Hvilken gasgrill skal jeg vælge

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
btoe
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Hvilken gasgrill skal jeg vælge

Indlæg#1 » 20. mar 2016, 09:49

Jeg har været kul"kvinde" i flere år, men af helbredsgrunde er jeg nødt til at skifte til gas. Men hvilken skal jeg købe?
Har hørt at ODC ruster (den skal stå udendørs) og at Weber er vanskelig at rengøre, da der løber fedt ned til brænderen.
Hvad er jeres erfaringer og anbefalinger???
Med venlig hilsen
Berit

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Re: Hvilken gasgrill skal jeg vælge

Indlæg#2 » 20. mar 2016, 10:55

jeg har en q100 og en charbroil cb m500 og en dancook (kul) synes ikke min weber er mere vanskelig at rengøre en charbroil. så alt efter behov og interesse i at vælge god kvalitet fremfor billig og funktionel, så skal du nok byde ind med lidt info om hvad str og muligheder du søger i din grill
Napoleon rodeo pro 22 kulgrill ø 58cm
Charproil professionel 4400 gasgrill 4 brænders
Weber Q1200
dancook kulgrill
weber kulgrill ø 58cm

Emneforfatter
btoe
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 20. mar 2016, 11:05

Jeg er helt sikkert ude efter kvalitet. Jeg vil hellere give lidt mere og så få et produkt, der holder i mange år. Men den skal også være let at rengøre og håndtere, da det er kræfterne det kniber med. Den skal kunne bruges til alt det min weber performer har været brugt til = alt :-)
Selv kalkunen juleaften har været på weberen med rotisserie. Har kigget på både en ODC genova 570 g og Webers Q3200. Men måske skal det være en helt 3.?? Vil gerne have det bedste, så jeg ikke fortryder, men vil gerne høre jer, der har erfaring om jeres mening.
Med venlig hilsen

Berit

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#4 » 20. mar 2016, 12:08

Jeg har haft en weber q300, egentlig en ok grill, som også klarede det hele og som var nem nok at rengøre. Da den var købt brugt holdt den dog ikke så længe og frem for at ofre penge på nye brændere valgte jeg en charbroil t47 i stedet.

Det må jeg sige at jeg ikke har fortrudt, dejlig stor grillareal og nem rengøring. Jeg er ret glad for ir systemet som jeg har gode erfaringer med, det betyder også at gasforbruget er noget lavere end det var på weberen, selvom grillen er noget større.

Hvordan kvaliteten er i forhold til en af de større weber modeller, det ved jeg ikke, men jeg syntes da at jeg har fået meget for pengene.

Jeg har lavet alt muligt på den, og den største ulempe er faktisk at der ikke er ret meget plads under låget når man bruger rottiseri.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#5 » 20. mar 2016, 12:49

hvis du vil se på en charbroil så prøv at tage i Bilka, i aalborg har de udstillingsmodeller. jeg ved at deres titanmodel er af væsentlig bedre kvalitet end de andre og med dobbelt isoleret låd. ulempen er dog klart at låget er meget tungt (men så må du få den produktudviklet med påmonterede gaspatronsfjedrer der hjælper med at åbne den) men eller s skulle broilking vist også være rigtig godt og de er også billigere end weber. ved weber kan du få reservedele og det er generelt en lidt bedre kvalitet du får hewr, synes jeg at have erfaret. Jeg har dog selv valgt en billig charbroil cb m500 til 2000kr sidste sommer. (med dækken spyd og pizzasten i prisen) da jeg synes jeg fik så meget mere for pengene og fordi jeg 1 ikke har råd til at prioritere en weber til 6500kr og ikke mener jeg får så meget mere for pengene.
Napoleon rodeo pro 22 kulgrill ø 58cm
Charproil professionel 4400 gasgrill 4 brænders
Weber Q1200
dancook kulgrill
weber kulgrill ø 58cm

Emneforfatter
btoe
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 20. mar 2016, 14:06

Jeg har nu været i forskellige byggemarkeder og hælder nu mest til en weber Q3200 eller en Spirit E-310 - men hvad med rengøringen af dem??? Er det lige så let som i andre??
Med venlig hilsen

Berit

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 20. mar 2016, 15:03

Jeg har en Spirit E-310.
Jeg synes den mangler vame hvis man skal grille ved direkte varme som til eksempelvis bøffer.
Man kan dog købe nogle modificerede flavoirizer bars som ikke skærmer så meget for varmen.

Mht. rengøring, så kan den plade som leder fedtet hen til drypbakken tages ud sammen med drypbakken. Der kan placeres en foliebakke i drypbakken.
Resten kan ikke pilles fra hinanden men kan skures oppefra, hvis man fjerner ristene og passer på brænderne.
Men jeg kender ikke nogen som rengører deres grill på den måde. De fleste tager ristene imens de er varme og tører måske resten af grillen med en klud en gang imellem.

