LAv varme i Ny Baron 490

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Svendso
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

LAv varme i Ny Baron 490

Indlæg#1 » 23. maj 2016, 15:52

Hej,

Jeg har lige købt en Baron 490 idet jeg fik penge tilbage fra min Weber Q3200, som jeg havde en del problemer.

Men den bliver ikke ordentlig varm. Kommer op på 225 gr efter 10 min, 275 gr efter 15 min og små 300 efter 20 min.
Kan slet ikke få den over 300, selv om der står 350-400 i brochuren.

Da jeg grillede en steg på 2,o kg på indirekte metode, dvs at jeg kun havde de to yderste brændere tændt, kan jeg kun holde 175 gr i grillen - og det er med fuld skrue på de to brændere.

Jeg har frakoblet regulator og tændt langsomt op, hvis der skulle være prop i. Det virker ikke. Er der andet man kan gøre -- den er jo helt ny?? OG ja jeg kontakter selvfølgelig Silvan. har bare stjerne travlt de næste par uger

på forhånd mange tak

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: LAv varme i Ny Baron 490

Indlæg#2 » 23. maj 2016, 18:29

Et du sikker på at termometer viser korrekt Temp

Emneforfatter
Svendso
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 24. maj 2016, 13:33

Kan se at jeg er kommet til at starte min tråd to steder - beklager.

Nej jeg er ikke sikker det viser korrekt temperatur. Hvordan kan man checke det, synes ikke lige jeg har nogle termometere, som går til 350 grader

Kosmic
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 27. maj 2016, 17:29

Har også købt en ny Baron 490, har samme problem, den tager ca 35min om at blive 330 grader.

Er også skuffet over det :(

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 30. maj 2016, 15:48

Det er simpelthen sært. Min tager på ingen måde så langtid at blive så varm. Står jeres grill og er modtagelig overfor vind?

Kosmic
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 30. maj 2016, 18:01

Slet ikke. vores står under halvtag, og helt vindstille.

Hvad rammer dit termometer efter 15 min?

Kasper J
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 30. maj 2016, 18:16

Min bliver små 400 grader på et kvarter på fuld flaske. Dog uden flavorbars eller hvad de hedder [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Kosmic
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 30. maj 2016, 18:41

Er ved at lave pizza, den kan ikke tvinges over 250 grader. har kørt på fuldblus i 50 min.

Sander Esbjerg
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 30. maj 2016, 19:12

Jeg har lagt mærke til at der er lidt forskel på regulatorerne. Flowet swinger mellem 1,5 og 2kg gas i timen. Jeg har lige fået min charbroil Titan og der fulgte en 2kg/time regulator med. Den har ingen problemer med at ramme 350grader i rummet. Måske er det sammen gældende for BroilKing?

Mvh
Ticho

Kosmic
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 30. maj 2016, 19:17

Har fået en anden regulator idag, det hjalp desværre intet :(

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 30. maj 2016, 19:33

Kan i ikke lige tage nogle billeder af, hvordan i mener "fuld hammer" ser ud på flamme-regulatoren?

Kosmic
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#12 » 30. maj 2016, 21:15

Jeps :)

2016-05-30 21.10.12.jpg

2016-05-30 21.10.02.jpg

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#13 » 30. maj 2016, 22:03

Tag nu fat i jeres forhandlere, Broil King har en mand ansat i DK til sådan nogle ting, og ved der bliver taget hånd om det hvis forhandleren tager kontakt til dem, og en Broil King SKAL kunne blive møg varm

Sent from my iPhone using Tapatalk
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Kosmic
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 31. maj 2016, 04:30

Har taget fat i forhandleren flere gange, men det eneste der er sket, er ombytning af regulatoren.

Overvejer kraftigt at levere min grill retur.

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#15 » 31. maj 2016, 10:00

Kosmic
Smid mig en mail med din historie på grillen, serie nr, type nr og hvor den er købt, så skal jeg prøve at gå til Broil King med din sag også selv om det ikke er os der har solgt grillen

Mail er mt@tbs.dk

Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#16 » 31. maj 2016, 13:14

Michael-TBSGrillshop skrev:Kosmic
Smid mig en mail med din historie på grillen, serie nr, type nr og hvor den er købt, så skal jeg prøve at gå til Broil King med din sag også selv om det ikke er os der har solgt grillen

Mail er mt@tbs.dk

Det er god stil det der. respekt for tbs. .1%¤
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Kosmic
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#17 » 31. maj 2016, 14:52

Hej Michael

Det virkelig stort af dig :)

Jeg giver lige sælgeren en chance mere, hvis der ikke sker noget så kontakter jeg dig.

