Første gasgrill - Hvilken model bør jeg vælge?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
OneHundredAndEighty
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Første gasgrill - Hvilken model bør jeg vælge?

Indlæg#1 » 15. apr 2017, 23:46

Jeg skal ud og købe en gasgrill. Jeg har idag en Weber kuglegrill, men i hverdagen har jeg ikke tid til at vente på at kullene bliver klar.

Jeg har ikke de helt store behov andet end at jeg gerne vil ha' en stor flade at grille på, rist til brød, god bordplads i hver side af grillen.
Jeg er ikke proff og vil bare gerne have noget der virker. Jeg har et budget på 4-5.000,- og er ikke religiøs hvad angår mærke.

Hvad bør jeg vælge?

KJohnsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Første gasgrill - Hvilken model bør jeg vælge?

Indlæg#2 » 16. apr 2017, 07:01

Har en brugt Weber S330 til salg hvis det var noget?

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 16. apr 2017, 07:50

Brugeravatar

Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 16. apr 2017, 11:28

Moja
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 16. apr 2017, 12:12

Hvad er det for charbroil som er den gamle Titan?

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: RE: Re: Første gasgrill - Hvilken model bør jeg vælge?

Indlæg#6 » 16. apr 2017, 12:27

Moja skrev:Hvad er det for charbroil som er den gamle Titan?

Den kalder de for T5000 for tiden.

STYKERDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 16. apr 2017, 13:43

Jep T5000
https://www.bilka.dk/have/grill-og-gril ... Char-Broil
Så den var på tilbud i Bilka Horsens i går 5000kr og nogle hundrede med tilbehørspakke.

Krogh83
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 17. apr 2017, 17:43

Ville vælge Charbroil 4400 hos bilka disse dage.
Havde oprindeligt bestilt deres T-47G, men en kammerat der arbejder med dem, sagde jeg skulle gå efter 4400 i stedet, da den er bygget op over T-47G, bare med rettelserne folk har ønsket og de så der var design fejl... Som lågets hældning der gør man ikke kan have en større kylling på rottisseriet, eksempelvis...

Så afbestilte T-47Gden, og bestilte 4400 i stedet
Jacob

Weber Spirit E-320
"Tønde grill"

Emneforfatter
OneHundredAndEighty
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 17. apr 2017, 21:15

Mange tak for svar.
Den ser rigtigt interessant ud og prisen er jo ret fornuftig. Umiddelbart får man jo meget mere for pengene end hvis man fx køber en Spirit E310.

Den skal stå ude under åben himmel året rundt. Hvordan har de det med rust, kontra Weber. Er der nogen forskel?

Jeg læste et sted at man ikke bør have gasflasken stående inde i "skabet" i tilfæde at der skulle ske en fedtbrand i grillen. Er det korrekt? Jeg vil helst have gassen stående inde i skabet og ikke frit.

Cyberguyen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 18. apr 2017, 05:10

Jeg ville aldrig lade flasken være i skabet imens man griller. Det er svært at nå til den når der er flammer overalt ved en fedtbrand.

Jeg tror ikke der er nogen som helst grill som er glad for åben himmel året rundt.
Et halvtag gør en stor forskel.

NickKK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 18. apr 2017, 06:34

Det er lidt underfundigt, som der er adskillige herinde, der prædiker "ingen gasflaske i grillskabet pga faren ved fedtbrand", men samtidig råder til at holde grillen under et halvtag.
Jeg mener, tænk lige over det...

Nexø
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 18. apr 2017, 13:36

Hej

Har en charbroil big easy, ganske fin grill, men den er godt rusten efter 2års brug. Min weber genesis kører på tredje år og har altid stået under åben himmel, kun med overtræk over. Den har ingen synlige rust pletter. Kun risten og flavorizer bars har lidt rust. Så min erfaring er at weber er langt bedre rust beskyttet i forhold til charbroil.
Griller på følgende:

Big Green Egg Large
Weber Genesis E-330
Weber Smokey Joe
Weber Performer M/Gas
Weber Q 1000

Charbroil Big Easy

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#13 » 18. apr 2017, 19:54

Gå efter Charbroil T5000. Bedre stål kvalitet end de andre Charbroils og Weber's modeller ...

NickKK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#14 » 20. apr 2017, 13:24

NeuroBrain skrev:Gå efter Charbroil T5000. Bedre stål kvalitet end de andre Charbroils og Weber's modeller ...

Ja, Charbroil skriver jo selv, at det er top-$ kvalitetsstål... men de vil stadig kun give de lovpligtige 2 års reklamationsret.
Hvis stålkvaliteten er så meget bedre end på Performance og Professional , så var det logisk, om de gav en længere garanti.

Min vurdering er, at det ikke er stålet, som er forskellen.

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#15 » 20. apr 2017, 14:06

NickKK skrev:
NeuroBrain skrev:Gå efter Charbroil T5000. Bedre stål kvalitet end de andre Charbroils og Weber's modeller ...

