Gasgrill der kan blive BRANDVARM

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
LAB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Gasgrill der kan blive BRANDVARM

Indlæg#1 » 13. feb 2017, 17:15

Hej med jer.

Jeg har en Charbroil T36, som jeg efterhånden er ved at være træt af. Den bliver simpelthen ikke varm nok. Jeg laver oftest mit kød sousvide, og laver derefter stegeskorpe på min gasgrill. Derfor er det vigtigt for mig, at den kan blive virkelig varm - det kan en charbroil så ikke.
Jeg nægter at starte op i min kulgrill for bruge den i 4 min, så jeg søger en ny gasgrill i stedet. :P Men hvad bør jeg vælge? Jeg har ikke brug for sidebrændere, rotisseri og andet gejl, og selve grillarealets størrelse er ikke af stor betydning, da vi sjældent laver mad til mange mennesker.

Jeg læser godt om Broil King, men hvilke andre muligheder findes der, når eneste krav er varmeeffekten?

Mvh,
Lars

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Re: Gasgrill der kan blive BRANDVARM

Indlæg#2 » 14. feb 2017, 12:35

Med Outdoorchef er du helt på forkant med dine krav.

Du skifter let imellem direkte varme og indirekte og har effekt som i en konvektions ovn (varm luft ovn).

Grillen når let 300 gr.C. på få minutter.

http://www.Outdoorchef.dk
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 14. feb 2017, 13:18

Jeg kender kun til Broil King og den kan det du efterlyser. Men selv den gasgrill skal bliver jo ikke 350c på under 4 mins?

Emneforfatter
LAB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 14. feb 2017, 13:31

Det var ikke opvarmningstiden jeg mente - jeg bruger normalt kun grillen i 4-5 min. til at lave stegeskorpe. Derfor synes jeg, det er overkill at bruge en kulgrill bare til det.

Det er fint den tager 10-15 min. om at blive varm....bare den bliver VARM :)

Jeg kan se Homeshop har tilbud på en OutdoorChef Montreux 570....den kunne jeg godt finde på at hoppe på. Den smider jo næsten 10 kW.

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 14. feb 2017, 13:33

Hvad med en lille Kamado? :) Min Gasgrill har ikke været startet siden jeg købte min Joe Jr. hehe

Emneforfatter
LAB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 14. feb 2017, 14:13

Den er vist trods alt for lille :D

LaMancha
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Re: RE: Gasgrill der kan blive BRANDVARM

Indlæg#7 » 14. feb 2017, 14:29

LAB skrev:Hej med jer.

Jeg har en Charbroil T36, som jeg efterhånden er ved at være træt af. Den bliver simpelthen ikke varm nok. Jeg laver oftest mit kød sousvide, og laver derefter stegeskorpe på min gasgrill. Derfor er det vigtigt for mig, at den kan blive virkelig varm - det kan en charbroil så ikke.
Jeg nægter at starte op i min kulgrill for bruge den i 4 min, så jeg søger en ny gasgrill i stedet. :P Men hvad bør jeg vælge? Jeg har ikke brug for sidebrændere, rotisseri og andet gejl, og selve grillarealets størrelse er ikke af stor betydning, da vi sjældent laver mad til mange mennesker.

Jeg læser godt om Broil King, men hvilke andre muligheder findes der, når eneste krav er varmeeffekten?

Mvh,
Lars

Har du pillet ir pladerne ud?
Using Tapatalk

Soren123
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#8 » 14. feb 2017, 14:59

du kan smide risten ned ovenpå flavor bars lige over brænderen, men det er grillen dog ikke konstrueret til :-)

Emneforfatter
LAB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: RE: Gasgrill der kan blive BRANDVARM

Indlæg#9 » 14. feb 2017, 16:14

LaMancha skrev:Har du pillet ir pladerne ud?

Nej - har du prøvet det?

