LAv varme i Ny Baron 490

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

HenrikJeppesen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: LAv varme i Ny Baron 490

Indlæg#51 » 16. apr 2017, 17:35

Har også lige købt en ny Broil King baron 490. Min kan heller ikke komme over 270c efter 35 min. Så den får han også lov til at kigge på. Termometet i låget siger 200c. Har fået nogen nummer på Broil King sælger. Så må jeg håbe de kan hjælpe mig

Grill_finn
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#52 » 29. apr 2017, 11:17

Hej

Jeg overvejer denne grill. De fleste indlæg i denne tråd ligger lidt tid tilbage. Er der nogle købere anno 2017, der stadig oplever dette problem og hvis de af Jer fra 2016 læser med - fik I så løst problemet?

Hilsen
Finn Finn Pølseskind

donnib
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#53 » 1. maj 2017, 11:10

Hej,
Jeg har lige købt en og varmede op for den igår, det blæste en smule men efter (vil jeg gætte 30min) var den op på 350-360grader (viste top termometeret).

donnib

Grill_finn
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#54 » 1. maj 2017, 20:54

@Donnib: Godt at høre.

Er du glad for den? Hvor købte du den og til hvilken pris?

donnib
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#55 » 2. maj 2017, 09:38

@Grill_finn:

Indtil videre synes jeg det ser ok ud, jeg har ikke haft lejligheden til at bruge den, jeg samlede den 2 dage siden og varmede den op til de ca. 350grader. Jeg synes kvaliteten var ok men selve vejledningen kunne være bedre + jeg skulle volde et par steder fordi skuerne ikke rigtig ville ind men ud over det gik det godt. Jeg synes f.eks låget på den ene side ikke er plant med grillen, jeg ved endnu ikke hvorfor, den kan være en produktions fejl. Min største problem er at når den var varm så den venstre side af selve håndaget var MEGET varm og man kan brænde sig, jeg vil mene det er en konstruktions fejl da højre side ikke har det problem, måske andre der har en Baron bekræfte at forhåbenligt de ikke har det problem. Jeg ved godt det var måske ikke det du ville vide men som sagt er jeg ikke kommet til at bruge den endnu men gør det meget snart, jeg kan jo ikke vente. ;)

Jeg endte med at købe hos Silvan i Gladsaxe til 5500kr + 500kr for original overtræk. Den var på tilbud hos Silvan til 6500kr med rotisserie. Bauhaus (Glostrup) havde den til 5900kr men jeg vidste den var blevet solgt før hos silvan til 5000kr men det er et par år siden (hvad jeg kunne finde på forumet her) så jeg pressede Silvan til 5000kr men det ville de ikke men de ville 5500kr + overtræk på 500kr så det synes jeg var et godt tilbud. Mit bud er at dollar kursen er steget og de har svært ved at sælge den til 5000kr da den jo er importeret fra USA.

rskadk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#56 » 21. maj 2018, 16:01

Hej,

Det lyder lovende med resultater i denne tråd. Det lyder til at det er regulatoren der er problemet efter at der er ændret noget på gasflaskerne. Kan man mon selv købe en ny regulator der er "kompatibel" med det nye design af glasflaskerne?

Lars Sand
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#57 » 21. maj 2018, 18:09

Er der nogle af jer der har gevaldige problemer med at få varme på skidtet der har overvejet at bore hullerne i brænderne op?
Nu kender jeg ikke brænderde, men hvis hullerne som standard er 1 mm, hvad så med at prøve at bore hullerne op med et 1½ mm bor?
Jeg kender flere der har gjort det på Weber gasgrills da de havde problemer med at holde temp i blæsevejr. Efter opboringen er der ingen problemer.
Større huller = mere gas = større flammer = højere temp

Futtegriller
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#58 » 21. maj 2018, 20:59

Køb nye gas dysser,

De er ikke ret dyre, prøv at skrue en af dem ud og se om den ikke er stemplet med diameteren. De kan formentlig tages med en 7'er top.

Derefter ringer du til din foretrukne hvidevare sparepart leverandør og bestiller nogle der er lidt større.

Jeg har byttet fra 0.73 til 0.85 på Charbroil og det giver en fin forskel. Den kunne godt trække en smule mere men det fungerer fint.

De her passer på charbroil men mon ikke det er standard mål: https://reservedele.nu/da/product/gas-dyser/gas-dyse-085

Tilbage til "Gasgrill"