Emneforfatter
btoe
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#8 » 20. mar 2016, 15:44

Den med varmen var ny...
Er du ellers tilfreds med den??
Med venlig hilsen

Berit

Emneforfatter
btoe
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#9 » 20. mar 2016, 15:47

Jeg kan få en q3200 til 2799,- og en Spirit E-310 til 3499,- så spørgsmålet er om de sidste 700 er godt givet ud eller om det ikke kan betale sig......
Med venlig hilsen

Berit

PerF
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 20. mar 2016, 18:49

Vælg Spirit. Har både Spirit og Q300.
Ingen problemer med varmen på spirit, ej heller når det blæser. Det er bestemt et problem med q300 og formentlig for alle Q-modeller
Hilsen
Per

BGE L+Mini
Primo Oval XL
Weber Q 320
Weber OTG x3
WSM 57
Weber Spirit 320 x2
Outdoor Chef City Grill
Sous vide supreme original

Brugeravatar

Duelund
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 20. mar 2016, 19:55

Jeg har Spirit 320 og kan klart anbefale den .1%¤
Jeg har ingen problemer med varme . Kan få den op på 300 ° +
Fed grill [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
En Rigtig Mand elsker at grille -- hele året

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#12 » 20. mar 2016, 22:05

btoe skrev:Den med varmen var ny...
Er du ellers tilfreds med den??

Jeg stod selv med valget imellem Q og Spirit og har ikke fortrudt.

Til det meste er den perfekt, men til bøffer tog jeg altid min weber kulgrill frem.

Du kan se de modificerede flavoirizer bars her, jeg har dog ikke selv testet dem.
http://www.funktiondesign.dk/turbo-flavourizer-saet-spirit-p-90.html

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 22. mar 2016, 15:28

Jeg har en Broil King Baron og den er jeg skide glad for. Prisen er dog noget høj, men mon ikke Silvan bla. kunne være klar på en deal? :)

Brugeravatar

BackYard Grillmaster
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 12. apr 2016, 17:33

PerF skrev:Vælg Spirit. Har både Spirit og Q300.
Ingen problemer med varmen på spirit, ej heller når det blæser. Det er bestemt et problem med q300 og formentlig for alle Q-modeller

Ja Qen er lidt vindfølsom hvis man ikke lige har mulighed for at krybe lidt i dækning for vinden, men ellers er det en ganske udmærket grill...
Mvh.

BackYard Grillmaster.

Brugeravatar

Hijklm
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#15 » 13. apr 2016, 13:34

Jeg ved at Charbroil kræver, at gasflasken står ved siden af under brug. Er dette gældende for alle mærker?
Og at Grand Hall kan tage flasker op til 10 kg - det forlænger da brugen en smule?
Dancook kuglekulgrill i stålbord
Steba SV1 Sousvide-maskine
Vakuumpakker

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#16 » 13. apr 2016, 13:51

Jeg tror at det er fornuftigt på de fleste gasgrille at flasken står ved siden af under brug.

Hvis man én gang har prøvet at have ild i noget stegefedt på grillen, så er man glad for at kunne komme til flasken og få lukket for gassen.

Brugeravatar

El Cerveza
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#17 » 13. apr 2016, 15:32

Broil king har plads under grillen

Brugeravatar

Duelund
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 13. apr 2016, 20:46

El Cerveza skrev:Broil king har plads under grillen

Selvom der er plads er det ikke sikkert det er godkendt til det
En Rigtig Mand elsker at grille -- hele året

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 14. apr 2016, 08:03

Broil King er godkendt op til 10/11kg gas i skabet.

jan o
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#20 » 14. apr 2016, 14:09

Har en spirit 320 syntes den er verdensklasse, ingen problemer overhovedet

Brugeravatar

BackYard Grillmaster
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#21 » 15. apr 2016, 00:27

Cyberguyen skrev:Jeg tror at det er fornuftigt på de fleste gasgrille at flasken står ved siden af under brug.

Hvis man én gang har prøvet at have ild i noget stegefedt på grillen, så er man glad for at kunne komme til flasken og få lukket for gassen.

Ja er nu også mest glad for at have gasflasken stående ved siden af....i et nødstilfælde må det absolut være en fordel for en lykkelig udgang.
Mvh.

BackYard Grillmaster.

Ponie2602
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#22 » 21. jul 2017, 09:30

Har en Q3200, ok grill, svær at holde varmen oppe ved brug af rosetteri, jeg skal høre jer grill mester herinde, må man bruge stål Ørsted på risten efter brug

Tilbage til "Gasgrill"