Lille gasgrill til strandture

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Peraaskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Lille gasgrill til strandture

Indlæg#1 » 3. maj 2016, 10:11

Hej Forum.

Jeg søger efter en lille gasgrill til strandturene. Den skal kunne grille nogle simple bøffer og pølser/brød, så er der ikke nogen store krav. Jeg syntes dog at der mange pros & cons til dem, så jeg er blevet mere forvirret.
Jeg vil gerne have en der kan modificeres eller i forvejen kan køre på de små gasdåser, så jeg ikke skal slæbe en stor flaske med.
Den må gerne have taske. Den må gerne være nem at rengøre

Jeg har overvejet følgende:

- Cobb gas grill. Jeg har læst den skulle være dårlig i tilberedning, samt rengøring er besværlig.

- ODC City 420 - Kan modificeres til gasdåse. Jeg kan dog ikke finde den med lavt sammenklappeligt stel nogen steder. Understel og taske skal tilkøbes. $$

- Weber Go-Anywhere. Jeg har læst mig til at byggekvaliteten ikke er top, samt den ikke tilbereder så godt.

- Weber Q1000/1200. Dyr $$

- ODC MInichef. Dyr $$

- Denne er også overvejet, men kender ikke til den. Det er vist kun de helt små gasdåser der kan bruges. https://www.bilka.dk/have/grill-og-gril ... /100109598

Nogen er dyrere end andre og jeg ville helst ikke over 1500 kr. hvis det kan lade sig gøre. Og det gør heller ikke noget den koster 300 kr, hvis den så bare holder et par år.

Som I kan se er jeg blevet forvirret og ved ikke om der er hold i de ting jeg har læst. Kan I hjælpe mig? Jeg er åben for andre forslag. Er der nogen jeg har overset.

Raptor
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Lille gasgrill til strandture

Indlæg#2 » 3. maj 2016, 11:01

Mojn do

Jeg har en Weber go anywhere gas og for mig lyder det til,at den har alt det du søger.

Vi har haft den med på camping og har både grillet steaks, koteletter, pølser, bøffer, mørbrad,kartofler,fyldte peper osv osv. Det er faktisk kun din fantasi der sætter grænsen, for hvad man kan lave i den.
Inden jeg købte vores Genesis, der brugte vi go anywhere hver gang vi skulle grille i hver dagene og det har den klaret super godt og jeg er virkelig glad for den lille grill.

Den bruger de små weber gas dåser og når du bruger den der hjemme, kan du købe et konverterings kit så du kan bruge de store flasker.
Ang rengøring, så er det super nemt så snart du løfter grill risten, så kan du komme til alt i grillen så rengøring kan ikke blive nemmere.

Der kan tilkøbes en taske til den, hvor der er både plads grillen og gas dåser.

Du må ud og sparke dæk på de grills du har i tankerne,nså du kan danne dig et indtryk af dem og tage dit valg derfra

Brugeravatar

Frederik S
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 3. maj 2016, 15:09

Jeg har haft en Q100 og syntes ikke rigtig den kunne blive ordenlig varm, og blev den det endelig kunne den ikke holde temperaturen når der kom lidt kød på ;-)
Nu har jeg en Coob til kul, det virker ganske fint lidt mere besværlig end gas men den er super god at røge frisk fisk osv.

Brugeravatar

D19S
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 3. maj 2016, 15:11

Jeg har en Charbroil x200 fra bilka
Den er en super grill, og har brugt den til alt..
Den bliver supervarm, nogle gang for varm ;-)

De 799,- den er på tilbud til nu, syntes jeg er en god pris.
der kan også fåes en taske til den, og den bruger de små gasflasker, men kan også laves om til 5-10kg flasker

Billede
Elsker Mad :-) kan desværre også ses :-)
Weber Gold 57cm
Weber 57cm
UDS (Ugly Drum Smoker)
Charbroil t47g
Charbroil 4400 pro
Charbroil X200
Diverse Bålsteder

Dennis
Hobro

dolphin
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 3. maj 2016, 16:53

jeg har en Charbroil x200 som vi bruger på vores båd en super grill

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#6 » 3. maj 2016, 17:13

Outdoorchef grillene kan ikke anbefales til brug med de små flasker, den bruger for meget gas til at den man trække det. Samtidig ryger alt garanti ved en sådan modifikation af grillen
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Emneforfatter
Peraaskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 3. maj 2016, 17:20

Til jer med X200.

