Anbefal mig en gasgrill!

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Anbefal mig en gasgrill!

Indlæg#1 » 20. jun 2015, 13:54

Hej Grillguru

Jeg har købt hus, og flytter snart derud (i løbet af 3 ugers tid!) og leder derfor efter en gasgrill

Jeg kommer fra lejlighed og har ikke kunne grille hjemme siden jeg flyttede hjemmefra! Kun når jeg er på besøg ved familie eller venner.

Derfor står jeg og skal have fundet en grill som passer til mig og mine forventninger til hvad jeg skal bruge den til.

Jeg elsker at lave pulled pork og generelt bare slow cooked mad! (har kun prøvet i en ovn) og det regner jeg med jeg bliver ved med :) Derfor skal det være noget som er relativt nemt at gøre (dvs ikke kul grill)
Den skal også kunne bruges til at lave pølser, burgere og kylling.

Den skal have en god størrelse til at kunne lave mad til 15 personer, men også kunne bruges til 2-4 personer ugentligt?

Jeg har kigget MEGET på Charbroil t36 grillen og syntes den er rigtig fin, både udseendet og størrelsen :) Men jeg syntes jeg kan læse mig frem til nogle personer har dårlige erfaringer med den?

Så kender jeg folk som har Webers Q serie og de er rigtig glade for dem. Dog kan jeg egentligt bedre lide Charbroils ?

Kan i hjælpe mig med at vælge den rigtige grill?

Thomas1971
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Anbefal mig en gasgrill!

Indlæg#2 » 21. jun 2015, 10:53

Hvor meget ville du bruge prismæssigt, der er mange andre end lige weber, evt charboil som du selv nævner Napoleon , beefeater , prøv at se dig om på nettet

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 21. jun 2015, 11:29

Har holdt øje med Charbroils tilbud og de fåes jo tit til 2500 kr med overtræk :) Så maks 3000 kr.

Men syntes bare der er så mange gode anmeldelser og nogle dårlige? Nogle skriver den er pisse træls at rengøre, andre skriver det er nemt..? Nogle siger det er kvalitet, andre siger det er noget "skralder"?

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 21. jun 2015, 13:12

Jeg har ikke erfaring med charbrolis grill, men ville ikke have de store skrupler med at købe en efter hvad jeg har læst og hørt om deres modeller.

Jeg har en Q300 og selvom den godt kan bruges til alt, ville det nok ikke være mit førstevalg som eneste grill til det du efterspørger. Den er super til direkte grillning (hvis den kan stå i læ), men jeg når du gerne vil meget low&slow, er der nok andre der er bedre.
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 21. jun 2015, 13:28

Til low and slow, hvilke modeller er så gode? (ved godt kugle/kulgrill) er bedst til smagen. Men fra gas grill verdenen, hvad skal man så gå efter? Tænker Charbroils er fine (t36 og 47) da de har en stor volumen og man kan tænde blus i siderne også lade den stå i midten f.eks. :)

Onkel Toms
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 21. jun 2015, 14:46

Jeg ville gå efter en Broil King , de er på højde med webers og har fordel af at de har en god højde på låget så der kan bruges rotisseri også :-D

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 21. jun 2015, 16:25

Jeg har en 36, og den er vældig fin. Som Onklen dog også nævner, så er låget ikke så højt indvendigt, men jeg har dig både haft en kylling og flæskesteg på rosti og det gik fint. Kan se på låget at det er skrabet på, men det har ikke haft indflydelse kødet. Kun at der ikke er plads til lige så meget.

Jeg har dog en ide om, at deres infrarøde system gør et rosti lidt mere overflødigt. Jeg skal i hvert fald prøve kylling på stegholder, for st vurdere forskellen.

PS. En 36 kan sagtens bruges til low and slow. Gjorde det så sent som i onsdags, hvor jeg lavede guruens schweinhaxe i rødvin. 10 timer på ca 115-120 grader. Det var kræs.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#8 » 21. jun 2015, 16:38

KimVP

Awsome :) Jeg er ikke så meget til kylling, så tror ikke jeg kommer til at købe/bruge et rosti :)

Hvad gav du for din 36'er? Og har du haft nogle problemer med den? Hvordan med rengøring, er det "træls" eller besværligt? Er deres thermometere dårlige? Hvordan har du holdt den på 115-120 grader? Har du monteret et andet thermometer ? :)

