Bedste transportable gasgrill - evt med støbejernsrist?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
ChristianH
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Bedste transportable gasgrill - evt med støbejernsrist?

Indlæg#1 » 19. mar 2017, 23:40

Hej Grillguruer,

Søger efter en transportabel gasgrill, men synes flere af dem ser ud til mest at fungere som en stegepande/grillpande og ikke så meget som en grill - er det korrekt observeret? Kan man få noget med støbejernsrist (eller andet der fungerer lige så godt), der virker som en grill... ;-)

Hvad jeg ønsker:
Kunne tilberede simpel mad dvs. kød, bøffer, koteletter, pølser osv., så det er grillet og ikke stegt eller kogt
At man kan varme brød, grøntsager eller andet under låg
At grillen ikke er alt for vindfølsom
God fordeling af varmen - har haft en grill med ujævn varme - det var nok...

Har set på:
O-grill 500: Støbejernsrist og ligner noget der kunne have en ordentlig varmefordeling, men kan der overhovedet være så meget som et stykke flutes under låget? Svært at finde erfaringer/test.
Safire Gas: Ser fed ud, men dur risten til noget? Ligner en grillstegepande...
Cobb Gas: Ligner en stegeplade og den skulle være følsom for vind har jeg læst, synes også den er meget høj sammenpakket og teflon på en grill? Det lyder ikke rigtigt i min bog.
Weber Go Anywhere: Alu rist? Den nye model får tæv inde på deres hjemmeside, pga dårlig regulator og fedt der løber rundt alle steder i grillen... Nogen der har erfaring med den nye "forbedrede" model?

Hvad siger eksperterne? :P

PS En hilsen til Finn tror jeg? Stifter/admin her på siden. Lå på Herlev hospital med X herfra, slut aug. 2013, da jeg havde brækket ryggen i et cykelstyrt. Jeg havde desværre også pådraget mig en hjerneskade fandt de senere ud af ;-( Så nu har jeg lidt energi, men meget tid og den skal bruges på fisketure og andet low key. Helst med en grill under armen! ;-)

Syncmarster
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Bedste transportable gasgrill - evt med støbejernsrist?

Indlæg#2 » 25. mar 2017, 08:31

Det er en svær en. Tror desværre at når man er nede i den størrelse og pris, så vil man miste lidt af grill delen. Personligt har jeg selv kig på Safire gas roaster. Synes det er fedt man kan skifte fra gas til kul. Så jeg ville vælge Safire....
Weber Spirit E-310 Classic, 57cm Weber premium.

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 25. mar 2017, 13:41

Landmann Panterra 2.0

Lille, let og transportabel. Støbejernsriste der giver god varmefordeling. To brændere så du kan grille inddirekte m.m.

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#4 » 25. mar 2017, 19:50

Ved ikke med krav til str men elsker min q100 vi hsr den altid med på ferie i sommerhus. Der laves pølsem brød steg og majs på den. Der kan endda ryges og skulle det ønskes ian der fåes forhøjerring til grillspyd
DANCOOK KULGRILL Ø 58CM
CHARBROIL CB500 GASGRILL MED 4 BRÆNDERE
Q100

Emneforfatter
ChristianH
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 25. mar 2017, 21:19

Tak tak, ja de bliver hurtigt lidt for store, hvis det skal være q100, pantera etc før man får noget ordentligt.

Charbroil x-200 ser også fin ud, men enten elsker folk den eller også hader de den og vind er den ikke glad for. Kender deres full size grills og de er fine imo. Nogen der har erfaring med 200'eren?

Var oprindelig mest på Safire, men jeg tror jeg vil blive irriteret over at det nærmest bare er en transportabel grillstegepande med højt låg...

O-grill 500 kender ingen, men den ser ud til bedst at leve op til mine krav -og så kan jeg jo blive den første til at prøve! :-)

Går det helt galt må jeg jo igang med noget selvbyg. Det skal i så fald nok blive sjovt ;-)

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 25. mar 2017, 23:33

michael1980 skrev:Ved ikke med krav til str men elsker min q100 vi hsr den altid med på ferie i sommerhus. Der laves pølsem brød steg og majs på den. Der kan endda ryges og skulle det ønskes ian der fåes forhøjerring til grillspyd

Også min favorit, den har grillet mange gode ting tværs over Europa fra bagagerum i mange år selvom følsom for vind.
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Emneforfatter
ChristianH
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 25. mar 2017, 23:56

Ja, Q100 er lækker, men desværre aaaalt for stor ;-)

De fleste gange er det kun mig på min Bullitt ladcykel + fiskegrej, så jo mindre jo bedre :-)

Syncmarster
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 26. mar 2017, 19:16

Måske skal du vælge en kul grill. Har ikke prøvet men nogen påstår det tager under 3 min med Ultra BBQ briketter https://www.youtube.com/watch?v=bU48qL2lmU8

Også en COBB grill som er modificeret https://www.youtube.com/watch?v=-3DIV4i0Hv8

Emneforfatter
ChristianH
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 26. mar 2017, 21:50

Går efter hurtigt og nemt og er heller ikke så glad for røgen, da jeg skal bruge den ude i naturen, men det ville i andre tilfælde bestemt være et godt bud - og tak! :-)

Nogen der har noget at sige til Charbroil x-200?