Ja, Charbroil skriver jo selv, at det er top-$ kvalitetsstål... men de vil stadig kun give de lovpligtige 2 års reklamationsret.
Hvis stålkvaliteten er så meget bedre end på Performance og Professional , så var det logisk, om de gav en længere garanti.

Min vurdering er, at det ikke er stålet, som er forskellen.

Stålet er forskellen: T5000 er lavet af s304 stål de andre er af 430 stål om det så er nok til at man skal vælge en titan/t5000 vil jeg ikke udtale mig om for jeg ved det ikke.
http://www.bbqsource-forums.com/invboar ... topic=4557
Længden af garanti kan næppe bruges som rettesnor for kvalitet, så ville vi alle sammen køre Kia i stedet for Audi...
Where there's smoke... There's laughter.

NickKK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#16 » 20. apr 2017, 14:27

prause skrev:Længden af garanti kan næppe bruges som rettesnor for kvalitet, så ville vi alle sammen køre Kia i stedet for Audi...

I min verden er den manglende udvidelse af reklamationsretten helt klart et bevis på producentens manglende tro på produktets ekstra holdbarhed. Altså sagt ligeud: Er produktet virkelig så meget bedre, er der intet problem i at udvide reklamationsretten. Det er også sådan noget marketingdrengene kan lide.

pipper
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 20. apr 2017, 17:54

Til de penge ville jeg gå efter en CB T5000 eller en Bon-fire 4B.

Har selv lige købt en Bon-fire 3 B og den kan dæleme hurtigt varme op.
Den leveres med rustfrie riste.

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#18 » 20. apr 2017, 18:35

NickKK skrev:
prause skrev:Længden af garanti kan næppe bruges som rettesnor for kvalitet, så ville vi alle sammen køre Kia i stedet for Audi...

I min verden er den manglende udvidelse af reklamationsretten helt klart et bevis på producentens manglende tro på produktets ekstra holdbarhed. Altså sagt ligeud: Er produktet virkelig så meget bedre, er der intet problem i at udvide reklamationsretten. Det er også sådan noget marketingdrengene kan lide.

Jeg vil nu hellere holde mig til fakta - S304 stål er bedre end S430 stål .

Nexø
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 20. apr 2017, 20:56

Hej

Tror ikke man skal ligge for meget i hvilken stål type der er brugt.
Det gælder jo kun titan (t5000)modellen fra charbroil som jo er en saber grill, som har fået nyt logo.
At der er brugt en god kvalitets stål til en grill i deres program gør jo ikke charbroil til noget kvalitets brand. Jo de laver rimelige grills til konkurrence dygtige priser. Men med undtagelse af titan modellen så er der langt op til Napoleon, Weber, broil King osv. Ganske vist har de nogle flotte liste priser, men tror ikke bilka og Co ville sælge nogen charbroil grills hvis ikke de konstant kørte med 40 til 50% rabat. (Hvilket i min verden er dybt utroværdigt)
Griller på følgende:

Big Green Egg Large
Weber Genesis E-330
Weber Smokey Joe
Weber Performer M/Gas
Weber Q 1000

Charbroil Big Easy

Emneforfatter
OneHundredAndEighty
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#20 » 24. apr 2017, 10:56

Nu fik jeg købt grillen inden jeg fik læst de sidste anbefalinger om T5000. Jeg valgte derfor en 4400. Jeg håber ikke jeg bliver skuffet. Heldigvis er er flere herinde der virker rigtigt glade for deres, så det satser jeg på at jeg også gør. Jeg var ude i Bilka og rive i nogle forskellige modeller og der var kæmpe forskel på 4400 i forhold til nogen af de ændre/andre modeler. Der var MEGET mere gods i og virkede til at være en klasse over i kvaliteten. Sindet kan jo bedrage, men ved første øjekast virker selve materialet ikke som noget skrammel. Får den leveret på fredag og glæder mig til at få den samlet! :)

NickKK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#21 » 24. apr 2017, 17:41

Der er præcis 27 kg. mere gods i 4400 i forhold til T-47.
Jeg tænker, at hvis man tørrer den pænt af efter hver brug (på ydersiden), og ellers giver den et lag WD-40 et par gange om året, så burde den holde.

/Nick

Cyberguyen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 25. apr 2017, 17:08

NickKK skrev:Der er præcis 27 kg. mere gods i 4400 i forhold til T-47.

Har du husket at fjerne stenene, som kun er med for transportsikring :?: :lol:

NickKK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#23 » 25. apr 2017, 17:36

Cyberguyen skrev:
NickKK skrev:Der er præcis 27 kg. mere gods i 4400 i forhold til T-47.

Har du husket at fjerne stenene, som kun er med for transportsikring :?: :lol:

Hehe... :-)

Tilbage til "Gasgrill"