Håber du vil svare på nogle af disse spørgsmål :D

jakob j
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 21. jun 2015, 16:56

ODC med 2 brændere er også fin. Evt. Ascona.
Mvh. Jakob

Outdoorchef Venezia - Weber Q100 - Weber OTG 57 cm

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 21. jun 2015, 17:03

Jeg fik den i gave, men der var den til 2299 med rosti. Jeg har ikke haft problemer med rengøring. Har en ide om, at problemer er hvad man gør dem til. Den bliver brændt af hver gang den er brugt. Så får den med grillbørsten og de infrarøde plader kan nemt tørres af med en klud.
Bunden af ildboksen er lidt værre, men sådan er bunden af en grill vel ofte.
Men alt kan klares med vand og sæbe.

Deres termometre er ikke gode til at fortælle temp i grillrummet. Til det formål har jeg et ovntermometer. Deres termometre fortæller temperaturen ved risten. Jeg bruger dem ikke så meget, men jeg er sikker på, at når jeg har fundet ud af forskellen i temp mellem rist og rum, så kommer jeg til at holde af dem. For der er jo et termometer i hver zone.

Jeg havde en stabil temp i midten på 115-120 med de to yderste på low. Du kan jo så komme længere ned, hvis du kun har blus på den ene side og mad på den modsatte side.

Håber du kan bruge det til noget. Ellers skriver du bare igen.

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 21. jun 2015, 17:35

Damn så fik du den i maj :) Det var godt nok også et vildt tilbud, men det er en indflytter gave som mine forældre vil give kæresten og jeg når vi flytter i hus her til august(måske før!) så sidder og holder øje med tilbud, men nu er normalen ca 2500 uden tilbehør :( Tror bare jeg skal have overtræk med også grillen..

Hvad bruger du til at gøre rent med? Bare en alm grillbørste? Hvad med "grill daddy"? Har set den skulle være god til en gasgrill, da på kul grill det ryger for meget :) Og bruger du den bare lige når du er færdig, så den er varm eller hvordan?

Lækkert at man bare kan still de yderste til low, også have 115-120 grader :) Jo en fin temp til low and slow.. Dog måske lige til den høje side?

Hvilket termometer bruger du? Og har du monteret det i låget eller hvordan ?

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 21. jun 2015, 19:12

Ja jeg fik den på det tilbud. Rosti er dog ikke verdens bedste. Det fra dangrill er langt bedre. Men det skal du så ikke bruge.
Jeg har også købt et cover fra dangrill. Det passer nemlig præcis på målet, hvor det fra Charbroil er et der også passer til 47. Dvs, det er alt for stort til 36. Coveret købte jeg i Stark i Kalundborg.

Har ikke set den børste du henviser til. Men ja, jeg har tændt for alle brændere på fuld hammer i 10-15, hvorefter den får med en helt almindelig grillbørste som den her.
Billede

Derefter slukker jeg og venter til det er kølet af igen og børster alt det forkullede væk. Det er slet ikke så svært :)

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Brugeravatar

melvis
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Anbefal mig en gasgrill!

Indlæg#13 » 21. jun 2015, 20:46

Hold så op med at kalde Rotisserie for Rosti :)
Napoleon Pro 500
Traeger Ironwood 885
LIDL Sousvide

TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 21. jun 2015, 21:09

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 21. jun 2015, 21:12

Rosti rosti rosti!!!

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 21. jun 2015, 21:17

Taget i betragtning af, hvilke forkortelse du selv bruger Hr melvis, så er min rosti vel ikke så slem :)

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#17 » 21. jun 2015, 21:48

melvis skrev:Hold så op med at kalde Rotisserie for Rosti :)

Det er sku da bedre end at kalde den for rundtossen [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Holle88
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#18 » 21. jun 2015, 22:36

Jeg ville også nuppe en charboil eller broil king... Har selv en q300 og når den er gennem varm er den ikke til at få under 150 grader og den er generelt ikke den bedste til indirekte grill plus den er meget følsom overfor træk.... Bilka har nogle charboil på tilbud pt prisen husker jeg dog ikke

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 22. jun 2015, 08:30

Hvis KimVP mener en kartoffelret, er det vel iorden kalde den rosti. ;-) [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#20 » 22. jun 2015, 10:33

Treblach skrev:

Hvis KimVP mener en kartoffelret, er det vel iorden kalde den rosti. ;-) [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Det gør jeg bestemt ikke. Så havde jeg helt sikkert skrevet rösti :roll:
Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#21 » 22. jun 2015, 10:59

Ja, ja så okay da. Men så prøv at søg på rosti, så får du et produkt der ligger langt fra et Rotisseri. :-D
/Albert

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 22. jun 2015, 11:17

Men hey, så siger vi bare at jeg har opfundet en forkortelse som alle alligevel forstår. Win-win :)

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 22. jun 2015, 11:18

Og lad os så lige holde os til topic!

