Pizzacraft pronto pizza ovn

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen
Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Pizzacraft pronto pizza ovn

Indlæg#51 » 23. apr 2015, 20:49

Vangsgaard skrev:Kan se davidsensshop har den til salg, så den må efterhånden været kommet til DK "officielt"

http://www.davidsenshop.dk/pi/Pizzeria-Pronto-udendørs-pizzaovn-_1737777_74401.aspx

Det har den været i et halvt års tid. ;-)

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

Vangsgaard
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#52 » 23. apr 2015, 20:54

Torp Hedehusene skrev:
Vangsgaard skrev:Kan se davidsensshop har den til salg, så den må efterhånden været kommet til DK "officielt"

http://www.davidsenshop.dk/pi/Pizzeria-Pronto-udendørs-pizzaovn-_1737777_74401.aspx

.

Jeg har været i vinterhi det sidste halve år 8)

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#53 » 23. apr 2015, 21:18

Vangsgaard skrev:
Torp Hedehusene skrev:

.

Jeg har været i vinterhi det sidste halve år 8)

Velkommen frem i solen igen. :-D :-D

.
Torp Hedehusene

CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#54 » 24. apr 2015, 06:24

willum skrev:hej
De af jer der havde problemer med at få pizzaovnen varm nok,har i fået løst problemet og hvad gjorde i evt.

på forhånd tak for hjælpen

Willum

Hejsa.
Beklager jeg skriver lidt sent. Men jeg har haft min optændt 2 gange nu efter jeg havde problemer, begge gange dog unden at den kom en pizza i ovnen.

Den ene gang var der vindstille og jeg kunne klemme temperaturen op på omkring 375 grader på viseren.

Anden gang var der en smule vind, måske lidt mindre end da jeg havde problemer. Jeg vendte ovnen så åbningen vendte væk fra vinden (samme som jeg prøvede til sidst da jeg havde problemer) og denne gang havde den nemmere med at komme op I temperatur. Den endte igen på 375 grader efter et kvarters tid.

Jeg tror stadigvæk jeg vil prøve at bytte regulatoren på den for lige at være sikker på at gastrykket ikke er for lavt.

Hvis dette ikke hjælper så må jeg nok konkludere at det er vinden der er skurken.

Venlig hilsen
Thomas Martinussen

CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#55 » 27. apr 2015, 20:02

Nu har jeg igen prøvet at lave pizza på pronto'en og denne gang virkede ovnen som den skulle.

Som jeg skrev før så havde jeg problemer med at få temperaturen op første gang jeg brugte den.

Jeg har 2 gange, med nogle dage imellem, prøvet at varme ovnen op uden at bage bare for at se om jeg kunne få temperaturen op, dette lykkedes begge gange.

Begge gange har der været en smule vind. Jeg sørgede for at vende åbningen på pronto'en væk fra de sider på terrassen hvor vinden kunne komme fra samt sikrede mig at regulatoren sad ordentlig fast.

Temperaturen røg op på omkring 375 grader inden for et kvarter og faldt ikke ned igen før jeg slukkede for ovnen. Jeg blev efter den første pizza nødt til at dreje ovnen ned på "medium" da kanterne blev sorte for hurtig.

Jeg ved ikke hvorfor jeg havde så store problemer først gang. Mit gæt ville være at regulatoren ikke sad ordentlig fast.

Brugeravatar

madsss
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#56 » 31. maj 2015, 16:58

har selv samme problem efter 3 gang kan jeg slet ikke få den i "cooking zone" ...
der har været minimalt med vind og det burde ikke været det der er problemet!

nu snakker i om regulator, er det den man sætter på gasflasken? for så må jeg ha sådan en meget hurtigt!
Hjemme hos os, leger vi med maden!

------------------------
Sous vide supreme
OBH vakuum 7951
Weber Q100
Weber Smokie Mountain 47
Pronto pizzaria
Kitchen Aid Artisan

CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#57 » 31. maj 2015, 22:30

madsss skrev:har selv samme problem efter 3 gang kan jeg slet ikke få den i "cooking zone" ...
der har været minimalt med vind og det burde ikke været det der er problemet!

nu snakker i om regulator, er det den man sætter på gasflasken? for så må jeg ha sådan en meget hurtigt!