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 31. maj 2016, 15:06

Jeg havde et problem med min Broil King, dog ikke varme og kunne sjældent få fat på forhandleren jeg købte grillen hos og skrev til homeshop.dk hvor Thomas hellere end gerne ville hjælpe mig. Det er fandeme også god stil. Jeg ved helt sikkert godt, hvor mit fremtidige grill grej bliver købt!

Emneforfatter
Svendso
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#19 » 1. jun 2016, 18:33

Hej igen. Det lyder som rigtig god stil, at Thomas gerne vil hjælpe. Håber også det gælder mig.
Jeg venter dog på en ny regulator - så giver det lige chancen..
Hvis det ikke virker, ved I så hvordan man kan få fat i udbyder - eller er det Thomas, man skal have fat i.
Det er godt nok irreterende. Kender nogle andre, som også har købt denne grill. De rammer 300 grader på 6 min.. Min skal slet ikke nå det..

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#20 » 1. jun 2016, 19:07

Svendso
Har snakket med Broil King og gjort dem opmærksom på den her tråd, og hvis der er noget så tøv ikke med at kontakte os, så skal vi hjælpe, det er aftalen med Åke fra Broil King

Michael
Jeg har nu:

Kosmic
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#21 » 1. jun 2016, 23:43

Har idag haft besøg af Broil king. Han har skiftet dyserne ud, og har testet den til at blive 300 grader på 11 min.

Er meget spændt på at teste en af dagene :)

pmalm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#22 » 3. jun 2016, 13:50

Ser frem til at læse om det har hjulpet. Vi overvejer at købe en Regal 590. Det lader til at hvis der er noget galt så bliver der hurtigt taget hånd om det fra Broil kings side.
Og nu er der jo 20% i Bauhaus...

Kosmic
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#23 » 6. jun 2016, 09:41

20% som jeg ser det er det kun tilbehør?

Silvan har 30% på alt tilbehør.

Grillen er nu testet af 2 gange, siden vi havde besøg af Broil king, skal lige love for den kan varme nu :)

Den rammer 300 grader på 11 min :) Men en skrev han rammer 300 på 6 min, er det ønske tænkning?

Emneforfatter
Svendso
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#24 » 6. jun 2016, 12:58

Jeg har også haft besøg af Broil King manden, i øvrigt meget venlig fyr.
Han skiftede dysserne, så nu fungerer den..

Er så fedt at grille på den. Min rammer også ca 300 grader på 11-12 min.

Held og lykke med Jeres og god sommer

jkm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#25 » 6. jun 2016, 14:52

Hej svendso.. hvordan fik du det klaret? Via forhandler eller?

Tak

CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#26 » 6. jun 2016, 15:55

Tror jeg skal have fat i bauhaus, min kan ikke kommer over 250 grader, selv efter 30 minutter.

Emneforfatter
Svendso
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#27 » 6. jun 2016, 16:18

@CraweN.

Gør det !! Det kan ikke være rigtigt. Du må da også have problemer med at holde en god temperatur, når du skal grille på indirekte varme på to rør. Det have jeg i hvert fald. Men kontakt dem, og sig at DU SKAL tale have manden fra Broil King. Han var som sagt ude hos mig, med alverdens test udstyr. Og fandt som sagt ud af at dyserne skulle skiftes. Kan se af tråden, at andre også har haft det problem

Jb17j
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#28 » 6. jun 2016, 19:37

Jeg har også problemer med at få varmen op, den kommer dog op på 300 grader men det tager lidt over 30 minutter det var i sommer varmen og ingen vind.
Den en brænder står og pulse kan jeg høre men det er dog ikke til og se.
Min er købt i silvan Aalborg.

Emneforfatter
Svendso
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#29 » 7. jun 2016, 09:35

Tag fat I jeres forhandlere og insister på at få besøg af manden fra Broil King.
Han gennemgår grillen og hjælper til. Ifølge ham skal grillen nå 300 på ca 11-13min.

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#30 » 18. jun 2016, 13:36

Så er der nyt ang. min reklamation fra Broil King og jeg har igår modtaget en ny box, incl. nye brændere, selvom jeg dog ikke havde en decideret reklamation på netop dem. Jeg fik vidst sagt, at den ene havde en tendens til at væse lidt, men ikke noget der påvirker varmen på den.
Det kan altså godt svare sig at reklamere, hvis der sker noget som garantien bør dække. Min box havde nogle afskallinger i lakken og det dækker Broil King altså. Derudover, lå der 2 nye riste i kassen.