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#24 » 22. jun 2015, 13:27

:bubble: :groupjump:
/Albert

EDJ
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#25 » 22. jun 2015, 14:08

Angående børste til grillrist.
Efter at have læst og ikke mindst prøvet at få en stål 'tråd' i munden bruger jeg ikke børst men sammenkrøllet stanniol eller allerhelst grydesvamp af 'blød metal'
Erik Dalgaard

Traeger Timberline 850
Primo Large
Broil King Imperial
Sous Vide
O-Grill

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#26 » 23. jun 2015, 19:51

Sammenkrøllet stanniol? How does that work!?

Hvad siger i til tilbuddet der køre i føtex/bilka nu til 2499 på en T36 Charbroil? Er det et "godt" tilbud eller skal jeg vente?? Har ca 2-3 uger før det bliver aktuelt :)

P.s er der nogen som har en ide om hvor meget gas sådan en bandit bruger til en omgang 12 timers low&slow? :) 2 brændere på low.

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Anbefal mig en gasgrill!

Indlæg#27 » 24. jun 2015, 00:54

wolle8900 skrev:Sammenkrøllet stanniol? How does that work!?

Hvad siger i til tilbuddet der køre i føtex/bilka nu til 2499 på en T36 Charbroil? Er det et "godt" tilbud eller skal jeg vente?? Har ca 2-3 uger før det bliver aktuelt :)

P.s er der nogen som har en ide om hvor meget gas sådan en bandit bruger til en omgang 12 timers low&slow? :) 2 brændere på low.

Jeg har det lidt sådan, at du kun skal tænke på hvad den koster når du køber den. De har været på tilbud det meste af foråret. Tilbuddet er fint nok, selvfølgelig har den været billigere, men det kan du i princippet ikke bruge til noget nu.
Så hvad vil du vente på. At den evt. ikke kommer på tilbud igen, eller at du kan spare 200 kr? Køb den når du vil, og lad være med at tænke på, hvor meget du kunne have sparet :)

Jeg ved ikke lige hvor meget min bruger, har ikke vejet flasken efter en omgang low and slow, men mit bud vil være, at det ikke er voldsomt. Desuden kører jeg aldrig med to blus på low. Kører kun med den ene side på lidt over medium, så er der fint 250F i den modsatte side.

Men det ser du selv når du får den. Synes at der var for meget varme når den stod på low i siderne og maden i midten. Strålevarmen var for voldsom på bunden af maden.

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

EDJ
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#28 » 24. jun 2015, 11:26

wolle8900 skrev:
Sammenkrøllet stanniol? How does that work!?

Sammenkrøl et stykke stanniol - det er godt til at rengøre især grill riste - den tager form af risten derved ren-gøres siderne af de enkle stænger
Erik Dalgaard

Traeger Timberline 850
Primo Large
Broil King Imperial
Sous Vide
O-Grill

Kerovan
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: RE: Re: Anbefal mig en gasgrill!

Indlæg#29 » 24. jun 2015, 12:38

wolle8900 skrev:Sammenkrøllet stanniol? How does that work!?

Jeg købte min T36 sidste sommer og købe også en 10ltr flaske. Og den bruger jeg stadig, og det er blevet lavet mange stege på og nogle langtids stege også. Så de holder rimelig lang tid

Sendt fra min D6603 med Tapatalk

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#30 » 24. jun 2015, 17:13

EDJ: Super smart :) Det vil jeg da prøve at huske når jeg får den :)

KimVP: Ja det er selfølgelig rigtig, men har holdt øje med den de sidste måneder, da jeg ikke vil købe den for tidlig.. Bor på 3 sal lige pt :P Mere hvis nu jeg så den i løbet af de næste par uger til 2300, så var det jo nok den bedste pris.. For 2500 er jo en ret "normal" tilbuds pris :)

