Min første gasgrill.

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Min første gasgrill.

Indlæg#1 » 15. sep 2007, 12:36

Jeg har i lange tider nasset på alle de fantastiske indlæg herinde. Og jeg har lavet mange af opskrifterne på vores One Touch Platinium. Men jeg syntes jeg har været for sløv denne sommer. Flere gange har jeg ikke fået taget mig sammen til at få tændt op. Så vi begyndte at se os om efter en gasgrill. Efter flere ugers research, faldt valget på en Weber Genesis E-310. Nu skulle jeg bare ha fundet ud af hvor den var billigst henne. Og det var her at jeg i Bauhaus "hvor man kunne spare 1000 kr. på Genesisen" fandt en DUCANE AFFINITY 3200. Jeg havde aldrig hørt om den. Men fandt ud af, at der er lidt weber blod i den. Og det gjorde den meget interesseant, da den kun kostede 2000 kr. Den kan umiddelbart det samme som Genesisen men i en lidt billigere plade kvalitet. Til gengæld har den gasblus i side bordet.
Nu har jeg købt og samlet den. Og jeg syntes virkelig at det er en flot grill. Og i bedre kvalitet end jeg havde frygtet. Jeg syntes ind til videre at jeg har gjort et rigtig godt køb, og jeg forventer mig meget af den.

MEN... Der er lige nogle ting som jeg vil vende med jer. Først to ting som specifikt drejer sig om denne model.
Kan det være rigtigt at drypbakke holderen skal sidde så løst, som den gør på min ? Eller gør jeg noget forkert ?
Og jeg kan stort set ikke regulere flammen på sideblusset. Selvom jeg drejer lystigt, sker der næsten intet med flammen. kan det være monteret forkert, eller er den måske defekt.

Dernæst lidt begynder spørgsmål vedr. madlavning på sådan en gas fætter.

Jeg blev helt stresset da jeg skulle stege på den igår aftes. Jeg lavede de der laksestykker der er pakket ind i bacon med rejer og dild. Men der var jo bål og brænd under låget. Og jeg er jo ikke vant til at kunne regulere varmen. Så hvornår gør man hvad ? Skal man gi den fuld knald når man steger direkte som jeg gjorde igår, eller skulle jeg have været mere varsom ?
Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer med alle de temperatur muligheder der pludselig er, når man har fået gas.
Og så håber jeg at i vil bære over med mig i fremtiden, hvis jeg kommer til at stille "indstillings" spørgsmål til jer når jeg læser jeres indlæg med nye opskrifter.

På forhånd tak.

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#2 » 15. sep 2007, 12:43

På vores gasgrill sidder foliebakken ikke løst - har du samlet den rigtigt?

Sidegasbrænderen fungerer godt nok på vores - måske skal du lige prøve at afmonterer den igen og så samle den engang til - håber det hjælper :D

Ellers vil jeg ønske dig god fornøjelse med gasgrillen - vi er blevet meget glade for vores :wink:
Mor Birthe
(Deaktiveret efter eget ønske 18.11.2008)

Brugeravatar

xans
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 15. sep 2007, 12:58

Tillykke med din nye grill.
Vi har en spirit E 310 og der sitter ikke holderen løst, prøv å remontere efter bruksanvisningen så vil det muligens løse seg.
Når vi griller laks setter jeg alle 3 brennere på fult for å varme opp grillen med lokket lukket. Når grillen er varm stenger vi den midtre brenner og setter de to ytre på middels, så smører jeg olje på stanjolpapir og legger laksen på denne, denne plaserer vi over den slukkede brenner, du kan stikke noen hull i stanjolen dor å få litt drypp og røksmak.
Lykke til.
xans
Ha en fortsatt fin dag
Den Gamle slakter

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 15. sep 2007, 14:17

Brugsanvisningen er ikke så udførlig på nogle punkter. Der står bare at jeg skal trykke holderen til drypbakken op. Og det har jeg gjort. Jeg tror heller ikke at den falder ned, men den sidder løst og kan vippe. men det skal måske være sådan.

