at fedtet flammer op når det rammer flav bars, selvom brænderen ikke er tændt...men det er jo nok fordi den alligevel har samme temp som resten af grillen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilbage til "Gasgrill"