Jeg overvejer dog at investere i rustfri riste til grillen. Nogle med erfaring med netop disse?

jkm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#31 » 20. jun 2016, 07:58

Hej Gauze..
Må man spørge hvem du fejlmeldte hos?
Og hvordan du fik det i stand at de sente nyt..
Har haft en ude og skifte dysser. Men er stadig langtfra imponeret.

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#32 » 21. jun 2016, 07:27

Min er købt hos Silvan. Og selvom jeg troede de var sløve, da jeg kun fik få mails i ny og næ over ca. 2,5 måned, så fik jeg til sidst en mail, at min kasse ville blive skiftet.

Min holder super fint temp og nåede her i lørdags op på ca. 350c (det blæste den dag). Men en af brænderne væser, så hvis jeg slukker og tænder igen, så stopper det for en stund. Meget sært, men de kan sagtens varme på fuld smæk.

Så man skal bare blive ved med at sende dem mails. Umiddelbart rigtig god service fra Broil Kings side. Havde aldrig troet jeg ville modtage en sprit ny box med nye brændere, men de vil åbenbart gå langt for at tilfredsstille deres kunder og det er sgu godt at høre!

jkm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#33 » 21. jun 2016, 09:14

Super. Men er også fra Silvan. Men er det Silvan eller Broil King du har skrevet frem og tilbage med?
Tak..

Jb17j
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#34 » 21. jun 2016, 10:24

Jb17j skrev:Jeg har også problemer med at få varmen op, den kommer dog op på 300 grader men det tager lidt over 30 minutter det var i sommer varmen og ingen vind.
Den en brænder står og pulse kan jeg høre men det er dog ikke til og se.
Min er købt i silvan Aalborg.

uhmmm
jeg kan ikke rigtig blive klog på det her, jeg var i silvan aalborg i går og forlage mit problem eller bekymring må dog indrømme at efter ny test bliver min 300 grader efter 20 minutter, men det er dog stadig længer end de 10 og no 2 brænder fra venstre har pulserende lyd.
Han ringede så til en ven går ud fra at det var en fra bro-king. han skulle have sagt følgenden.
at 20 minutter er den tid det tage, for den skal varme hele isoleret kasse op og de 10 minutter er nede ved risten.
den pulserende lyd er det system der gør at den først dyse tænder den sidste

Jeg har så siden fundet ud af at når først den kommer op på det 300 grade så kan man godt skrue ned og den kan så holde varmen
den har været oppe på næsten 350 efter ca en halv time hvor varm skal den kan blive.
Jeg har læst lidt i manualen og kan ikke rigtig finde nogen steder at der står 10 minutter, hvor har i de tider fra.

Det kunne være skyndt hvis vi kunne finde en fra Bro-king der kunne fortælle hvad der er rigtig og forkert her. og nogen gode fif ville være rart.

mvh
jan

jkm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#35 » 21. jun 2016, 10:29

Min bliver aldrig 300 gr.
Det maximale er 250 efter en halv time. Og det er efter at dysser er blevet skiftet.
Nu har jeg set et par Weber .. Disse tager under 4 min at nå 250 gr. Og der er en helt anden varme risten.
Broil King manden fortalte at det skyldes et mismatch mellem regulator og flasker (efter at flaskeproducenten har ændret en lille smule på en studs eller noget). Det undrer mig bare - for det har jo ikke påvirket andre grill producenter.
Men jeg er da helt sikker på at det ikke bliver Broil King næste gang :(

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#36 » 21. jun 2016, 11:21

Min blev fejlmeldt hos Silvan i Viborg. Hvis du har problemer med at komme i kontakt med Silvan, så tag forbi dem og fortæl hvad der er i vejen og lad dem vide at 250c ikke er normalt for den grill. Gå dem på klingen, hvis de ikke vil hjælpe.

In worse case, så kontakt homeshop.dk Thomas vil gerne hjælpe med en kontakt til Broil King. Han er fandeme en stand-up gut. Jeg ved helt sikkert godt, hvor min næste grill skal købes.