Min sidebrænder forstår jeg ikke. Ifølge brugsforvirringen skal jeg bare stoppe regulatoren ind i det rør der går til selve brænderen, og så dreje en lille rund "plade" for. Så den sidder ikke fast i noget inde i det rør. Men jeg har ikke forstand på gas, så det er måske som det skal være. Jeg kan dog ikke regulere flammen. Men det er vel selve regulatoren den er gal med. Og den kan jeg vel ikke gøre noget ved.

De laksestykker jeg lavede, var viklet ind i bacon. Og for at få det sprødt, gik jeg ud fra at det skulle på direkte. Men den megen fedt fra baconen gjorde det meget "spændende" at grille.

Brugeravatar

Ronaldowitch
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 15. sep 2007, 14:51

Tex75 skrev:Brugsanvisningen er ikke så udførlig på nogle punkter. Der står bare at jeg skal trykke holderen til drypbakken op. Og det har jeg gjort. Jeg tror heller ikke at den falder ned, men den sidder løst og kan vippe. men det skal måske være sådan.

Min sidebrænder forstår jeg ikke. Ifølge brugsforvirringen skal jeg bare stoppe regulatoren ind i det rør der går til selve brænderen, og så dreje en lille rund "plade" for. Så den sidder ikke fast i noget inde i det rør. Men jeg har ikke forstand på gas, så det er måske som det skal være. Jeg kan dog ikke regulere flammen. Men det er vel selve regulatoren den er gal med. Og den kan jeg vel ikke gøre noget ved.

De laksestykker jeg lavede, var viklet ind i bacon. Og for at få det sprødt, gik jeg ud fra at det skulle på direkte. Men den megen fedt fra baconen gjorde det meget "spændende" at grille.

Hvis du kigger på bunden af grillen kan du se 2 "hak". For at få holderen i indgreb skal du skubbe holderen op så bunden af bøjlen rammer bunden af grillen. Det går lidt stramt så brug lidt "muller" ;-)

Mht. sidebrænderen, så har jeg ikke noget forslag. Men prøv at snakke med Bauhaus om det.
Ronaldowitch

Der er udsolgt af Primo Kul her i Århus

Mulder
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 15. sep 2007, 15:24

Hej Tex75

Da jeg lavede laksestykkerne du omtaler gjore jeg følgende: først fuld knald på, dernæst ned på lavblus, efter små 5 min. på med laksestykkerne - jeg vendte dem nogle gange så baconen blev "sprød/stegt" på alle siderne. Da jeg har en Q100 kan jeg desværre ikke give dig gode råd om hvad du skal gøre med din ny indkøbte gasgrill.

Mulder

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#7 » 15. sep 2007, 16:40

Jeg syntes ikke rigtig at min har de hak som du nævner. jeg har klemt holderen lidt sammen så den passer til bunden af grillen, og så trykket den op. Det er ikke mere end 2 cm. den har fat. Og det er som om der er uligevægt i selve bakken, så den tipper og sidder skævt.
Det kan jeg sagtens leve med, syntes bare det så lidt mærkeligt ud, så jeg regnede med at det nok var mig der var en klovn.

Det er værre med sidebrænderen. Det ærgrer mig at den driller.

Jeg er meget glad for jeres erfaringer mht. brug af gasgrill.
Fortsæt endelig.

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Nye problemer...

Indlæg#8 » 16. sep 2007, 20:43

Her til aften kunne jeg ikke genantænde den ene brænder. Jeg havde haft gang i den, men slukkede den et øjeblik. Og så ville den ikke starte igen.
Jeg kunne så se efter jeg var færdig, at der ikke kom nogen gnist når jeg trykkede på knappen. Det gjorde der dog så lidt senere igen. Men det er mildt sagt lidt træls, hvis det kun er hver anden gang at den virker.
Så jeg skal vel have fat i Bauhaus for at reklamere. Både over den gnist fidus, og over den sidebrænder som jeg ikke kan regulere.
Men hvad kan jeg forvente at de siger ? Jeg ejer ingen som helst handyman egenskaber, så jeg tror ikke at jeg kan afmontere de dele den er gal med. Så vil de mon have hele grillen ned ? Og hvad så, den sender man vel ikke bare lige ind til producenten.
Den skulle jo være under Webers garanti vinger, så jeg regner med at der er nogen som tager sig kærligt af mig og min nye grill.
Men jeg ved ikke hvad der er kotume i sådanne sager.