Jeg kan læse under anmeldelser på Bilkas hjemmeside at der kan være problemer med at finde gasdåse der kan være der uden at grillen skal stå på bordkanten, da større gasdåse rager længere ned end stellet.

Er det et problem for jer, eller kan i godt bruge webers dåser eller de billederne alternativer? Hvordan er rengøringen?

Der står også at det kun må være 230 G dåser der skal bruges. Om det er pga højden ved jeg ikke. Hvad er erfaringerne?

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 3. maj 2016, 19:09

Jeg havde en x200 på et tidspunkt og mener at jeg brugte dåser fra ukrudts brænderen. Jeg skruede så vidt jeg husker ventilen en kvart omgang retur så kunne dåsen lige lige skråt på bordet

dolphin
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 3. maj 2016, 21:28

Jeg bruger nogen fra Harald Nyborg. Kan ikke huske hvor store de er - men så står de bare lidt på skrå - og det går fint.

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 3. maj 2016, 22:37

X200 skulle være en god grill, jeg har selv en COBB ikke gas og kan ikke genkende det du skriver - ok har købt en ny plade til den, da jeg købte den ville jeg have haft en x200 eller en Weber go any. det jeg blev opmærksom på er at de bliver voldsom varme også på ydre siden, det jeg også skulle bruge min til er at grille når vi er på tur - altså holde ind til siden, spise også videre - her er cobben genial, for man kan ikke mærke synderligt på ydersiden at den er varm, så når vi er færdig så ind i bilen og videre - det kan man vist ikke med de andre :-)
Jeg er meget glad for vores :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

EDJ
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 4. maj 2016, 11:10

Hej
Jeg har også X200 og er meget tilfreds med den. Bruger en 5 kg flaske på ture
Vedhæftede filer
2014-07-05 18.27.02.jpg
Erik Dalgaard

Traeger Timberline 850
Primo Large
Broil King Imperial
Sous Vide
O-Grill

Nexø
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 4. maj 2016, 21:07

Hej

Jeg har de sidste 4 år haft en weber q100 som lige er blevet erstattet af en Q1000 den er rigtig fin til at tage med på stranden eller en tur i sommerhus. En flaske gas koster 30 kr. Og på den skal man forvente at grille 3 gange. Vi bruger den til klassisk grill mad som bøffer, koteletter, pølser, burgere og mørbrad. Jeg syntes det er en fortrinlig grill med kun en enkelt svaghed og det er at den er for vindfølsom.
Griller på følgende:

Big Green Egg Large
Weber Genesis E-330
Weber Smokey Joe
Weber Performer M/Gas
Weber Q 1000

Charbroil Big Easy

Emneforfatter
Peraaskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#13 » 10. maj 2016, 12:26

Tak for alle jeres tilbagemeldinger.

Jeg fandt denne på bud i føtex, så jeg købte et par stykker.
https://www.foetex.dk/haveliv/grill-gri ... oCE-Lw_wcB

danishfoodie
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#14 » 10. maj 2016, 20:18

Nexø skrev:Hej

Jeg har de sidste 4 år haft en weber q100 som lige er blevet erstattet af en Q1000 den er rigtig fin til at tage med på stranden eller en tur i sommerhus. En flaske gas koster 30 kr. Og på den skal man forvente at grille 3 gange. Vi bruger den til klassisk grill mad som bøffer, koteletter, pølser, burgere og mørbrad. Jeg syntes det er en fortrinlig grill med kun en enkelt svaghed og det er at den er for vindfølsom.

Min gamle Q120 har også været med på tur flere gange - det spiller. Jeg kan ikke genkende at den ikke bliver ordentlig varm - men støbejernsristen skal selvfølgelig have tid til at blive gennemvarmet inden du griller. Det er dog ikke forskelligt fra andre grills. Jeg bruger tit en forhøjer for at løfte kødet fra risten hvis jeg har noget der skal have lidt længere tid. Man skal bare være påpasselig med ikke at stille den hvor det blæser for meget. Jeg har lavet et par knap så kønne plader af aluprofil pakket i folie som jeg bruger til at bryde den værste vind hvis det skulle blæse.

Varme anbefalinger til baby Q serien herfra :-)
Weber q120 m rotisserie, ODC Ascona, smokey joe.

Sous vide supreme.

keldp
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#15 » 11. maj 2016, 08:46

Peraaskov skrev:Tak for alle jeres tilbagemeldinger.

