Nybegynder ud i Grilleriet - Hjælp!

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
grillbegynderen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Nybegynder ud i Grilleriet - Hjælp!

Indlæg#1 » 13. apr 2015, 11:35

Hey Grillguru folk.. I år skal det være! Nu vil jeg være med på moden og få mig mit eget grill setup! Jeg er dog total nybegynder og har kun i ny og næ vendt en bøf eller to når jeg er i godt selskab.. I know - har også været pinlig berørt over det længe!

Anyway, jeg har efterhånden kigget længe og undersøgt markedet og er kommet frem til at jeg gerne vil købe en weber gasgrill - problemet er bare at jeg ikke aner hvilken en det skal være.. Er der nogen synderlig stor forskel på de enkelte produkter? Har i nogen anbefalinger så må i meget gerne komme med dem :)

På forhånd tak,

Grillbegynderen!

PS: Forslag til første måltid på grillen modtages også!

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Nybegynder ud i Grilleriet - Hjælp!

Indlæg#2 » 14. apr 2015, 17:49

grillbegynderen skrev:Hey Grillguru folk.. I år skal det være! Nu vil jeg være med på moden og få mig mit eget grill setup! Jeg er dog total nybegynder og har kun i ny og næ vendt en bøf eller to når jeg er i godt selskab.. I know - har også været pinlig berørt over det længe!

Anyway, jeg har efterhånden kigget længe og undersøgt markedet og er kommet frem til at jeg gerne vil købe en weber gasgrill - problemet er bare at jeg ikke aner hvilken en det skal være.. Er der nogen synderlig stor forskel på de enkelte produkter? Har i nogen anbefalinger så må i meget gerne komme med dem :)

På forhånd tak,

Grillbegynderen!

PS: Forslag til første måltid på grillen modtages også!

Den der Summit du bl.a. linker til ser ud til at være en fin grill :-)

Der er meget stor forskel på produkterne du linker til og til at starter med skal du tænke over hvad du skal lave på den, hvor mange mennesker i og andre forventninger du måtte have og så starte med at skrive dem.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

kambiri
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 15. apr 2015, 10:42

Hej og velkommen til en verden af BBQ, smag og gode stunder ved grillen. Det jeg syntes du skal starte med er at finde ud af hvor meget det må koste dig, tilbehør såsom handsker, tænger, børster kan også godt løbe op hvis man ikke passer på. Hvilken grill du skal købe er svært at svare på når det endnu ikke vides hvad du kommer til at grille, skal du flippe burgere og pølser eller lave canadagås på spyd? Jeg sprang selv på en weber genesis s330 i kobberfarve. Den er størrelsesmæssigt fint til mit behov som jo selvfølgelig har ændret sig siden jeg startede. Inden du køber noget ville jeg, hvis jeg var dig, sætte mig ned og kigge opskrifter, og så smide dem ind her så vi kan hjælpe dig ud fra hvad du gerne vil grille.
Min første menu på min grill for 3 år siden var bøffer og pølser (-:

Sent from my iPad using Tapatalk
If it ain't smoking, you're joking

Weber Genesis - EP330 Cobber - SpecialEdition
Weber One Touch Premium+ 57 WedgeWood
Weber Smokey Joe
Et hvilket som helst bål.

MichaelNB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 15. apr 2015, 12:54

Jeg er selv ejer af en Weber Spirit og vil anbefale at du går efter Genesis eller større hvis muligt. Vi er bestemt glade for spirit modellen som har været brugt stort set dagligt, også i vintermånederne. Jeg kiggede i sin tid på Genesis men valgte Spirit både af økonomiske årsager og fruen mente Genesis ville være for stor til vores behov.

Genesis er større og bedre bygget med dobbelt isoleret låg i toppen samt mulighed for at få en sear station med.

Jeg havde kun grill erfaring med pølser og bøffer da vi købte vores første gas grill som var Spirit. Mulighederne der åbnede sig har gjort det til en leg at grille al slags mad.

Køb en for lille grill og du vil risikere aldrig at komme videre fra bøf og pølse grillningen.

Jeg ønsker mig en Genesis så jeg har både en Spirit og Genesis side om side til madlavningen :-D

Weber spirit er så nem at vedligeholde og hurtig til at starte at jeg undres over jeg så længe stædig har holdt fast på den gamle kulgrill. Med al tilbehøret tilgængeligt er den fantastisk til familien, med rottiseri og kurv giver super lækre pommesfrits, og popcorn :)

MichaelNB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 15. apr 2015, 13:00

Jeg vil også anbefale sidebrænderen hvis økonomien er til det. Det bliver brugt til mere og mere, i starten kun til at koge grønsager. Nu bruges det i stor stil til bacon og spejlæg, til at lave sovs mens steger er i grillen, svitse løg, reducere rødvin og hurtigt hælde lidt stege fon over fra stegen inde i grillrummet.

Emneforfatter
grillbegynderen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 16. apr 2015, 14:04

Tak for de mange inputs folkens.. :) Jeg er stadigvæk ikke helt besluttet, men i har givet mig lidt at tænke over ihvertfald! Heldigvis er vejret ikke ligefrem super p.t. :P Der er jo flere overvejelser end man lige tror.. Grilludstyret i sig selv virker jo til ret hurtigt at kunne løbe op i mange penge. :) Jeg må kigge lidt opskrifter..

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#7 » 16. apr 2015, 15:23

grillbegynderen skrev:Tak for de mange inputs folkens.. :) Jeg er stadigvæk ikke helt besluttet, men i har givet mig lidt at tænke over ihvertfald! Heldigvis er vejret ikke ligefrem super p.t. :P Der er jo flere overvejelser end man lige tror.. Grilludstyret i sig selv virker jo til ret hurtigt at kunne løbe op i mange penge. :) Jeg må kigge lidt opskrifter..

Det er altid grillvejr :-)

Du skriver ikke hvor i landet du befinder dig, måske er der en venlig sjæl i nærheden hvor du bor der har lidt af hvert, så du kan komme ud og sparke dæk :-)
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Brugeravatar

kambiri
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 17. apr 2015, 08:22

Springer skrev:
grillbegynderen skrev:Tak for de mange inputs folkens.. :) Jeg er stadigvæk ikke helt besluttet, men i har givet mig lidt at tænke over ihvertfald! Heldigvis er vejret ikke ligefrem super p.t. :P Der er jo flere overvejelser end man lige tror.. Grilludstyret i sig selv virker jo til ret hurtigt at kunne løbe op i mange penge. :) Jeg må kigge lidt opskrifter..

Det er altid grillvejr :-)

Du skriver ikke hvor i landet du befinder dig, måske er der en venlig sjæl i nærheden hvor du bor der har lidt af hvert, så du kan komme ud og sparke dæk :-)

Jeg er i hvert tilfælde klar på at lave et lille event:-) (aalborg omegn)

Sent from my iPad using Tapatalk
If it ain't smoking, you're joking

Weber Genesis - EP330 Cobber - SpecialEdition
Weber One Touch Premium+ 57 WedgeWood
Weber Smokey Joe
Et hvilket som helst bål.

Tilbage til "Gasgrill"