Hvad tror I ?
One Touch Platinium
Ducane Affinity 3200

Michael Dahl Thomsen
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#9 » 16. sep 2007, 22:26

-
Senest rettet af Michael Dahl Thomsen 24. feb 2008, 21:34, rettet i alt 1 gang.

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#10 » 17. sep 2007, 11:04

Nu har jeg ringet til Bauhaus, som med det samme tog kontakt til Weber. Og svaret på mit sidebrænder problem var at jeg drejede den forkerte vej ???? Godt så... Jeg måtte så sige til Bauhaus ekspedienten at jeg skam havde prøvet at dreje begge veje, uden nogen reaktion på flammen. Mht. mit gnist problem ville de vende tilbage, da der ikke var nogen tekniker til stede hos Weber lige nu. Så jeg venter lige nu på en opringning.

Jeg er indtil videre lettet over den hurtige reaktion hos Bauhaus, og at det vitterlig ER Weber som tager sig af eventuelle problemer.

Men jeg er stadig lidt nervøs over at jeg måske selv skal til at skille de vitale dele ad, for at skifte dem.

Men nu vil jeg iøvrigt lige køre over til byggemarkedet og købe en Rotisserie "eller hvad den nu hedder" så jeg kan få prøvet Eddies Gude Kylling i aften.
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 17. sep 2007, 19:32

Jeg blev ringet op af Maria fra Bauhaus i Næstved. Det er hende som har været ekstrem sød og hjælpfuld i denne sag. Hun havde intet hørt fra Weber, så hun ringede til dem. Men der var teknikerne selvfølgelig gået hjem. Så nu håber vi begge at de ringer i morgen.

Jeg må jo så bare vente i uvisheden.

Lige nu snurrer Gude kyllingen på det nye spyd, og chilli kartoflerne bager i DUCANEN. (jeg er dog ikke så imponeret af indirekte stegning endnu"
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#12 » 18. sep 2007, 13:34

Jeg har stadig ikke hørt fra Weber. :x Så nu ringede Maria endnu engang derind, denne gang for at få at vide at teknikeren var syg.

Så jeg venter så bare videre :cry:

Kyllingen blev iøvrigt helt fantastisk. Kartofel bådene på DUCANEN blev nærmest en gang brasede kartofler. Det håber jeg at jeg bliver bedre til at styre, så det ikke er grillen den er gal med. For den anden dag da jeg skulle prøve og lave en gang frosne slim frites, brændte de første fuldstændig af. Så lavede jeg en pose mere, men denne gang med Webers steg holder som afstandsstykke og pommesne i Webers fiske/grønsagsfad. Og justerede varmen ned. De blev spiselige, men hvis jeg skal holde temp. oppe, syntes jeg at de har tendens til at blive brændte. Og iøvrigt er den r.. træls den Weber bakke. Der er jo ingen hjørner. Så når man roder i fritterne falder de ud og ned.
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#13 » 18. sep 2007, 13:59

Når vi laver fritter bruger vi ikke grønsagsfadet men stegebakken til fisk og lignende og de bliver altid lavet på indirekte grill på Ducanen :D Har ikke været ude for at de er blevet dårlige - du skal måske bare justerer lidt på varmen i grillen :wink:

http://www.grillguru.dk/forum/viewtopic.php?t=3280 på dette link er fritterne på indirekte mens resten er på direkte grill
Mor Birthe

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Re: Nye problemer...

Indlæg#14 » 18. sep 2007, 14:02

Tex75 skrev:Her til aften kunne jeg ikke genantænde den ene brænder. Jeg havde haft gang i den, men slukkede den et øjeblik. Og så ville den ikke starte igen.
Jeg kunne så se efter jeg var færdig, at der ikke kom nogen gnist når jeg trykkede på knappen. Det gjorde der dog så lidt senere igen. Men det er mildt sagt lidt træls, hvis det kun er hver anden gang at den virker.
Så jeg skal vel have fat i Bauhaus for at reklamere. Både over den gnist fidus, og over den sidebrænder som jeg ikke kan regulere.
Men hvad kan jeg forvente at de siger ? Jeg ejer ingen som helst handyman egenskaber, så jeg tror ikke at jeg kan afmontere de dele den er gal med. Så vil de mon have hele grillen ned ? Og hvad så, den sender man vel ikke bare lige ind til producenten.
Den skulle jo være under Webers garanti vinger, så jeg regner med at der er nogen som tager sig kærligt af mig og min nye grill.
Men jeg ved ikke hvad der er kotume i sådanne sager.

