5 år gammel Weber summit gennemtæret

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen
Brugeravatar

Emneforfatter
sofus1981
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

5 år gammel Weber summit gennemtæret

Indlæg#1 » 18. jul 2016, 12:01

Hej Grilguru.dk

Jeg vil lige dele en lidt træls oplevelse med min "dejlige" Weber summit S470 som er 5 år. Hvor selve rummet inde i grillen hvor brænderne går gennem er gennemtæret, jeg tænker med det samme jeg har da købt en grill med en fornuftig garanti, så jeg leder så efter min kvittering men den er åbenbart røget ud eller gemt sig.
Jeg kontakter firmaet jeg har købt den igennem i håb om lidt hjælp derfra men de vil ikke så længe jeg ikke har min kvittering,

jeg kontakter Weber Danmark oplyser dem serial nummer, købsted osv, jeg får en mail retur med at de kan godt se den er 5 år gammel, og de desværre heller ikke kan hjælpe pga den manglende kvittering.

Så nu står jeg med en 5 år gennemtæret grill, som vi ikke tør grille på længere, så kvalitet og pris hænger ikke altid sammen.
Kullager for www.westwoodfieldbbq.dk/ Afhentning 6623 Vorbasse,

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: 5 år gammel Weber summit gennemtæret

Indlæg#2 » 18. jul 2016, 12:17

Som du selv siger, så har Weber et fornuftigt garantisystem, hvor du bliver hjulpet godt, hvis din Weber ikke holder, hvad den lover.
Det være sig gennemtæring, dårlig regulator; you name it.

Det eneste de kræver, er sådan set bare en købskvittering, det er alt.
Tåbeligt at give Weber skylden for din gennemtærede grill.
Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Brisse
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 18. jul 2016, 13:19

KimVP skrev:Som du selv siger, så har Weber et fornuftigt garantisystem, hvor du bliver hjulpet godt, hvis din Weber ikke holder, hvad den lover.
Det være sig gennemtæring, dårlig regulator; you name it.

Det eneste de kræver, er sådan set bare en købskvittering, det er alt.
Tåbeligt at give Weber skylden for din gennemtærede grill.

Tror skam godt Sofus ved han har lavet en brøler med henhold til at miste sin kvittering, som jo desværre kan ske for selv den bedste.

Tror hans indlæg skal forbindes med de utallige indlæg om kvalitet på Weber vs. Charbroil vs broil King osv.
Og må erkende, at en grill til 16.000kr, som er gennemtæret efter 5 år, lyder skidt i mine øre.

Så ingen grund til at vade i det.

Helt og lykke med at få rodet alle dine papirer igennem Sofus :-?
Primo oval Xl
Pizzeria Pronto
Weber Go Anywhere

Lars Sand
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 18. jul 2016, 13:35

KimVP skrev:Tåbeligt at give Weber skylden for din gennemtærede grill.

Det er vel Weber der som producent er skyld i at skidtet ruster, så det argument holder ikke.

Noget helt andet er problematikken vedr. manglende kvittering.
Jeg har selv været ude for at jeg ikke kunne finde en kvittering, men til gengæld kunne jeg finde posteringen på en kontoudskrift, og dette var firmaet tilfreds med. Takket være web-bank var jeg i stand til at fremsøge posteringen via navnet på firmaet, så måske du kan gøre det samme Sofus?

Munierne
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 18. jul 2016, 13:35

Hvis handlen er foregået med kreditkort, ville jeg prøve at finde transaktionen via netbank eller hvad der nu bruges.
De fleste firmaer accepterer en udskrift herfra som gyldig kvittering.
Har selv benyttet metoden [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Dog ikke over for Weber.
Held og lykke.

Brugeravatar

Emneforfatter
sofus1981
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 18. jul 2016, 14:00

Jeg kan da godt se, at fordi jeg har forlagt min kvittering så ruster / gennemtærer min grill. Nej vel

Jeg er klar over at det ikke er Webers skyld min kvittering er væk, men derfor er det sgu ikke iorden at den ruster væk på 5 år

Jeg vil bare informere andre om hvilken kvalitet de kan forvente af en Weber hvis de står og overvejer sådan en.

jeg brugte kort, men har desværre skiftet bank imellemtiden og den danske bank kan desværre ikke hjælpe mig med så gamle posteringer desværre. Men det var da et godt bud.

Brugeravatar

Vangsgaard
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 18. jul 2016, 14:56

Vil du ikke uploade et par billeder?