250c på under 4 minutter? Det lyder for godt til at være sandt.

jkm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#37 » 21. jun 2016, 11:22

Tja min brors weber fx klarer 250c på 4 min...
Han viste mig det forleden - og det gjorde min skuffelse med min nye Broil King en smule større ;)

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#38 » 21. jun 2016, 12:11

Er det ved at varme hele kassen op eller risten?

jkm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#39 » 21. jun 2016, 12:24

hele kassen--

CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#40 » 22. jun 2016, 06:37

jkm skrev:Min bliver aldrig 300 gr.
Det maximale er 250 efter en halv time. Og det er efter at dysser er blevet skiftet.
Nu har jeg set et par Weber .. Disse tager under 4 min at nå 250 gr. Og der er en helt anden varme risten.
Broil King manden fortalte at det skyldes et mismatch mellem regulator og flasker (efter at flaskeproducenten har ændret en lille smule på en studs eller noget). Det undrer mig bare - for det har jo ikke påvirket andre grill producenter.

Nævnte han en løsning for dig? såsom at skifte flaske eller regulator?

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#41 » 22. jun 2016, 06:54

Husk lige at de termometre det sidder i låget af stort set alle grill er meget upræcist og dermed kan 300 grader målt på den ene grill måles til 250 på en anden og 350 på en tredje.
Derfor mål lige temperatur med et ordentligt termometer før i går i krig med BK/Silvan.
Where there's smoke... There's laughter.

jkm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#42 » 22. jun 2016, 07:28

CraweN skrev:
jkm skrev:Min bliver aldrig 300 gr.

Nævnte han en løsning for dig? såsom at skifte flaske eller regulator?

Talte med ham i går. Og han mente det skulle stå "værre" til før det ville give noget at skifte regulator..

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#43 » 22. jun 2016, 07:37

En regulator er sgu en underlig sag. Min kan have problemer, hvis gasflasken er ved at være tom. Hvis jeg så lægger den ned, så opnår jeg et perfekt resultat. Men ja, det er nok ikke dit problem, da du stadig kan få gas igennem systemet.

Hvad siger silvan om problemet?

jkm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#44 » 22. jun 2016, 07:40

De siger sådan set ikke ret meget.
De arrangerede at der kom en og kiggede på den.

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#45 » 22. jun 2016, 07:56

Og Broil King siger det ikke er unormalt, at grillen ikke kan komme højere op end 250c?

Er det en baron 490, eller?

jkm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#46 » 22. jun 2016, 08:11

Tror du har givet lidt op..
Det er en 490 ja.
I aftes fandt jeg ud af at ved at fjerne de der flavour bars - så kan den ramme 300. Så de tager åbenbart en del varme.. kan selvfølgelig ikke rigtig grille uden dem - men det var rart at se temperatur deroppe. Og så kunne jeg konstatere at termometret virker:)

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#47 » 22. jun 2016, 08:16

Jeg prøver bare at hjælpe. Det kan være du har misset noget, som vi andre ikke har.

jkm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#48 » 22. jun 2016, 08:25

Shit.. Ej undskyld haha. Der skulle stå JEG for pokker. Det er skrevet fra min telefon..
Jeg er da taknemmelig for hjælpen.. Og så vælger min stavekonrol at lave sådan en---

JEG har givet lidt op :)

CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#49 » 21. aug 2016, 13:54

Hejsa alle.

Lige en opdatering:

Jeg havde problemer med min baron 490, altså at den på fuld skrald lå på omkring 200 - 250 grader.

I første omgang prøvede jeg, efter at have snakket med bauhaus, at skifte regulatoren, hvilket ikke gjorde nogen stor forskel.

Herefter tog de fat i broil king og der kom en mand forbi og kiggede på grillen.

Jeg var desværre ikke selv hjemme så alt det tekniske halløj som han forklarede min kone, det fløj lige igennem.

Fik en forklaring af ham over mobilen og det jeg fangede var at studserne på gasflaskerne er blevet lavet om fornyelig hvilket kan give problemer for regulatoren.

Jeg har testet den i dag hvor det blæser moderat og efter at have kørt på fuld skrald i ca. 20 minutter så er den oppe på 350 grader.

Så det er jeg vældig tilfreds med :)

prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#50 » 1. dec 2016, 14:34

Gauze skrev:
Jeg overvejer dog at investere i rustfri riste til grillen. Nogle med erfaring med netop disse?

Jeg bruger rustfri rist i min 490'er, og min erfaring er, at den ikke bruner så godt som støbejernsristen. Kødet har også tendens til at hænge mere fast i risten, det tænker jeg skyldes rustfri ståls dårligere evne til at holde på varmen. Min rustfrie rist er i øvrigt Ø10mm med 5mm mellemrum.

Tilbage til "Gasgrill"