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 14. feb 2017, 18:24

Jeg har som dig, en 36'er, men den bliver altså fin varm. Jeg havde en culotte i SV, for derefter at give den stegeskorpe på grillen. Det gik altså helt fint. Den står gerne en 30-40 min for fuld drøn, så er min altså god varm.
Den bliver i hvert fald så varm, så selv en halv meter over risten brænder jeg mig.
Senest rettet af KimVP 14. feb 2017, 20:11, rettet i alt 1 gang.
Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

ChristianWH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#11 » 14. feb 2017, 20:09

:shock: Det lyder som en fejl at den ikke bliver varm nok.. Jeg har en t-47 og har uden problemer 400 grader målt lige under låget.. Gætter på der er endnu varmere nede på risten.... :mrgreen:

Det er ikke fordi din gas dunk er ved at være halvslatten?

Emneforfatter
LAB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#12 » 14. feb 2017, 22:49

Nej, den er helt ny. Og har checket for utætheder, og der er heller ikke noget.

30-40 min. opvarning er altså for meget...det er spild af gas for at lave 2 steaks. Jeg vil ha' mig en grill der kan blive varmere på kortere tid. Lige nu er jeg nødt til at stege så længe for at få skorpe, at jeg skal lave steaks ved 52-53 i sv, ellers når kernetemp. for højt op, når jeg skal stege så længe for at få skorpe.

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 14. feb 2017, 23:12

LAB skrev:Nej, den er helt ny. Og har checket for utætheder, og der er heller ikke noget.

30-40 min. opvarning er altså for meget...det er spild af gas for at lave 2 steaks. Jeg vil ha' mig en grill der kan blive varmere på kortere tid. Lige nu er jeg nødt til at stege så længe for at få skorpe, at jeg skal lave steaks ved 52-53 i sv, ellers når kernetemp. for højt op, når jeg skal stege så længe for at få skorpe.

Men hvorfor har du en kæmpe gasgrill, hvis du kun laver to steaks?
Jeg er helt med på, at du ikke er ude efter løsninger ang. din nuværende grill, men ønsker en ny.
Her må mit svar være, at du ikke skal have en gasgrill, men en lille kamado. Det kunne f.eks. være en BGE MiniMax.
Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

John Sahl
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#14 » 15. feb 2017, 00:49

Ellers brug en Quick grillstarter med en portion kul i, og smid risten direkte ovenpå mens den kører, så lover jeg dig at du har varme nok, og det er klar på max 10 minutter...

Billede
John Sahl
www.Autohenter.dk - Din importkonsulent..!

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 15. feb 2017, 07:33

LAB skrev:Den er vist trods alt for lille :D

Men hvis du skal lave lidt steaks? Der bliver nævnt BGE MiniMax i tråden, men Homeshop kan sælge en Kamado Joe Jr. til en fin pris og den grill er virkelig fed. Vi er tre i familien og kan sagtens "nøjes" med den størrelse. Jeg har både lavet stege på op til ca. 2kg, spatchcock chicken osv. Men igen, jeg kender jo heller ikke dine behov. Jeg synes bare den er værd at nævne.
Selvom min Broil King går til 350c+, så vil jeg altså hellere benytte min Kamado.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#16 » 15. feb 2017, 15:50

ChristianWH skrev: :shock: Det lyder som en fejl at den ikke bliver varm nok.. Jeg har en t-47 og har uden problemer 400 grader målt lige under låget.

Hvad måler du den temperatur med?

LaMancha
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Re: RE: Re: RE: Gasgrill der kan blive BRANDVARM

Indlæg#17 » 16. feb 2017, 20:07

LAB skrev:[quote="LaMancha"]
Har du pillet ir pladerne ud?

Nej - har du prøvet det?[/quote]
Ja, det er vejen frem, prøv det en enkelt gang så bruger du nok ikke ir mere men det sviner ekstra godt
Using Tapatalk

Tilbage til "Gasgrill"