Kerovan: Det lyder da helt super :) Har nemlig INGEN ide om hvad de "forbrænder" i løbet af tiden. Sådan en flaske ser bare ikke ud af meget når man kigger på dem, men det er jo nok fordi det er komprimeret? :)

Og alle jer med en T36 er stadig glade for den? :) Tror helt sikkert det bliver sådan en, istedet for en "lille" Weber Q serie :)

Kerovan
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#31 » 24. jun 2015, 19:25

wolle8900 skrev:EDJ: Super smart :) Det vil jeg da prøve at huske når jeg får den :)

KimVP: Ja det er selfølgelig rigtig, men har holdt øje med den de sidste måneder, da jeg ikke vil købe den for tidlig.. Bor på 3 sal lige pt :P Mere hvis nu jeg så den i løbet af de næste par uger til 2300, så var det jo nok den bedste pris.. For 2500 er jo en ret "normal" tilbuds pris :)

Kerovan: Det lyder da helt super :) Har nemlig INGEN ide om hvad de "forbrænder" i løbet af tiden. Sådan en flaske ser bare ikke ud af meget når man kigger på dem, men det er jo nok fordi det er komprimeret? :)

Og alle jer med en T36 er stadig glade for den? :) Tror helt sikkert det bliver sådan en, istedet for en "lille" Weber Q serie :)

Jeg er rigtig glad for min grill, der er massere af grill areal, både til at have grøntsager og kød liggende samtidig, og den er god at lave større ting i også, da der er massere af plads. Så helt klart en anbefaling herfra. Bare lige vær opmærksom på at hvis du køber en 10l gas så kan den ikke stå inde i skabet under grillen. Der er kun plads til de små 5l flasker. Men for mig er det ikke noget problem, og selvom flasken står ved siden af så kan den stadig gemmes med inde under overslaget

Brugeravatar

JungleJim
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#32 » 24. jun 2015, 23:46

Er overordnet set fint tilfreds med min T36.
Jeg har ikke brugt den vildt meget, og slet ikke til langtidsstegning.
Jeg er en lille smule skuffet over den tid den tager om at blive ordentligt varm - og især over IR pladerne...dem synes jeg ikke rigtigt virker til direkte grillning - men det ved jeg heller ikke helt om er meningen.

Den er nem at betjene, lidt besværlig at samle, rimelig at rengøre...og har, som tidligere nævnt, masser af plads til alt det man måtte have behov for til 4-6 mennesker.
Sidebrænderen er, for mig, et fjollet indslag, som jeg lige så gerne var foruden - men på den anden side gør den jo heller ikke noget væsen af sig og kan anvendes som sidebord.

I øvrigt er et af de væsentlige plusser for mig at den har fire hjul og dermed er meget nem at manøvrere med - til gengæld er hjulene små og håndterer ujævnheder (eller græsplæne for den sags skyld) ret dårligt.
Hvis ikke det kan lappes med gaffa må man gå ud fra det er i stykker [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#33 » 25. jun 2015, 01:39

Jeg er lidt uenig med Jim, men tror også det har noget at gøre med, at jeg har brugt den meget siden jeg fik den. Minimum 20 gange på den måned jeg har haft den.

Jeg var også skuffet over varmen, i hvert fald til at starte med. Men det virker til, at IR pladerne lige skal grilles til. Min grill bliver i hvert fald så varm nu, at jeg bliver brændt på armen når jeg har hånden på håndtaget og løfter låget. Så altså i en afstand af ca 70 cm til ristene er strålevarmen virkelig voldsom. Det var den bestemt ikke til at starte med.
Jeg vil tro at min er ca 15 min, for fuld kraft, om at blive varm. Men så er den også så varm som beskrevet ovenfor.

Sidebrænderen kan man mene om, hvad man vil. Kan godt se den som fjollet. Jeg har brugt den et par gange til at koge majs og kartofler. Man kan selvfølgelig godt lige lave en sauce på den også. Men stil større ting har den ikke power nok. Der bruger jeg mit Foker gasblus, det har til gengæld voldsomme kræfter.
Rengøring er som tidligere skrevet, et spørgsmål om temperament. Det skal jo bare gøres, besværligt eller ej.

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Brugeravatar

JungleJim
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#34 » 25. jun 2015, 10:16

Hej Kim
Det kan da sagtens tænkes at du har ret i det. Jeg har brugt grillen ca. 10 gange...men ikke i ret lang tid ad gangen da det største den har været udsat for er en lille kalvefilet.