Hvad tror I ?

Prøv at tænde dem en af gangen det gør vi og så er der ingen problemer.
Mor Birthe

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#15 » 18. sep 2007, 20:11

Hvis jeg kigger efter nede ved brænderen, kan jeg se at der ikke kommer den gnist som der kommer ved de andre brændere. Så der må være fejl i den gnistbox.
Jeg blev ringet op af Weber her i eftermiddags, de ville sende de dele der er i stykker til deres sælger, som så ville kontakte mig og komme forbi og skifte dem engang i næste uge. Se det er sgu da service :D
De havde hørt om det med sideblusset før.

Det er den samme bakke som den du bruger, vi har. Men jeg syntes det er mærkeligt at der ikke er hjørner. For hvis det var nemmere at rode i fritterne, ville de jo nok ikke brænde på. Og så ville jeg kunne skrue lidt op. Men jeg skal nok bare lige lære grillen lidt bedre at kende, og måske købe et andet fad med noget slip let belægning. :?

Jeg håber ihvertfald at det kommer til at køre for mig. For det var blandt andet pga. muligheden for at lave tilbehøret på gas, og steg på den gamle Weber, at vi købte den.
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

Nielsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 18. sep 2007, 20:40

Hej Tex
SlipLet og lignende er ikke særligt velegnede på grills.
De fleste teflon-belægninger begynder at afgive (meget) giftige stoffer når temperaturen kommer over 220-230° C.
Og på en grill bliver der meget let en del mere!

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 18. sep 2007, 21:10

Okey, tak. Det var jeg ikke klar over. :oops:
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

Nielsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 18. sep 2007, 21:27

Ham/hende her: :oops: behøver du ikke bruge i den sammenhæng:
Vi er her alle for at lære af andres viden og erfaring.
Og for at dele den viden vi selv har!
Og vi andre glæder os til at se hvad du kan bidrage med fremover. :D

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#19 » 19. sep 2007, 14:47

Tex75 skrev:Hvis jeg kigger efter nede ved brænderen, kan jeg se at der ikke kommer den gnist som der kommer ved de andre brændere. Så der må være fejl i den gnistbox.
Jeg blev ringet op af Weber her i eftermiddags, de ville sende de dele der er i stykker til deres sælger, som så ville kontakte mig og komme forbi og skifte dem engang i næste uge. Se det er sgu da service :D
De havde hørt om det med sideblusset før.

Det er den samme bakke som den du bruger, vi har. Men jeg syntes det er mærkeligt at der ikke er hjørner. For hvis det var nemmere at rode i fritterne, ville de jo nok ikke brænde på. Og så ville jeg kunne skrue lidt op. Men jeg skal nok bare lige lære grillen lidt bedre at kende, og måske købe et andet fad med noget slip let belægning. :?

Jeg håber ihvertfald at det kommer til at køre for mig. For det var blandt andet pga. muligheden for at lave tilbehøret på gas, og steg på den gamle Weber, at vi købte den.

Hej Tex 75

Skriver du lige tilbage hvad det er med den sidebrænder????

Og kan du evt. give et nummer til den der kommer med reservedele - så vi ved hvor vi skal henvende os - såfremt der bliver problemer :wink:
Mor Birthe

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#20 » 19. sep 2007, 17:54

Jeg kan nok ikke få nummeret til ham der kommer ud, da det er en af deres sælgere. Og han kommer vist normalt ikke på hjemme besøg. Og jeg ved ikke rigtig om det bare er det nummer der står på Webers hjemmeside man skal ringe på. Jeg ringede jo bare til Bauhaus som så fik Weber til at ringe til mig.
Men der er ingen tvivl om at Weber står bag DUCANE, og det er altså bare rart og vide. :D

Hvis jeg skal købe mig et rigtig godt fad til at lave kartofelbåde og lign. i, hvad skal det så være ?
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

PiaR
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#21 » 19. sep 2007, 17:59

Vi har et par fade fra Scanpan som er super både i grill og alm ovn.

