Gasgrill til altan?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Zetner
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Gasgrill til altan?

Indlæg#1 » 7. apr 2017, 08:40

Kære alle sammen

Jeg tænkte på, om nogle af jer kan pege mig i den rigtige retning ift. køb af en grill? Jeg forsøgte lige at kommentere på et indlæg længere nede, som omhandlede nogenlunde samme emne, dog lod det ikke til at virke.

Jeg er i den dejlige situation, at jeg netop har fået en ny altan sat op på lejligheden. Jeg leder derfor efter en gasgrill (da vi ikke må bruge kul på altanerne).
Ideelt må den max være 80 cm bred (jeg er villig til at afmontere evt. sideborde, for at få et større grillareal). Jeg vil meget gerne kunne lave steg i den ved indirekte varme, vil meget gerne kunne putte en holder til flis til røgning (kan ikke huske hvad de hedder) i den, og der må også meget gerne være plads til rotisserie.
Jeg har hørt noget delte meninger om CharBroil og Weber? Nogle andre gode mærker, jeg kan gå efter?

Budgetmæssigt tænker jeg maximalt 8.000 kr (kan ikke lokke den bedre halvdel med på mere) alt i alt.

Diverse lækre detaljer som termometer osv er selvfølgeligt meget værdsat!

På forhånd mange tak for hjælpen! Og god weekend til jer!

Annika
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Gasgrill til altan?

Indlæg#2 » 17. maj 2017, 19:42

Vil høre om du har fundet en løsning - lyder meget som mine ønsker nemlig.

Cyberguyen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 18. maj 2017, 08:07

Hvis du ikke må bruge kul, så må du nok heller ikke bruge noget smuld eller røgtræ.
Det er et spørgsmål om at tage hensyn til sine naboer og ikke bare antage at man må fordi der kun nævnes kul.

Det første indlæg skal godkendes af en administrator, det er nok derfor at det ikke var synligt.

dl09sbr
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 19. maj 2017, 17:15

BleV du klogere ? Jeg har godt 90 cm men det syntes jeg også kniber noget

Brugeravatar

Orbita
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 19. maj 2017, 19:32

dl09sbr skrev:BleV du klogere ? Jeg har godt 90 cm men det syntes jeg også kniber noget

Den kunne man nok godt komme med en lummer kommentar til..

I den mere seriøse ende kan jeg sige at jeg har haft samme overvejelser og fandt det ret svært at finde en grill i det nævnte niveau som ikke har en sidebrænder, så det kom jeg ikke uden om. Mine to favoritter blev broil king regal og Weber genesis. Jeg fik imidlertid at vide hos silvan, at det ville blive svært at disconnecte den elektriske tænding uden risiko for at det heller ikke virkede i resten af grillen (pga et samlet kredsløb) - og det ville bryde garantien på det område at fjerne sidebrænderen. De havde telefonisk kontakt til importøren så den skulle være god nok.

Genesis (den tidligere model) havde derimod separat piezo tænding, som ikke var et problem, så det endte med en genesis. Jeg havde dog stadig en vvs til at disconnecte det, men er heller ikke den handy type..

Blot et par betragtninger i forhold til at afmontere sideborde..

Genesis er i øvrigt en grill jeg klart kan anbefale. Alsidig og god kvalitet virker det til.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

dl09sbr
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: RE: Re: Gasgrill til altan?

Indlæg#6 » 19. maj 2017, 20:27

Orbita skrev:[quote="dl09sbr"]BleV du klogere ? Jeg har godt 90 cm men det syntes jeg også kniber noget

Den kunne man nok godt komme med en lummer kommentar til..

I den mere seriøse ende kan jeg sige at jeg har haft samme overvejelser og fandt det ret svært at finde en grill i det nævnte niveau som ikke har en sidebrænder, så det kom jeg ikke uden om. Mine to favoritter blev broil king regal og Weber genesis. Jeg fik imidlertid at vide hos silvan, at det ville blive svært at disconnecte den elektriske tænding uden risiko for at det heller ikke virkede i resten af grillen (pga et samlet kredsløb) - og det ville bryde garantien på det område at fjerne sidebrænderen. De havde telefonisk kontakt til importøren så den skulle være god nok.

Genesis (den tidligere model) havde derimod separat piezo tænding, som ikke var et problem, så det endte med en genesis. Jeg havde dog stadig en vvs til at disconnecte det, men er heller ikke den handy type..

Blot et par betragtninger i forhold til at afmontere sideborde..

Genesis er i øvrigt en grill jeg klart kan anbefale. Alsidig og god kvalitet virker det til.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro[/quote]
Hehe ja det var nok oplæg til selvmål men 90 cm er vel ikke så dårligt ;) jeg må ud og lede videre

Sendt fra min SM-G800F med Tapatalk

Tilbage til "Gasgrill"