Lad os høre om den er ok når du har prøvet den.

Brugeravatar

Mentor
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#16 » 11. maj 2016, 09:30

keldp skrev:
Peraaskov skrev:Tak for alle jeres tilbagemeldinger.

Lad os høre om den er ok når du har prøvet den.

Jeg købte også denne for et par måneder siden, da den var på tilbud til 50,- - og man får hvad man betaler for ;-)

Allerede da jeg samlede den røg det ene ben af. Jeg fik så tilsendt et nyt. I søndags havde jeg så grillen i brug for første gang, og efter 30 minutter virkede regulatoren ikke mere, og da jeg skulle have den en i bilen igen røg der et ben mere af - så den røg i skraldespanden.
/Mentor

gasgøjler
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 11. maj 2016, 20:08

https://www.foetex.dk/haveliv/grill-gri ... 28&point=1

Jeg har lige købt den i grøn til vores altan.
En 50,- tør jeg godt satse trods blandet anmeldelse...
Weber silver 47
ODC Montreux 2014
Sansire sous vide
Obh Nordic supreme (7949)
Broilking Baron 490 2017
Ballerup mastermixer

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 12. maj 2016, 08:52

Tak for info, så er der købt fire stk :lol:

gasgøjler
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#19 » 12. maj 2016, 20:43

Nogen der kan lure hvilken gasflaske man skal bruge?
Gerne et Link hvis muligt ;)
Weber silver 47
ODC Montreux 2014
Sansire sous vide
Obh Nordic supreme (7949)
Broilking Baron 490 2017
Ballerup mastermixer

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#20 » 12. maj 2016, 21:23

øllegaard
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 12. maj 2016, 22:07

Hvorfor skal det være gasgrill, denne her er transportabel og kan pakkes sammen varm efter brug selvom den er på kul, den kan dog også fået på gas, det er en lille gril der kan bruges det meste og der er plads til en lille kylling http://www.marinetorvet.dk/visprodukt.a ... cgod_hcJxw den kan købes billige på tilbud, men det er min anbefaling til en strandgrill
Performer m/gastænding 57cm
Rotisserie 57 cm
outdoorchef gaskuglegrill 57cm bruger samme tilbehør som weber
paella pande 48cm
jamie oliver transportable gasblus
bruger håndbog for pyromaner
hotwok

vigge
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 14. maj 2016, 18:15

Hopper lige med i denne tråd da vi er på jagt efter en camping grill. Coob tiltaler mig men er det mere en kogeplade end end en grill? X200 synes jeg ser fornuftig ud. Q100 har jeg haft den forærede jeg væk da jeg syntes den havde en træls varme fordeling. Har en ocd ascona der bruges meget til hverdag, men tror ikke vi vil sætte flere penge i det mærke da det ruster som noget fra jysk :(

Sent from my iPad using Tapatalk

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#23 » 14. maj 2016, 23:48

Hej Vigge

Send mig lige en mail på ca@ocnordic.dk med billeder og lidt historie om din grill. Den bør ikke ruste som en "grill fra jysk" :shock:
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Emneforfatter
Peraaskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#24 » 17. maj 2016, 11:33

Jeg har fået annulleret min ordre fra Føtex med denne besked:

Kære kunde
Vi skriver til dig, da du har afgivet en bestilling på en Dangrill.
Beklageligvis har vores IT-systemer hen over weekenden forårsaget nogle prisfejl på nogle ganske få varenumre, der alle vedrører disse grills.
Et af disse varenumre omhandler desværre netop den grill, som du har afgivet en bestilling på. Det viser sig, at prisen på denne grill beklageligvis er blevet sat til 50kr.
Vi er nu blevet opmærksomme på prisfejlene, da vi hen over weekenden har modtaget uforholdsmæssigt mange bestillinger på netop de berørte grills.
Priserne på de berørte grill har imidlertid været så urealistisk lave, at vi desværre er nødsaget til at annullere de bestillinger, som er påvirket af prisfejlene.
Vi beklager den ulejlighed, som ovenstående måtte have medført.
I tilfælde af spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os via kontaktformularen på vores hjemmeside: https://www.foetex.dk/kundeservice
Bemærk venligst at denne mail ikke kan besvares.
Med venlig hilsen
føtex.dk

Har i andre der har bestilt også fået denne besked?