Så alt i alt har den nok brændt noget der ligner 7 timer...og det kan godt tænkes at den bliver mere sprød hen ad vejen.
Allerførste gang jeg brugte dne var til pizza - og der ramte den hurtigt 350 grader (på de indbyggede, utroværdige termometre)...men sidenhen har jeg kun ramt 300 og over IR pladerne kan jeg sagtens holde hånden ti cm over risten mens jeg, der hvor jeg har fjernet en IR plade, har bøvl med at vende noget med grilltangen. Dog synes jeg også der er lidt for stor forskel på den oplevede temperatur forrest og bagerst i grillen.
Hvis ikke det kan lappes med gaffa må man gå ud fra det er i stykker [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#35 » 1. jul 2015, 23:04

Så gutter

Nu fik jeg købt den til en lækker pris :) Og samlet er den også, meeen har ingen gas flaske :D Så testet er den ikke :(

Jeg fik et termometer med til at skrue i låget af den, da jeg nævnte jeg havde hørt om det problem med der kun var termometer over brænderne, men er der nogle af jer som har en "guide" til hvordan man nemmest bore hul i låget til det?? Det er sådan et spyd med en møtrik på, gevindet er Ø10 mm.

Derudover, hvad så med gas flaske ?? Jeg har tænkt at købe en 5 kg så den kan være under grillen, men er det dumt? Tænker kr/øre mæssigt? Kan se nogle af jer skriver en 10 kg kan holde et helt år? Så tror jeg godt jeg kunne ofre de ekstra 100 kr om året på gas, for at slippe for den skal stå ved siden af?

Har også læst et sted at det er en smart ide at rust behandle den ? Med WD-40 eller lign, er der en "guide" til hvordan man gør det smartest, og hvad man skal give en omgang osv? :)

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#36 » 2. jul 2015, 18:19

Så fandt min far sku en 5 kg gasflaske ved naboen jeg måtte få, så nu skal den bare ombyttes til en fuld! :D Så skal den sku testes her i weekenden! :)

Brugeravatar

Duelund
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 2. jul 2015, 19:45

wolle8900 skrev:Så gutter
8
Nu fik jeg købt den til en lækker pris :) Og samlet er den også, meeen har ingen gas flaske :D Så testet er den ikke :(

Jeg fik et termometer med til at skrue i låget af den, da jeg nævnte jeg havde hørt om det problem med der kun var termometer over brænderne, men er der nogle af jer som har en "guide" til hvordan man nemmest bore hul i låget til det?? Det er sådan et spyd med en møtrik på, gevindet er Ø10 mm.

Derudover, hvad så med gas flaske ?? Jeg har tænkt at købe en 5 kg så den kan være under grillen, men er det dumt? Tænker kr/øre mæssigt? Kan se nogle af jer skriver en 10 kg kan holde et helt år? Så tror jeg godt jeg kunne ofre de ekstra 100 kr om året på gas, for at slippe for den skal stå ved siden af?

Har også læst et sted at det er en smart ide at rust behandle den ? Med WD-40 eller lign, er der en "guide" til hvordan man gør det smartest, og hvad man skal give en omgang osv? :)

Du skal nok ikke satse på at 10 kg gas kan holde et år . For så bliver der ikke grillet særlig meget . Jeg bruger en 11 kg på 5 - 7 uger .
Husk at have en ekstra flaske . Det er surt at løbe tør og først skal ned og købe en
En Rigtig Mand elsker at grille -- hele året

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#38 » 2. jul 2015, 19:59

Det er vildt så meget gas du bruger Duelund. hvor tit griller du og på hvad samt hvad primært.
jeg har en q100 gasgrill til to voksne. vi griller vel ca 3 dage om ugen i snit henover året vil jeg tro. sjældnere om vinteren og oftere om sommeren. vi har gas nok til et år i en 11 kilos flaske. vi griller flkæskesteg, kylling, bøf og sådan på den.
Napoleon rodeo pro 22 kulgrill ø 58cm
Charproil professionel 4400 gasgrill 4 brænders
Weber Q1200
dancook kulgrill
weber kulgrill ø 58cm

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#39 » 2. jul 2015, 21:36

Hvilken grill har du lige Duelund ?? Lyder jo vildt ? De fleste jeg har hørt, holder en 11 kg et år :) så hvis jeg bare kunne nøjes med at fylde 3 gange om året med en 5 kg, så ville det være fint..

