Jomfru i gasgril, meninger velkomne

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
kouer
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Jomfru i gasgril, meninger velkomne

Indlæg#1 » 19. apr 2017, 13:32

Hej alle , er ny herinde og er faktisk ikke sikker på om jeg har fået slået mit emne op så prøver lige igen .1%¤

har altid brugt kul grill og altid weber, kun i vores camper bruger vi en lille weber gasgrill :P

vi har snakket om at prøve gasgrill men nok i den billige ende og jeg har kigget på Char-Broil Performance T-36G Gasgrill som er med true inferred, nogen der kender mærket og om det dur og er ok til en grill som første gangs gasgrill :?:

har set nogen skrive godt om mærket andre skriver de ikke kan varme

håber på at nogen er venlige til at komme med lidt input

NickKK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Jomfru i gasgril, meninger velkomne

Indlæg#2 » 20. apr 2017, 08:18

Jeg har for nylig for en Charbroil Professional 4400 med 4 brændere og den kan varme!

De fleste af de indlæg om Charbroil, hvor de skriver, at den ikke kan varme, lugter lidt i retning af forkerte målepunkter. Det nytter ikke at aflæse de indbyggede termometre, uanset om de sidder under grillristene/de infrarøde plader - eller i låget.

Generelt vil jeg mene, at Charbroil er super fine til prisen (køb den kun på "tilbud" - men det er de så som oftest), og husk at smøre dem ind i WD40 eller lignende generelt smøde-/beskyttelsesmiddel, så holder du overfladerusten på afstand. 304-stål er kinesernes Trabant indenfor stål...

Kvaliteten af dimser og dutter til grillen er høj. Der er tænkt over samlingen og en del fine detaljer. Priserne på tilbehør fra Charbroil er også rigtig gode (hold øje med "tilbud"), og ligger generelt langt under Webers, uden at være af lavere kvalitet. Her mener jeg bl.a. tænger, riste, overtræk m.m., hvor Weber er helt hysteriske med priserne.

Jeg har en gasgrill fra Weber og har med adskillige andre grill at gøre i firma, familie m.m. Det gør mig ikke til statistisk retvisende grundlag, men nu har du min ydmyge mening :-)

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 20. apr 2017, 09:16

Som NickKK skriver, så køb kun på bud, både grill og tilbehør.
Tilbehør er af en fin kvalitet, samme gælder grill. Men måske ikke helt på højde med Weber, men prisen er jo så også en helt anden :-)

Jeg ville nok vælge Charbroil Professional 3300 i stedet, da det er en forbedret udgave. Og den lille merpris skulle vidst være godt givet ud. Især på grund af det noget højere låg, som er en kæmpe fordel til rotisseri.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Weber Q1000, Dancook 1000, Weber Smokey Joe
SOLGT: Char-Broil T47, Monolith Classic

Emneforfatter
kouer
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 20. apr 2017, 15:13

hej tak tror jeg tager en 4400 skal man tage den sorte eller den i rustfri , mener er den sorte bare malet stål eller er det malet rustfri

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 20. apr 2017, 16:58

kouer skrev:hej tak tror jeg tager en 4400 skal man tage den sorte eller den i rustfri , mener er den sorte bare malet stål eller er det malet rustfri

Kan godt forstå du vælger den med 4 brændere nu du er i gang, prisen er jo heller ikke mere højere :-)

Men ved faktisk ikke om stålet er det samme. Vil gå ud fra du kan finde noget info på Char-Broils egen hjemmeside, ellers så spørg i butikken.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤

NickKK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 20. apr 2017, 17:02

kouer skrev:hej tak tror jeg tager en 4400 skal man tage den sorte eller den i rustfri , mener er den sorte bare malet stål eller er det malet rustfri

Jeg var i samme situation og valgte den uden maling (undtagen siderne) ud fra en tanke om, at hvis malingen ikke holder så godt efter et par år, skaller den grimt af - hvor den rustfrie er nemmere at bearbejde med noget rensemiddel, hvis der kommer overfladerust.

/Nick

Emneforfatter
kouer
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 20. apr 2017, 17:55

hej alle har lige betalt den i rustfri så håber jeg at den bliver god for os, kiggede lidt på tilbehør og faldt over denne sælger på ebay fra tyskland det er ca halv pris ville lige dele linket med jer
http://stores.ebay.de/edingershops/_i.h ... 513&_pgn=1

NickKK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#8 » 20. apr 2017, 18:18

kouer skrev:hej alle har lige betalt den i rustfri så håber jeg at den bliver god for os, kiggede lidt på tilbehør og faldt over denne sælger på ebay fra tyskland det er ca halv pris ville lige dele linket med jer

Super link, tak.
Men hold også 'je med Bilka - de havde halv pris for et par uger siden. Der er nogle lidt forskellige rabatter på Webertilbehør i næste uge, men mon ikke Charbroil kommer på tilbud igen snart...

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 20. apr 2017, 20:50

NickKK skrev:
kouer skrev:hej alle har lige betalt den i rustfri så håber jeg at den bliver god for os, kiggede lidt på tilbehør og faldt over denne sælger på ebay fra tyskland det er ca halv pris ville lige dele linket med jer

Super link, tak.
Men hold også 'je med Bilka - de havde halv pris for et par uger siden. Der er nogle lidt forskellige rabatter på Webertilbehør i næste uge, men mon ikke Charbroil kommer på tilbud igen snart...

Char-Broil udstyr kommer på tilbud ofte, med rabat op til 75%. Så ligesom med grillen, køb det kun på tilbud ;-)
Mvh Rasmus

NickKK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#10 » 20. apr 2017, 23:16

Føtex har 60 % på Charbroil tilbehør fredag, lørdag og søndag - men kun online.

/Nick

Tilbage til "Gasgrill"