Nexø
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 18. jul 2016, 15:40

Hej

Kan godt se det er noget skidt med din grill, og jeg ville bestemt heller ikke være tilfreds i dit tilfælde. Men du retter skytset udelukkende på Weber.
Jeg har selv 4 Weber og har været godt tilfreds, har også haft lidt små problemer, men de defekte dele er altid skiftet på garantien.
Men jeg har også big green egg, og charbroil som bestemt heller ikke er fejl fri. Specielt charbroil ruster som en gammel Fiat.
Efter min mening bør du være mest frustreret på dig selv og hos det firma hvor grillen er købt. Men du nævner ikke forhandleren i dit opslag som i dit tilfælde yder en ret dårlig service, Hvis forhandleren har et bare rimeligt kasse system burde det være meget nemt at finde din kvittering, en Weber summit er jo ikke en grill der bliver solgt flere af om dagen.
Og ja der kan skrives meget om gode og dårlige oplevelser med alle de forskellige producenter. Men man kan ikke se hvordan tingene er vedligeholdte og det at en har en dårlig oplevelse gør jo ikke mærket til noget lort. Min charbroil kan jo ikke gøre for at den står ude i alt slags vejr uden overtræk.
Det der virkelig tæller er at forhandler og producenter står bag deres garanti når uheldet er ude. Og så er det sgu ens eget ansvar at holde styr på købsfakturaen.
Griller på følgende:

Big Green Egg Large
Weber Genesis E-330
Weber Smokey Joe
Weber Performer M/Gas
Weber Q 1000

Charbroil Big Easy

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 18. jul 2016, 16:14

sofus1981 skrev:Jeg er klar over at det ikke er Webers skyld min kvittering er væk, men derfor er det sgu ikke iorden at den ruster væk på 5 år

Nej, det er bestemt ikke i orden, at en grill til den pris er gennemtærret efter fem år, og det synes Weber jo tydeligvis heller ikke.

sofus1981 skrev:Jeg vil bare informere andre om hvilken kvalitet de kan forvente af en Weber hvis de står og overvejer sådan en.

Hvis du ville fortælle om kvaliteten, eller mangel på samme, så synes jeg at du skal nøjes med det. I den forbindelse er det jo underordnet, om du havde fået grillen ombyttet eller ej. Kvaliteten på din Summit har jo været forfærdelig og sådan er det jo sikkert på flere.
Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 18. jul 2016, 18:29

Nexø. Jeg synes lidt at du insisterer på at blande tingene sammen.
Jeg er enig i at Sofus er en klovn at smide en kvittering væk på et produkt, der er omfattet af 25 års garanti...
Men det sagt, så er det da ufattelig dårlig stil, at man fra webers side udfra serienummeret er i stand til at se at den er 5 år gammel, men stadig siger "sur røv du har ingen kvittering". Hvis det var en 500.- grill fra Harald Skrald kunne jeg til en hvis grad forstå reaktionen for det er fortjenesten marginal, men vi taler om webers toppprodukt, der er gennemtæret 1/5 del inde i deres garanti.
Jeg vil fandme også være gal (primært på mig selv) men også på weber.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Nexø
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 18. jul 2016, 21:12

prause skrev:Nexø. Jeg synes lidt at du insisterer på at blande tingene sammen.
Jeg er enig i at Sofus er en klovn at smide en kvittering væk på et produkt, der er omfattet af 25 års garanti...
Men det sagt, så er det da ufattelig dårlig stil, at man fra webers side udfra serienummeret er i stand til at se at den er 5 år gammel, men stadig siger "sur røv du har ingen kvittering". Hvis det var en 500.- grill fra Harald Skrald kunne jeg til en hvis grad forstå reaktionen for det er fortjenesten marginal, men vi taler om webers toppprodukt, der er gennemtæret 1/5 del inde i deres garanti.
Jeg vil fandme også være gal (primært på mig selv) men også på weber.

Vi er enige om at at det er noget lort at grillen er gået i stykker, men nu hænger lovgivning jo nu en gang sådan sammen at reklamationer går gennem den forhandler man har brugt og ikke igennem producenten. Så min pointe er at Sofus skal gå gennem forhandleren, som i min optik yder en dårlig service ved ikke at hjælpe med at fremskaffe en fakturakopi, eller at tage kontakt til Weber.
Og så er man jo nu en gang bedre stillet hvis han havde handlet i Harald :-D for så kunne jeg da have sørget for at han havde fået en ny grill personligt. Men vi forhandler ikke grill i den pris klasse.
God aften.
Griller på følgende:

Big Green Egg Large
Weber Genesis E-330
Weber Smokey Joe
Weber Performer M/Gas
Weber Q 1000

Charbroil Big Easy

emger
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#12 » 18. jul 2016, 22:04

Lovgivningen kræver mig bekendt ikke, at forhandler forestår reklamationen, men at forhandleren er ansvarlig for, at forbrugerens rettigheder ikke tilsidesættes. Det udelukker ikke, så langt fra, at forbrugeren reklamerer til producent eller importør (uagtet, at det ofte ikke er en mulighed).