Kan de der 400 grams dåser bruges med samme regulator ? For kan købe dem på arbejdet, så kunne jeg bare have sådan en til når man løb tør. Gider ikke have 2 flasker stående :)

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#40 » 2. jul 2015, 21:45

de små weber dåser kræver en anden regulator.
Napoleon rodeo pro 22 kulgrill ø 58cm
Charproil professionel 4400 gasgrill 4 brænders
Weber Q1200
dancook kulgrill
weber kulgrill ø 58cm

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#41 » 2. jul 2015, 22:04

wolle8900 skrev:Hvilken grill har du lige Duelund ?? Lyder jo vildt ? De fleste jeg har hørt, holder en 11 kg et år :) så hvis jeg bare kunne nøjes med at fylde 3 gange om året med en 5 kg, så ville det være fint..

Kan de der 400 grams dåser bruges med samme regulator ? For kan købe dem på arbejdet, så kunne jeg bare have sådan en til når man løb tør. Gider ikke have 2 flasker stående :)

Man kan købe en ekstra flaske på dba.dk eller guloggratis.dk og en ekstra flaske fylder ikke alverdens. Man ville nok fortryde andet hvis man søndag aften kører tom for gas lige når stegen mangler en halv time. ;-)
/Albert

Brugeravatar

Duelund
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#42 » 3. jul 2015, 06:15

Jeg griller på Spirit 320 . Der bliver grillet stort set hver dag og tit 2 gange om dagen i weekenden . Det er stege , kylling , bøffer og pølser . Tit også boller eller en kage . Når kødet er færdig , brænder jeg altid risten af i et kvarters tid , så er de altid pæne
En Rigtig Mand elsker at grille -- hele året

Jesperfrej
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#43 » 3. jul 2015, 08:24

Wolle8900,

Må spørge hvor du fandt tilbuddet henne?

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#44 » 3. jul 2015, 19:28

Jeg vil også lige give min mening med på vejen med hensyn til gasmængdeforbruget.
Jeg har haft min T36 i lidt over en måned og jeg har også skiftet gasflasken allerede. Men jeg er sikker på at jeg kan skrue lidt ned for mit forbrug, nu hvor jeg begynder at lære den bedre at kende. En gasflaske med et gennemsnitligt højt forbrug holder vel ca. to måneder. MAX!

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Emneforfatter
wolle8900
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#45 » 3. jul 2015, 22:43

Jesperfrej, det var igennem arbejdet. Kunne købe direkte fra en grossist fandt jeg ud af :)

Hmm nu må jeg prøve med den 5 kg flaske, også se hvordan det forløber sig, indtil videre er den jo gratis :p

Gutter, på søndag skal jeg lave Pulled pork (ville have lavet brisket, men den de havde på bud i bilka, kunne kun holde sig til idag! :( Så droppede at købe den.

Nogle gode fif til at lave den i netop denne grill? :) Evt også en god opskrift?

Brugeravatar

melvis
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#46 » 4. jul 2015, 12:52

KimVP skrev:Taget i betragtning af, hvilke forkortelse du selv bruger Hr melvis, så er min rosti vel ikke så slem :)

Såsom ?? Jeg vil i modsætning til dig gerne høre om hvis jeg siger noget som får mig til at lyde som en dummernik.
Napoleon Pro 500
Traeger Ironwood 885
LIDL Sousvide

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#47 » 4. jul 2015, 13:01

melvis skrev:[quote="KimVP"]Taget i betragtning af, hvilke forkortelse du selv bruger Hr melvis, så er min rosti vel ikke så slem :)

Såsom ?? Jeg vil i modsætning til dig gerne høre om hvis jeg siger noget som får mig til at lyde som en dummernik.[/quote]

Såsom ordene 'cføli' 'flankesteak' og 'fåck'.
Men lad os nu lade den flueknepper diskussion være. Du skal i hvert fald ikke fortsætte.

Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Brugeravatar

melvis
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#48 » 4. jul 2015, 13:02

Haha jeg viste slet ikke jeg havde en fan der fulgte mig... Takker og du kan altid få en autograf i Viborg.
Napoleon Pro 500
Traeger Ironwood 885
LIDL Sousvide

Tilbage til "Gasgrill"