Brugeravatar

Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 26. mar 2017, 22:23

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#11 » 27. mar 2017, 22:31

ChristianH skrev:Tak tak, ja de bliver hurtigt lidt for store, hvis det skal være q100, pantera etc før man får noget ordentligt.

Charbroil x-200 ser også fin ud, men enten elsker folk den eller også hader de den og vind er den ikke glad for. Kender deres full size grills og de er fine imo. Nogen der har erfaring med 200'eren?

Var oprindelig mest på Safire, men jeg tror jeg vil blive irriteret over at det nærmest bare er en transportabel grillstegepande med højt låg...

O-grill 500 kender ingen, men den ser ud til bedst at leve op til mine krav -og så kan jeg jo blive den første til at prøve! :-)

Går det helt galt må jeg jo igang med noget selvbyg. Det skal i så fald nok blive sjovt ;-)

Jeg har købt mig en X-200 til campingvognen, den er ikke den mindste af dem du nævner:-) Den bliver hurtig varm og meget varm, men når man ligger kød på den falder den også i temp - jeg har fået lavet mig en fredstone til den og har tænkt mig at bage på den her i påsken, det tror jeg fint at den kan
Alt i alt har jeg IKKE fortrudt mit køb, den fungere fint og jeg har indtilvidere lavet mad til 10 personer på den samtidig fin grill, med visse små minusser :-)

Zafire, er nok den med mest ekstra udstyr til og jeg ved at Fred herinde er vild med at bruge hans på tur (og det er ikke kun fordi han forhandler den) og det siger mig noget og bare derfor kan jeg helt klart anbefale den...

Fordelen ved Zafire og COBB er at når den er brugt, pakker du den sammen og sætter den ind i bilen - de bliver IKKE var på ydersiden... Vi har selv en COBB kul og til turkørsel og stranden er vi vilde med den - tag den ud tænd op og to minutter efter er den klar, når vi er færdige med den - ind i bilen og videre ... Vi har altid to liter vand med for så kan vi slukke kul og smide det ud for en sikkerhedsskyld hvis det er...

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#12 » 29. mar 2017, 08:25

Syncmarster skrev:Måske skal du vælge en kul grill. Har ikke prøvet men nogen påstår det tager under 3 min med Ultra BBQ briketter https://www.youtube.com/watch?v=bU48qL2lmU8

Jeg bruger den type kul ind imellem, dog andet fabrikat og der går LAAAANGT mere end 3 min før de er klar.

På fisketur bruger jeg min Grilliput http://spejdergear.dk/shop/grilliput-grill-rist-3170p.html som ingenting fylder når den er slået sammen. Og normalt har jeg lidt briketter i en pose, som er tilsat tændvæske på forhånd hjemmefra. Alternativt bruger jeg brænde fra stranden osv.

Det er nemt og praktisk og fylder minimalt.

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#13 » 29. mar 2017, 09:28

Hva med go anywhere på gas
DANCOOK KULGRILL Ø 58CM
CHARBROIL CB500 GASGRILL MED 4 BRÆNDERE
Q100

Emneforfatter
ChristianH
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 30. mar 2017, 02:17

Takker! I er sgu gode til at hjælpe, omend det bestemt ikke var så ligetil, som jeg havde regnet med.

Jeg tror sgu jeg gør det og kaster mig ud i at købe en O-grill! :-)
Virker til at have alt jeg ønsker og den flade form gør at den passer nemt ind i mit setup. Og så er der svjv ingen andre der har en, hvilket jeg godt kan lide. Jeg må love at give et review af den, når den dukker op og jeg har fået testet den lidt ;-)

Alternativerne:
Safire/Cobb: Fede, men jeg er ikke 100% overbevist om deres evner som grill. Vil helst ikke have en "gasdreven grillstegepande", men damn det er svært at vide uden at have prøvet dem. Havde det ikke være for O-grillen var jeg nok hoppet på en Safire.
Grilliput er fin men jeg vil have en gas, pga nemhed og mindre røg/os/brandfare
X-200 Vindfølsomheden og temp. reguleringen bekymrer mig, så den ryger også ud
Go-anywhere - div reviews siger at den nye "opdaterede" model er en regulær fuser og så har jeg allerede en på kul, så jeg trænger til at prøve noget andet, uanset at de reelt set nok er ret forskellige... ;-)
Landmann Panterra 2.0: Fed? men også for stor.
Weber q100: Fed, men for stor.
Fik også kigget på en Napoleon TravelQ 285 (/X/Pro osv.) - virker rigtig fed med to brændere osv. men desværre også for stor til mig. Nævner den blot til andre der evt. skulle følge med her ;-)

Syncmarster
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 1. apr 2017, 14:16

ChristianH skrev:Takker! I er sgu gode til at hjælpe, omend det bestemt ikke var så ligetil, som jeg havde regnet med.