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#25 » 17. maj 2016, 11:44

Den ville jeg ikke acceptere.
De skriver at begrundelsen for at annullere ordren er en urealistisk lav pris. Den årsag vil jeg ikke mene at de kan påberåbe sig, hvis det som det fremgår af tråden er korrekt at de tidligere har haft samme tilbud.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Emneforfatter
Peraaskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#26 » 17. maj 2016, 11:50

Her er en tråd hvor de har kørt samme pris for 2 mdr siden... Jeg vil høre I andre også har fået samme besked eller om I har modtaget dem.

viewtopic.php?f=71&t=42019

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#27 » 17. maj 2016, 12:14

Fra forbrug.dk

Når kunderne kommer ind i butikken, skal de tydeligt kunne se, hvad alle de varer, der ligger fremme til salg i butikken, koster. Prisen kan enten stå på fx et prismærke på selve varen, på en hyldekant eller på et hængeskilt. Der må ikke være tvivl om, hvilken vare prisen gælder for.

Nogle butikker har ikke prisskilte, men har opsat scannere, så kunderne selv kan scanne prisen i butikken. Det er ikke ulovligt, hvis det er nemt og hurtigt for kunden at tjekke prisen på den måde.

Kunderne skal også let kunne se prisen på de varer, som står i udstillingsvinduet.

Forkerte priser i butikken

Kunden kan normalt forlange at købe varen til den pris, der står på prismærket, også selvom det ved en fejl er en forkert pris. Der er dog enkelte undtagelser. Det kan fx være en vare, som en anden kunde har flyttet og fx lagt på et bord med udsalgsvarer.

Kunden kan heller ikke forlange at få varen til den forkerte, lave pris, hvis det er åbenlyst, at der er tale om en fejl. Det kan fx være et prisskilt fra en billig vare, der er faldet ned på en meget dyr vare.

Priser i netbutikker

Kunden har krav på at få prisen på varen oplyst. Du skal også give oplysning om eventuelle leveringsomkostninger, og hvad der ellers måtte løbe på af gebyrer, afgifter og lign.

Hvis hjemmesiden henvender sig til almindelige forbrugere, skal den oplyste pris altid være inklusive moms og alle afgifter.

Forkerte priser i netbutikker

Hvis du har en netbutik med købsfunktion, vil de oplyste priser normalt være bindende. Det betyder, at kunden har ret til at købe varen til den oplyste pris, også selvom den er forkert.

Der er dog enkelte undtagelser. Kunden kan ikke forlange at få varen til den forkerte, lave pris, hvis det er åbenlyst, at der er tale om en fejl.

Opfordring til at gøre tilbud

Hvis du vil sikre dig, at det er den korrekte vare til den korrekte pris, du er ved at sælge, kan du udforme din hjemmeside sådan, at der ikke bliver indgået en aftale, når kunden lægger varen i kurven. Det kan du gøre ved at indsætte en tekst, som kunden klart og tydeligt bliver gjort opmærksom på, at aftalen ikke er indgået før, du har bekræftet den.

Forkerte priser i annoncer

Hvis du ved en fejl oplyser en forkert pris i en trykt annonce eller tilbudsavis, vil den forkerte pris ikke være bindende for dig. Det er dog en forudsætning, at du retter fejlen, før kunden køber varen.

Hvis du ved en fejl oplyser en forkert pris på din hjemmeside og hjemmesiden blot fungerer som en slags katalog eller tilbudsannonce, og varen skal købes på anden måde, gælder de samme regler som ovenfor.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#28 » 17. maj 2016, 12:27

Ja det holder da ikke med den undskyldning. Jeg købte 3 stk. af samme grill i marts til kr. 50 per stk.

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#29 » 17. maj 2016, 15:03

Har lige talt med Føtex og alle ordrene skulle nu være genåbnet (på nær til vedkommende der købte 60 stk.)

Emneforfatter
Peraaskov
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#30 » 17. maj 2016, 15:19

Når jeg logger ind, står min ordre stadig som annulleret. Hvilket nummer ringede du til?
Og hvad står der hvis du logger ind?
Og hvorfor har de valgt at genåbne ordrerne?

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#31 » 17. maj 2016, 15:45

87873090

Ca 25 min. Vente tid

hugo4114
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#32 » 17. maj 2016, 15:51

Jeg har fået en Mail fra Føtex at de har valgt at genåbne ordren .1%¤

keldp
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#33 » 18. maj 2016, 08:09

Min ordre bliv også annulleret.jeg bestildte så igen og ordren er afsendt.

Tilbage til "Gasgrill"