Brug for hjælp til valg af ny gasgrill

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Diemer
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Brug for hjælp til valg af ny gasgrill

Indlæg#1 » 11. mar 2017, 09:56

Hej alle!

Vi er nået til enighed om at vores nuværende gasgrill må pensioneres fordi den simpelthen ikke tilfredstiller vores behov, som i høj grad er rotisserie-grillning - Hvilket den ikke kan med lukket låg.

Så nu overvejer jeg at vende tilbage til Weber (vores gamle Spirit blev brugt ekstremt meget, men holdt faktisk også kun 7 år og fik skiftet brændere, flavorisers og riste og måtte flere gang renses i regulatorerne).

Vores valg står nu mellem :
- Bon-Fire 3B til 3200 kr
- Weber Genesis E-310 til 5000 kr
- Weber Genesis II E-310 GBS til 6400 kr

Mit største problem er at jeg ikke kan inspicere en Bon-Fire-grill real life for at vurdere kvaliteten, jeg har hørt den beskrevet som værende sammenlignelig med netop Webers Genesis-linje. Jeg bor midt i Himmerland, så hvis der er nogen der ved om der er en sådan udstillet i området Aalborg/Viborg/Randers, så vil jeg gerne have et praj.

Og hvad tænker I ellers ville være det bedste valgt ?

Som sagt så griller vi især med rotisserie, og ellers bare "alm" simpel grilning.

Solvhoi
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Brug for hjælp til valg af ny gasgrill

Indlæg#2 » 20. mar 2017, 13:06

Weber Genesis II E-310 kan ved hjælp af Bauhaus prisgaranti fås til 5632 kr hos dem.

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 20. mar 2017, 21:12

Homeshop i kjellerup har Bonfire - dog ser det ud som har de kun 4b og 2b, men du kan opleve kvaliteten af dem, uden at kende Bon Fire så vil jeg nok gå efter den, da Weber desværre har udviklet sig rigtig uheldigt de sidste par år ud fra det jeg har læst og hørt om...

Et lille alternetiv - kunne være en lidt mindre grill, men en mærke jeg ku n har hørt godt om og som jeg slet ikke troede at man kunne få i denne prisklasse :-) Napoleon http://www.gasgrill.dk/triumph-t410 Kan også fås i Bauhaus til samme pris :-)

God jagt
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 21. mar 2017, 07:01

Skal det absolut være en gas-grill så synes jeg også du skal have Broil King med i dine overvejelser.

prepsdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 28. mar 2017, 14:48

Jeg syntes den nye CharBroil 4400 pro ser spændende ud, specielt når den kan købes på bud til under halv pris.

Tilbage til "Gasgrill"