Jeg tror sgu jeg gør det og kaster mig ud i at købe en O-grill! :-)
Virker til at have alt jeg ønsker og den flade form gør at den passer nemt ind i mit setup. Og så er der svjv ingen andre der har en, hvilket jeg godt kan lide. Jeg må love at give et review af den, når den dukker op og jeg har fået testet den lidt ;-)

Alternativerne:
Safire/Cobb: Fede, men jeg er ikke 100% overbevist om deres evner som grill. Vil helst ikke have en "gasdreven grillstegepande", men damn det er svært at vide uden at have prøvet dem. Havde det ikke være for O-grillen var jeg nok hoppet på en Safire.
Grilliput er fin men jeg vil have en gas, pga nemhed og mindre røg/os/brandfare
X-200 Vindfølsomheden og temp. reguleringen bekymrer mig, så den ryger også ud
Go-anywhere - div reviews siger at den nye "opdaterede" model er en regulær fuser og så har jeg allerede en på kul, så jeg trænger til at prøve noget andet, uanset at de reelt set nok er ret forskellige... ;-)
Landmann Panterra 2.0: Fed? men også for stor.
Weber q100: Fed, men for stor.
Fik også kigget på en Napoleon TravelQ 285 (/X/Pro osv.) - virker rigtig fed med to brændere osv. men desværre også for stor til mig. Nævner den blot til andre der evt. skulle følge med her ;-)

Fandt lige denne video om O-grill
https://www.youtube.com/watch?v=477Qn1iNA0g

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 2. apr 2017, 20:48

Rist plade virker rigtigt godt på Safire
Lavede pizza på den idag

IMG_3962.JPG

IMG_3963.JPG
IMG_3964.JPG
IMG_3967.JPG
IMG_3966.JPG
IMG_3965.JPG

Emneforfatter
ChristianH
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#17 » 2. apr 2017, 23:09

Ser lækkert ud! :-)

Fandt O-grill på lager og til ca halv pris i UK, så det er ren win win, men øh... De små gasdåser med skruegevind har de samme tryk uanset om det er dk eller UK? Kan se at der står den er til "28-30 mbar Butane, 37 mbar Propane, 30mbar Campingaz"
Kommer ikke til at bruge den med andet end de små gasdåser, men hvis de også kører med andet tryk, så gider jeg ikke tage chancen.

Outdoorbbq
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#18 » 13. feb 2018, 19:08

Hej

Prøv en "Son of Hibachi" grill fra USA, De er second to none. Og du kan bruge risten alene i en Dakota firepit mini version:)
De sælges i Danmark på netbutik

Computex
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#19 » 16. feb 2018, 13:16

Hej,

Mit bud må være denne:
https://www.homeshop.dk/grill-broil-kin ... grill.html
https://www.broilkingbbq.com/grills/por ... tachef_320

Jeg har lige købt campingvogn og køber denne. Håber den er så god som der skrives :-)
Ham, der har mest legetøj når han dør, har vundet !!!

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#20 » 16. feb 2018, 15:10

Computex skrev:Hej,

Mit bud må være denne:
https://www.homeshop.dk/grill-broil-kin ... grill.html
https://www.broilkingbbq.com/grills/por ... tachef_320

Jeg har lige købt campingvogn og køber denne. Håber den er så god som der skrives :-)
Outdoorbbq skrev:Hej

Prøv en "Son of Hibachi" grill fra USA, De er second to none. Og du kan bruge risten alene i en Dakota firepit mini version:)
De sælges i Danmark på netbutik

Indlægget er næsten et år gammelt :-D

Engen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#21 » 26. feb 2018, 14:00

Hej ChristianH

Sidder og søger på erfaringer med O-grill og faldt over dit indlæg. Hvordan er dine erfaringer med grillen?

Vi har tænkt på at købe en til camping. Vi kører med camplet, hvor det er vigtigt at tingene kan pakkes sammen til at fylde så lidt som muligt. Sidste år havde vi en smoky joe til kul med, men det kommer til at fylde for meget.

Har lidt kig på en q200 også men vil gerne høre erfaringer med O-grill, hvilken model du købte osv.

VH Søren

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#22 » 1. mar 2018, 12:44

Engen skrev:Hej ChristianH

Sidder og søger på erfaringer med O-grill og faldt over dit indlæg. Hvordan er dine erfaringer med grillen?

Vi har tænkt på at købe en til camping. Vi kører med camplet, hvor det er vigtigt at tingene kan pakkes sammen til at fylde så lidt som muligt. Sidste år havde vi en smoky joe til kul med, men det kommer til at fylde for meget.

Har lidt kig på en q200 også men vil gerne høre erfaringer med O-grill, hvilken model du købte osv.

VH Søren

Godt spørgsmål - jeg kigger lige med :-)
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#23 » 4. mar 2018, 21:38

scharstein skrev:
Engen skrev:Hej ChristianH

VH Søren

Godt spørgsmål - jeg kigger lige med :-)

I skal nok ikke regne med svar han har ikke været online siden maj 2017

Tilbage til "Gasgrill"