Min Pronto havde jeg, som nævnt, problemer med i starten. men efter at jeg inden brug sikre mig at regulatoren sidder ordentlig fast samt dreje åbningen så den ikke få direkte vind, så virker den som jeg gerne vil have det.
Tror mest på at det er vinden som tager det meste af varmen, men de sidste 2 gange hvor jeg har brugt den, der har jeg ikke haft problemer.

Regulatoren er den dims du på din gasflaske. :-)

Brugeravatar

madsss
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#58 » 2. jun 2015, 19:32

ok... regulatoren jeg har klikker når jeg ryster den,som omder er noget der er løst inden i.... kan det være en defekt eller er det meningen
Hjemme hos os, leger vi med maden!

------------------------
Sous vide supreme
OBH vakuum 7951
Weber Q100
Weber Smokie Mountain 47
Pronto pizzaria
Kitchen Aid Artisan

tvj504
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#59 » 26. maj 2016, 15:44

Hvor lang tid forvarmer i jeres pizzaria Pronto ?
Mvh.

Thomas

Weber One Touch 57
Weber One Touch Premium 57
Weber Q300 +Rotisserie
Sous Vide Supreme
Pizzaria Pronto
Shef Slowcooker

Brugeravatar

Husum
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#60 » 26. maj 2016, 18:45

Cirka 15-20 min
- Husum -

OutdoorChef demonstratør

ProQ GFC-2150
OutdoorChef DualChef S425G
OutdoorChef City
OutdoorChef MiniChef
OutdoorChef Ascona
OutdoorChef Classic
Outdoorchef CompactChef

kimjodder
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#61 » 1. jun 2016, 10:54

Er der regulator med til "alm" gasflaske ? Altså samme som eks. på en Wber gasgrill ?

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#62 » 1. jun 2016, 11:02

kimjodder skrev:Er der regulator med til "alm" gasflaske ? Altså samme som eks. på en Wber gasgrill ?

Ja - der er almindelig regulator med.

kimjodder
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#63 » 1. jun 2016, 11:03

Cool, tak ;o)

RuneS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#64 » 25. jun 2016, 23:48

Hej,

Jeg har prøvet min et par gange nu og jeg oplever også lidt problemer. Jeg kunne ikke få den op i Cooking Zone og efter en halv time prøvede jeg en anden gasflaske, som jeg havde bedre held med. Så tror man skal sikre sig at regulatoren sidder godt.

Jeg har så problemer med at bunden bliver meget mørk/brændt, men fyldet ikke rigtig bliver tilberedt ordentligt.

Jeg kan se at den studs hvor på man montere gasslangen på selve ovnen, har en to størelset studse, som på det billede her: Billede

Skal man fjerne den yderste stump af studsen? Min er også en 29 mbar regulator.

kimjodder
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#65 » 21. jul 2016, 10:57

Hej pizzavenner... ;o)

Nu er jeg røget med på pronto bølgen, har købt en brugt som så rigtig fin ud.

Og ja, så... ved første forsøg tiltede vi godt af indholdet ud på stenen, hvilket gør den nu ser pænt brændt ud, jeg har skrabet det brændte væk med en skraber fra et keramik komfur, men tænker om der er tips til vedligehold og rengøring af min sten ? - købte for år tilbage en fredstone til min weber, og han siger dem ikke må se vand, men stenen på denne virker mere "stenagtig", så måske nogle rengører den med vand og sæbe ?

Det tekniske uheld herover skete, da vi bøvlede med og få pizzaen til og slippe spaden, selvom jeg synes vi havde givet godt med mel - er der nogle staldtip som andre km dele ud af ?

God sommer og pizza bagning

// Kim

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#66 » 21. jul 2016, 12:59

Min sten har også sorte pletter - jeg lader som ingenting.
Jeg er begyndt at rulle ud på bagepapir og så klippe papiret til så det passer med pizzaen. Når jeg så vender pizzaen så fjerner jeg papiret. Jeg synes det er for svært at finde den korrekte mængde mel. For lidt så hænger pizzaen fast i spaden og for meget så brænder det og giver smag til pizzaen.

Brugeravatar

Skjoldager
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#67 » 14. jun 2018, 11:00

Pizza pronto, 50/50 om du køber en der bliver 400c varm eller en der aldrig når over 260c!

Jeg har kæmpet en lang og sej kamp med min i nu 2-3 år og den vil ikke længere komme over 260 grader uagtet hvor længe den står, hvor den stå og med hvilken slange og regulater den står.

