Gasgrill

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Gasgrill

Indlæg#1 » 21. jun 2015, 08:21

Hej

Er ny her på forum og har et spørgsmål da jeg kan se der er en masse kompetente svar rundt omkring.

Jeg elsker at grille, men har altid brugt kuglegrill, men nu snakker alle gasgrill og hvor dejlig nemt det er, hvor meget mere man får den brugt, fordi det er hurtigt at få den varm osv osv.

Vi grille tit 4-6 personer og griller bøffer, pølser, brød, steg osv..
Havde egentlig kig på Weber Q3000, men en bekendt påstår den ikke er super god mht vind og lign og selv har jeg det lidt sådan, at Weber måske/måske ikke er et navn du betaler extra for, fordi der er prestige i det.

Så fordele og ulemper ved ovenstående og forslag til gode grills i prislejet ml 2-3000 kr ville være værtsat.

God søndag.

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Re: Gasgrill

Indlæg#2 » 21. jun 2015, 11:35

Jeg købte for et års tid siden en brugt q300, den har været flittigt brugt til pølser bøffer og alt muligt andet.

Men jeg er nået frem til at en q model ikke er det rigtige for mig. Jeg er f.eks. træt af at jeg ikke kan nøjes med at have varme på i den ene side af grillen når jeg f.eks. kun lige skal stege 4 små bøffer. Det er også rigtigt at q modellen er følsom overfor sidevind da der er ret stort hul under æåget i begge sider.

Jeg er nået frem til at den næste grill jeg skal have, bliver en charbroil, sikkert en t47.

Grunden til at jeg kigger på den store t47, er at jeg har den finmaskede kurv til weber rottiserie, og på den store grill bliver der 20 cm ved siden af kurven som jeg så kan have et stykke kød på mens tilbehøret kører i kurven.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 21. jun 2015, 17:14

Må tilstå jeg ikke rigtig kender andre mærker end weber. Hvordan er kvaliteten sammenlignet med?

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 21. jun 2015, 21:04

Er sådan en her et godt køb??
https://www.bilka.dk/hus-og-have/grill- ... Char-Broil eller får man mere for pengene ved sådan en her https://www.bilka.dk/hus-og-have/grill- ... Char-Broil

Har en bekendt der har tilbud mig en Weber Spirit e310 fra september sidste år inkl noget til at lægge over den for 2800.

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 21. jun 2015, 21:11

Jeg har en 36 og er godt tilfreds med den.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Goffie
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 22. jun 2015, 19:10

Hej TedDK.
Tag lige et kig på den her, som jeg har skrevet lidt om i en tråd her på siden. Den kan jeg anbefale.

http://www.beefeaterbugg.com/

Jeg købte den hos Tendensshop.dk som giver (eller gav) 10% første gang man handler der

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 22. jun 2015, 20:35

Er den bedre end den anden der bliver foreslået?

Goffie
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 22. jun 2015, 20:39

Njaeh, det skal jeg jo ikke kunne sige. Kun at det er min første gasgrill og jeg er meget begejstret for den.

Goffie
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 22. jun 2015, 20:41

Så er det vel også lidt smag og behag. jeg synes at bilka grillene er lidt for voldsomme. Du ved... less is more

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 22. jun 2015, 20:56

De er jo også MEGA dyre

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 22. jun 2015, 22:42

Man kan godt lave lidt mad på en stor grill, men man kan ikke lave meget mad på en lille grill.

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 23. jun 2015, 22:57

Her til aften har jeg siddet og nydt varmen og gløderne fra mine kul. Går man ikke glip af den slags med gas?

Moerkbak
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 24. jun 2015, 00:02

til den slags vil jeg mene et bålsted er bedre :)
Weber Performer (med gas-starter)
OutdoorChef City

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 24. jun 2015, 00:58

TedDK skrev:Her til aften har jeg siddet og nydt varmen og gløderne fra mine kul. Går man ikke glip af den slags med gas?

Jo det får man glip af. Til gengæld kan man jo også argumentere for, at det er spild af grillvarme, når den bare bliver brugt som hygge efter endt grillning. Jeg kan jo bare slukke min gasgrill, hvilket sparer gas. Så kan jeg lige tænde et bålsted. Men det er jo bare min holdning :)

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Tilbage til "Gasgrill"