Weber Genesis S-320 fra USA

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Stig Thomsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Weber Genesis S-320 fra USA

Indlæg#1 » 15. okt 2007, 09:31

Hejsa,

Jeg har i de seneste to år boet i USA og er netop vendt tilbage til Danmark. Mens jeg boede i USA, købte jeg mig en Weber Genesis S-320 til propan gas. Jeg var helt, helt, helt vildt glad for den. Så da jeg skulle rejse, spurgte jeg min lokale forhandler, om jeg kunne tage min grill med. Han sagde at jeg kunne, men at gas regulatoren og slangen skulle udskiftes i Danmark.
Fino tænkte jeg og tog min grill med. I Bilka købte jeg så et regulator og slange sæt, fra Weber, hvor der på fronten stod "fits Genesis". Så ville jeg sætte den på min grill, men mundstykket hvor den skrues fast, passede ikke.
Jeg kontaktede derfor BP Gas i nærheden, som gav mig den nedslående besked, at det eneste der kunne gøres, var at udskifte hele manifolden. Det har jeg sådan set ikke noget problem med, men de sagde så at en sådan kunne de ikke skaffe.

Er der nogen der har kendskab eller forslag til hvad jeg kan gøre? Har jeg virkelig en 7000,- kroners bunke ubrugeligt rustfrit stål stående i min baghave ?

Please !!!!!!!

solsikkehaven
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#2 » 15. okt 2007, 09:32

Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til Weber i Nørresundby - de må da kunne hjælpe dig - der er jo ikke tale om decideret "parallelimport" osv - så lidt hjælp må du da kunne forvente ? !
/Morten Knudsen AKA Solsikkehaven

* Weber Genesis E-310
* Sous Vide Supreme

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#3 » 15. okt 2007, 09:35

Tag kontakt til Weber...de plejer at være meget hjælpsomme med den slags ting.....god fornøjelse...

Husk at give en melding om hvordan de hjalp dig.... :D
Anders

Brugeravatar

Robert.A
Redaktør
Redaktør

Indlæg#4 » 15. okt 2007, 10:02

Hej Stig

Jeg mener at andre har haft samme oplevelse som dig.

Se evt.: http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic ... sgrill+usa
Robert

Emneforfatter
Stig Thomsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 15. okt 2007, 14:14

Jeg har nu kontaktet Weber og de er ikke til at hugge og stikke i. De holder fast i at der ikke kan skaffes reservedele til min Weber grill og den derfor ikke kan modificeres til brug i DK.
Efter min opfattelse er det noget vrøvl, der må findes en manifod reservedel i Danmark, som jeg kan udskifte min eksisterende med. Resten af grillen er nøjagtig det samme, både her og i USA. Så jeg tror blot de er ude på at gøre livet surt for mig.
Så aldrig mere Weber fra min side, det er simpelhen for plat det her!!! 7000,.- kroners bunke rustfrit skrammel i baghaven !!!

Nielsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 15. okt 2007, 14:44

Underlig holdning til en kunde.
Kan godt forstå din reaktion.
Synes at weber burde tænke over at badwill tager meget lang tid at 'reparere'.
Prøv at henvend dig i et firma der sælger svejseudstyr.
Der findes alle mulige overgangsdimser i den branche.

Brugeravatar

niclar
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#7 » 15. okt 2007, 15:23

Jeg prøver lige at høre en god vens forældre, hvad de har gjort. De var på ferie i USA, og slæbte en Genesis med hjem, fandt det samme problem som dig, men har fået det løst.

Vender lige tilbage når jeg har fået fat i dem.

Og ja .. Det er sq ret ringe at de er så firkantede. -En kunde er en kunde, uanset om grillen er købt her i landet, eller i på den anden side af dammen!

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#8 » 15. okt 2007, 18:26

prøv at snakke med www.bpgas.dk

Brugeravatar

Chefen
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#9 » 15. okt 2007, 18:32

Måske du burde kontakte en smed i ålborg og høre om han ikke kan gøre noget.....det er da for vildt at du ikke kan bruge din dejlige grill.... :shock:

Det undrer mig at Weber ikke er villige til at hjælpe....de yder jo lang garanti på deres grille....derfor bør de jo også have din reservedel på lager....prøv at bede om at tale med salgschefen eller direktøren, nogen gange skal man gå til hovedet og ikke røven....Men det er skuffende de ikke vil hjælpe dig.....det kommer meget bag på mig.... :shock:
Anders

Brugeravatar

ruca
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 15. okt 2007, 18:34

Jeg kontaktede derfor BP Gas i nærheden, som gav mig den nedslående besked, at det eneste der kunne gøres, var at udskifte hele manifolden. Det har jeg sådan set ikke noget problem med, men de sagde så at en sådan kunne de ikke skaffe.

Det var prøvet
Med venlig hilsen
Ruca

Brugeravatar

niclar
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#11 » 16. okt 2007, 15:59

Den gode vens forældre kunne fortælle at det er 3-4 år siden de slæbte deres hjem, og der kørte de ud til BP i Tåstrup, hvor de lavede et eller andet om, og det kostede dem 4-500 kroner.

Det er ganske vist ikke meget hjælp, men det var sådan at de fik det ordnet.

Thors
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#12 » 17. okt 2007, 10:51

Hmmm
Hvad med Stig fra Weber klubben, her må han da kunne gøre noget.

Thors
NU Q300 ejer :-) Har lige fået en lille ny Q 100 til skovtur

solsikkehaven
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#13 » 17. okt 2007, 10:54

Thors -> han HAR snakket med Weber.
/Morten Knudsen AKA Solsikkehaven

* Weber Genesis E-310
* Sous Vide Supreme

Thors
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#14 » 17. okt 2007, 10:56

Ok

Er vist ikke lige inde i alle tilhørsforhold :?

Thors
NU Q300 ejer :-) Har lige fået en lille ny Q 100 til skovtur

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#15 » 17. okt 2007, 11:42

solsikkehaven skrev:Thors -> han HAR snakket med Weber.

Tror du ikke han mener Stig fra webershoppen - han har da hjulpet mig med et spyd til gasgrillen :wink:

Prøv at kontakte Stig og forelæg problemet for ham http://www.webershop.dk/shop/offer.asp
Mor Birthe
(Deaktiveret efter eget ønske 18.11.2008)

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#16 » 17. okt 2007, 12:26

Det kan gøres meget let med en svejsekobling, men.....!!!
Det er ikke lovligt at udføre selv
Den har vi været grundig igennem for 1 års tid siden... uha uha 8)
Billede Billede
JBI smokere er på lager til omgående levering.... nu også med vakuumpakkere og andre sjove ting. kig glad forbi

Brugeravatar

holmer
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#17 » 17. okt 2007, 17:57

De vil meget gerne have indlæg om Weber og fra Webergrillere her : http://www.weberklubben.dk/

Faktisk er det mest for Weber folk derinde. :wink:

Der kan du helt sikkert få hjælp, med eller uden velvillig assistance fra os andre. Jeg kigger jævnligt forbi.

Du må selvfølgelig gerne skrive om det herinde, men på nævnte link er Weber entusiasterne. Som arbejder med det. :wink:
.../holmer

tomsendk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#18 » 17. okt 2007, 18:03

kunne du ikke tage et billede af det..??
Weber Performer Touch n-Go m/gastænding 57cm.
JBI exclusive sommer edition forlænger.
Smokey Joe Gold 37cm.

Tilbage til "Gasgrill"