Billede

Se mere HER
mvh PiaR

Billede
Grill: Go Anywhere, grøn OTG 57, sort Limited OTG 57, Ranch Kettle, Q200 samt sort Limited Q320
www.weberudlejning.dk

Nielsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 19. sep 2007, 18:27

Hej PiaR
Har også Scanpan.
De kan holde til en del.
MEN de kan (heller) ikke holde til at ryge på en på risten af en Q på fuld "gas-håndtag", og uden indhold.
Ved ikke om de så udvikler farlige stoffer, men de bobler ligesom teflon og mister overflade, så ......
Og lad være med at spørge om hvorfra jeg ved det :cry: .
(Officielt kan Scanpan gå i en ovn på 260° C.)

mwesth
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#23 » 19. sep 2007, 21:49

Tex75 skrev:Hvis jeg skal købe mig et rigtig godt fad til at lave kartofelbåde og lign. i, hvad skal det så være ?

En bradepande i rustfrit stål - nul teflon/sliplet, eller Weber Style Grøntsagskurv eller Grillbakke til fisk.
WS-bakkerne/kurvene er rigtig gode, det kan dog knibe med pladsen i grøntsagskurven, hvis der skal laves fritter til 4-5 personer... hvorfor jeg skal have mig en fiskebakke :wink:
*** Morten ***
Weber Q300, Smokey Mountain Cooker, Go-Anywhere, Performer Touch'n'Go og 350 kg betongrill

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#24 » 21. sep 2007, 17:37

Weber manden ringede i dag. Nu havde han fået delene og han kommer på onsdag kl. 12 og fixer den.

Det glæder jeg mig til. :D
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

Mor Birthe
Deaktiveret bruger

Indlæg#25 » 23. sep 2007, 14:26

I denne uge har fakta tilbud på stålbradepander dem skulle du tage og købe - de er nemlig hammergode. :)

Der er et billede af dem her Billede
Mor Birthe

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#26 » 23. sep 2007, 17:54

Og de kan godt tåle at komme på grillen, uden at slå sig eller udskille giftigheder ? I såfald er de jo geniale.
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

EddyTheMadChef
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#27 » 23. sep 2007, 18:10

Tex75 skrev:Og de kan godt tåle at komme på grillen, uden at slå sig eller udskille giftigheder ? I såfald er de jo geniale.

Ja uden problemer jeg har dem også :D
Den skøre kok med den skøre hjemmeside
http://www.EddyTheMadChef.dk
BilledeBillede
Mit ynglings legetøj
Weber® Q™ 320 limited edition sort - 1 One-Touch® Gold 57 cm - 1 MasterTouch 57 cm. grill speciel edition - 1 One-Touch® Silver 47 cm fra Heinz - 1 Smokey Mountain Cooker™ 47 - 1 Weber® Q™ 120 - 1 Go-Anywhere® - 1 Cobb
Marst 2009 1 Smokey Mountain Cooker™ 57

Brugeravatar

Grillkulmule
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#28 » 23. sep 2007, 18:19

Tex75 skrev:Og de kan godt tåle at komme på grillen, uden at slå sig eller udskille giftigheder ? I såfald er de jo geniale.

De ER geniale og billige i drift, de kan bruges både til maden og som drypbakker, efter brug er det bare en tur i opvaskemaskinen og de er som nye. Jeg har selv 3 sæt. :D
/Jackie
Billede

En dårlig fisketur er altid bedre end en god dag på arbejde.

junior5
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#29 » 23. sep 2007, 19:18

Grillkulmule nu når de er på bud igen, så må du have et sæt mere :lol:
Jeg skal købe et sæt i morgen.
junior5

Q 200
Smokey joe
One-Touch Gold 57 cm
Patton gasgrill

Brugeravatar

Grillkulmule
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#30 » 23. sep 2007, 19:35

junior5 skrev:Grillkulmule nu når de er på bud igen, så må du have et sæt mere :lol:
Jeg skal købe et sæt i morgen.