Uanset, så er Webers program ikke indskrevet i købeloven :-), og Weber selv refererer nogle steder blot til lokal Weber forhandler, som vil varetage garantisagen - der henvises ikke konsekvent til oprindeligt købssted. Jeg kan også svært forestille mig, at Weber ikke vil forestå reklamationen, skulle det oprindelige købssted være lukket.

Weber forlanger dokumentation for købsdato (bemærk, *købsdato*), da denne naturligvis har relevans for garantiperioden. I dit tilfælde ville jeg, overfor Weber, påpege, at produktet ikke kunne anskaffes for 25 år siden, hvormed det i sagens natur bør være irrelevant. Weber selv erkender da også, at netop din grill blev produceret for 5 år siden.

Forhandleren skal sikre, at du ikke lider last ved reklamation, hvilket betyder, at han (ved gyldig reklamation) skal dække alle transportomkostninger. Du kan jo foreslå forhandleren, at du selv bringer og henter - men jeg ved ikke, om det gør nogen reel forskel for forhandleren (kan han bede producenten svare for transportomkostninger, og hvis ja, selv uden kundedokumentation? da vil tilbuddet ikke påvirke hands standpunkt).

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#13 » 19. jul 2016, 08:59

Forhandler har dybest set ikke noget lod i sagen efter 2 år, da det ikke er forhandler der giver den udvidede garanti.
Mange forhandlere er dog flinke til at finde kvitteringer, selvom det jo er prøvet i denne sag.

Måske er krav fra Webers side omkring kvittering af hensyn til ejerforholdet.
Det er også derfor mange firmaer beder om at man registrere sig hos dem når man køber en vare med udvidet garanti.

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#14 » 19. jul 2016, 11:32

Hvad hvis du siger at du har fået grillen i bryllupsgave af dine bedsteforældre og de er desværre begge døde? Hvordan vil de så forholde sig til det?

Held og lykke med at få lavet din grill. Det er dælme surt.
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#15 » 19. jul 2016, 13:05

Har du prøvet at registrere din Weber grill:

https://help.weber.com/register/

Brugeravatar

Emneforfatter
sofus1981
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#16 » 20. jul 2016, 10:59

Jeg tager lige nogen billeder af den når jeg kommer hjem senere idag.

Brugeravatar

Emneforfatter
sofus1981
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 27. sep 2016, 08:41

Jeg kan ikke smide billeder op hva gør jeg galt

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#18 » 27. sep 2016, 11:42

Hvad gør du når du vil indsætte billeder?

uden en beskrivelse af din fremgangsmåde er det jo næsten umuligt at hjælpe dig.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 27. sep 2016, 12:17

Klik på "komplet skrivefelt..." knappen under skrivefeltet
Klik på fanebladet "Vedhæftede filer" og tilføj filer. Herefter giver det næsten sig selv.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

Emneforfatter
sofus1981
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#20 » 27. sep 2016, 14:47

DSC_0351.JPG

DSC_0349.JPG

Sådan ser den ud.

Jeg har en kammerat med en 2 år og 3 mdr gammel S670 hans er også begyndt de samme steder, men ikke gennemtæret endnu.
Senest rettet af sofus1981 27. sep 2016, 14:52, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Emneforfatter
sofus1981
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#21 » 27. sep 2016, 14:48

Treblach skrev:Klik på "komplet skrivefelt..." knappen under skrivefeltet
Klik på fanebladet "Vedhæftede filer" og tilføj filer. Herefter giver det næsten sig selv.

Mange tak

Brugeravatar

Emneforfatter
sofus1981
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#22 » 5. okt 2016, 15:07

Så kom der endelig gang i Weber gennem forhandleren. som var behjælpelig med reklamationen uden købskvittering.

Svar fra weber til forhandler

Hej

Tak for din henvendelse.

Uden en kvittering kan vi normalt ikke behandle reklamationen, men vi vil undtagelsesvis sende en ny bund ud til Jer, som I kan udlevere til kunden, hvis han selv mener, han kan skifte den?

Tilbage til "Gasgrill"