Jeg har haft skilt alt ad, fra gasflaske til brænder og intet er fundet. Alt er er prøvet nu!
Jeg må konkludere at den fra fabrikkens side ikke formår at brænde gassen effektivt nok til at nå en temperatur hvor der kan bages pizza. Så når jeg læser om alle de ovne derude, som bare kører bliver jeg hunde ærgerlig over at jeg ikke kørte tilbage og byttede den med det samme.

CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#68 » 14. jun 2018, 12:49

Skjoldager skrev:Pizza pronto, 50/50 om du køber en der bliver 400c varm eller en der aldrig når over 260c!

Jeg har kæmpet en lang og sej kamp med min i nu 2-3 år og den vil ikke længere komme over 260 grader uagtet hvor længe den står, hvor den stå og med hvilken slange og regulater den står.

Jeg har haft skilt alt ad, fra gasflaske til brænder og intet er fundet. Alt er er prøvet nu!
Jeg må konkludere at den fra fabrikkens side ikke formår at brænde gassen effektivt nok til at nå en temperatur hvor der kan bages pizza. Så når jeg læser om alle de ovne derude, som bare kører bliver jeg hunde ærgerlig over at jeg ikke kørte tilbage og byttede den med det samme.

Sjovt du siger det, for jeg har samme problem. Har endda prøvet at skifte dysen, men hullet var for stor og forbrændingen var for dårlig. Han en mindre dyse liggende men har ikke prøvet at skifte den endnu.
Købte en bageståls plade i stedet og det virker glimrende. Jeg slipper desuden for at blæst og regn når der skal laves pizza.

Kennetbo
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#69 » 16. jun 2018, 20:35

Jeg købte også en som bare står i skuret da den slet ikke bliver varm nok.

Jeg ledte så efter et alternativt og købte en Roccbox. Det er dælme kram og nu kan jeg lave pizzaer på 90 sekunder.

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#70 » 17. jun 2018, 11:06

Kennetbo skrev:
Jeg ledte så efter et alternativt og købte en Roccbox. Det er dælme kram og nu kan jeg lave pizzaer på 90 sekunder.

Synes Roccbox’en er ret fed, men finder alligevel nogle skuffende tilbagemeldinger på deres FB.

Det kunne derfor være rigtig fint, hvis du ville påtage dig en lidt mere udtømmende brugeranmeldelse - gerne med både gas hhv. træ til opvarmning.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#71 » 17. jun 2018, 15:55

CraweN skrev:Jeg har haft skilt alt ad, fra gasflaske til brænder og intet er fundet. Alt er er prøvet nu!
................................
Sjovt du siger det, for jeg har samme problem. Har endda prøvet at skifte dysen, men hullet var for stor og forbrændingen var for dårlig. Han en mindre dyse liggende men har ikke prøvet at skifte den endnu.

...............................
Jeg tror jeg har et godt bud på hvor problemet ligger. Jeg vile spørge forhandleren om hvad effekt brænderen er opgivet til, og først og fremmest hvad gastryk den er beregnet til.
Det er tåbeligt at der ikke er ens regler for flaskegas tryk i de forskellige lande, men i Danmark kræves 30 Mb, i Tyskland 50 Mb og for at det ikke skal være løgn er det 20 Mb i Sverige !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det siger sig selv at der altså til brug i Danmark kræves gasdyser, og ikke mindst luftindtag beregnet til 30 Mb.

En gasflamme skal være klart gul helt ud i spidsen. En blå flammespids indikerer forkert gas/luft blanding.

Måske dette hjælper. MVH PB
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#72 » 17. jun 2018, 17:53

I forlængelse af Pers indlæg skulle man måske også overveje at reklamere over et produkt, der er defekt. I dette eksempel er en pizzaovn, der kun kan blive 260 varm reelt ubrugelig til det den er tiltænkt til og dermed skal man måske ikke bruge krudt på at prøve at løse det med diverse modifikationer, men i stedet reklamere over at den ikke kan bruges til det det er tiltænkt til. Herefter er det sælgers problem af afhjælpe problemet og kan det ikke lade sig gøre kan man ophæve handlen.

Dette indlæg er ment som en generel opfordring til de mange, der klager deres nød her inde over produkter, der ikke kan levere den varme der forventes.
Where there's smoke... There's laughter.

Tilbage til "Gasgrill"