Jeg tror ikke jeg behøver flere af de sæt, jeg er ved at få lavet et par bakker så jeg kan lave en hel side laks, uden at skulle dele den. :D
/Jackie

Billede

Brugeravatar

Robert.A
Redaktør
Redaktør

Indlæg#31 » 23. sep 2007, 19:54

Grillkulmule skrev:Jeg tror ikke jeg behøver flere af de sæt, jeg er ved at få lavet et par bakker så jeg kan lave en hel side laks, uden at skulle dele den. :D

Hej Grillkulmule.

Har du set dampe-røge m.m. sættet fra Daddy's Outdoor.

Den kan snildt rumme en hel side fra en 4 kg's laks.

Billede

Jeg tror, at Guruen havde en med til Ledreborg træffet.

Den medfølgende bakke til dampning kan også bruges til selve marineringen af fisken.
Robert

Brugeravatar

Grillkulmule
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#32 » 23. sep 2007, 20:29

robert.albrecht skrev:
Grillkulmule skrev:Jeg tror ikke jeg behøver flere af de sæt, jeg er ved at få lavet et par bakker så jeg kan lave en hel side laks, uden at skulle dele den. :D

Hej Grillkulmule.

Har du set dampe-røge m.m. sættet fra Daddy's Outdoor.

Den kan snildt rumme en hel side fra en 4 kg's laks.

Billede

Jeg tror, at Guruen havde en med til Ledreborg træffet.

Den medfølgende bakke til dampning kan også bruges til selve marineringen af fisken.

Jeg har set de fine sæt, men jeg har selv alle materialerne til tingene, men mangler tiden til at lave dem, jeg har feks. ca. 60 M 8 mm rustfri rundjern som har ligget i ca. 1 år, dem skulle jeg lige havet skåret ud og lavet 5 luksus riste af, men det har jeg ikke lige haft tid til :oops: det s..... arbejde tager alt for meget af ens fritid. :wink:
/Jackie

Billede

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#33 » 25. sep 2007, 20:07

Så har konen også købt et sæt til mig. Glæder mig til at få prøvet dem. Regner med at forsøge mig med en pose frosne fritter på gassen i morgen. Det havde jeg jo ikke meget held med på fiskebakken fra Weber Style. Mildt sagt.
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#34 » 26. sep 2007, 14:44

:D :D :D Så har jeg haft besøg fra Weber.

Han var her præcis kl. 12 som aftalt. Og han var her næsten 2 timer !!!
Super flink mand, som havde styr på sagerne. Han skiftede den gnist box den var gal med, og så fik jeg et par stykker i hånden som jeg selv kunne skifte når de engang var færdige. Det var jo dejligt :)
Og min drypbakke fik jeg bekræftet. Den sidder som den skal. Dog drejede han lige selve bakken så den sad på tværs i stedet for på langs. Og det gjorde jo så lige at den ikke vippede mere :oops:
Min side brænder var der ikke noget at gøre ved. Der skal rimeligt meget smæk på for at det ikke blæser ud pga. vind og vejr. Så derfor kan man nok ikke justere så meget ned. Det er også ok, jeg tror det er begrænset hvor meget jeg kommer til at bruge det.

Lige nu sidder jeg med en rigtig god følelse i maven. Hvor er det bare rart at være "en del af Weber familien" Den service jeg har fået her, er jeg meget imponeret af. Alt er bare gået super hurtigt, præcist og effektivt. Og når han så samtidigt bruger så lang tid på at instruere mig og besvare alle mine spørgsmål. Og give mig tips til grilning. Ja så føler jeg mig bare godt behandlet.

OG !!!! Så fik jeg et Weber overtræk til min gasflaske så den ikke står blå og grim, men sort og cool ved siden af grillen. 8)

Så stor tak til Weber.
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

Emneforfatter
Tex75
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#35 » 26. sep 2007, 21:37

Og så fik jeg lige prøvet mit nye fad fra Fakta, her til aften. For første gang havde jeg held med at lave nogle gode kartofler. Der var intet der brændte på, og de blev helt perfekte.

Så det blev en rigtig god dag i dag :D
One Touch Platinium

Ducane Affinity 3200

Tilbage til "Gasgrill"