Tex75 skrev:Brugsanvisningen er ikke så udførlig på nogle punkter. Der står bare at jeg skal trykke holderen til drypbakken op. Og det har jeg gjort. Jeg tror heller ikke at den falder ned, men den sidder løst og kan vippe. men det skal måske være sådan.
Min sidebrænder forstår jeg ikke. Ifølge brugsforvirringen skal jeg bare stoppe regulatoren ind i det rør der går til selve brænderen, og så dreje en lille rund "plade" for. Så den sidder ikke fast i noget inde i det rør. Men jeg har ikke forstand på gas, så det er måske som det skal være. Jeg kan dog ikke regulere flammen. Men det er vel selve regulatoren den er gal med. Og den kan jeg vel ikke gøre noget ved.
De laksestykker jeg lavede, var viklet ind i bacon. Og for at få det sprødt, gik jeg ud fra at det skulle på direkte. Men den megen fedt fra baconen gjorde det meget "spændende" at grille.
Tex75 skrev:Her til aften kunne jeg ikke genantænde den ene brænder. Jeg havde haft gang i den, men slukkede den et øjeblik. Og så ville den ikke starte igen.
Jeg kunne så se efter jeg var færdig, at der ikke kom nogen gnist når jeg trykkede på knappen. Det gjorde der dog så lidt senere igen. Men det er mildt sagt lidt træls, hvis det kun er hver anden gang at den virker.
Så jeg skal vel have fat i Bauhaus for at reklamere. Både over den gnist fidus, og over den sidebrænder som jeg ikke kan regulere.
Men hvad kan jeg forvente at de siger ? Jeg ejer ingen som helst handyman egenskaber, så jeg tror ikke at jeg kan afmontere de dele den er gal med. Så vil de mon have hele grillen ned ? Og hvad så, den sender man vel ikke bare lige ind til producenten.
Den skulle jo være under Webers garanti vinger, så jeg regner med at der er nogen som tager sig kærligt af mig og min nye grill.
Men jeg ved ikke hvad der er kotume i sådanne sager.
Hvad tror I ?
Tex75 skrev:Hvis jeg kigger efter nede ved brænderen, kan jeg se at der ikke kommer den gnist som der kommer ved de andre brændere. Så der må være fejl i den gnistbox.
Jeg blev ringet op af Weber her i eftermiddags, de ville sende de dele der er i stykker til deres sælger, som så ville kontakte mig og komme forbi og skifte dem engang i næste uge. Se det er sgu da service![]()
De havde hørt om det med sideblusset før.
Det er den samme bakke som den du bruger, vi har. Men jeg syntes det er mærkeligt at der ikke er hjørner. For hvis det var nemmere at rode i fritterne, ville de jo nok ikke brænde på. Og så ville jeg kunne skrue lidt op. Men jeg skal nok bare lige lære grillen lidt bedre at kende, og måske købe et andet fad med noget slip let belægning.![]()
Jeg håber ihvertfald at det kommer til at køre for mig. For det var blandt andet pga. muligheden for at lave tilbehøret på gas, og steg på den gamle Weber, at vi købte den.
Tex75 skrev:Hvis jeg skal købe mig et rigtig godt fad til at lave kartofelbåde og lign. i, hvad skal det så være ?
Tex75 skrev:Og de kan godt tåle at komme på grillen, uden at slå sig eller udskille giftigheder ? I såfald er de jo geniale.
Tex75 skrev:Og de kan godt tåle at komme på grillen, uden at slå sig eller udskille giftigheder ? I såfald er de jo geniale.
junior5 skrev:Grillkulmule nu når de er på bud igen, så må du have et sæt mere![]()
Jeg skal købe et sæt i morgen.
Grillkulmule skrev:Jeg tror ikke jeg behøver flere af de sæt, jeg er ved at få lavet et par bakker så jeg kan lave en hel side laks, uden at skulle dele den.
robert.albrecht skrev:Grillkulmule skrev:Jeg tror ikke jeg behøver flere af de sæt, jeg er ved at få lavet et par bakker så jeg kan lave en hel side laks, uden at skulle dele den.
Hej Grillkulmule.
Har du set dampe-røge m.m. sættet fra Daddy's Outdoor.
Den kan snildt rumme en hel side fra en 4 kg's laks.
Jeg tror, at Guruen havde en med til Ledreborg træffet.
Den medfølgende bakke til dampning kan også bruges til selve marineringen af fisken.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster