Ascona 570 direkte varme

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
ReffuB
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Ascona 570 direkte varme

Indlæg#1 » 26. apr 2014, 10:39

Når man bruger en Ascona med direkte varme, får man så ikke en meget lille grill areal?

Billede

På billedet ser det ud som om at tragten vil give en meget lille grill areal.

Kommer mest til at bruge inddirekte grill, men de få gange man skal bruge direkte så ville det være træls at stå med en grill som kun har en lille direkte grill areal.

Jer med Ascona er i flinke at fortælle lidt om hvordan i oplever grillen med direkte varme.

Billede

Synes rigtig godt om deres dryp system, har Genesis også et drypsystem?

ThaRock
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Ascona 570 direkte varme

Indlæg#2 » 26. apr 2014, 11:33

Jeg solgte min af samme grund!

- købte ODC efter at ha surfet nettet for anbefalinger osv. men blev virkelig skuffet da jeg havde grillet på den et par gange, især det at skulle vende tragten efter grillen har været bugt nogen gange hvor tragten bliver temmelig fedtet af fastbrændt kødsaft og lignede.

- det er specielt irriterende ved reverse sear hvor man griller low and slow og så skal give kødet direkte varme bagefter - så skal man håndtere rist og tragt som er brændvarme - samt området man har til rådighed ved direkte varme er slet ikke stor nok til f.eks en større steg der skal have direkte varme - jeg havde store problmer med flæskesteg lavet low and slow for derefter at skulle have sprøde svær over direkte varme.

Den blev skiftet ud med en Genesis E 330 og det har jeg aldrig fortrudt.

/Rock
Griller på:
Weber Performer med Gastænding - Solgt
Weber Q120 - Solgt
Weber 'Go Anywhere'
ODC Ascona - Solgt
Weber Genesis E330
Big Green Egg Large
Big Green Egg Small
Keb-On

Brugeravatar

Husum
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Re: Ascona 570 direkte varme

Indlæg#3 » 27. apr 2014, 07:14

Jeg har også en Ascona, og er utroligt glad for den.
Ja, ved første øjekast, ser det direkte areal lille ud.
Jeg benytter følgende metoder:

Enten griller jeg bøffer o.lign. ved direkte varme, og flytter dem ud på det indirekte areal, ligesom du ser på billedet med grøntsagerne (Dette er endda den lille City Gas) eller også tager jeg bøfferne af, og vender tragten i mens bøfferne hviler, hvilken jeg altid lader dem gøre.

Det forholdsvis lille areal gør ikke det store i hverdagen, da grillen og risten bliver krematorievarm, og man kan hurtigt få nogle bøffer igennem "køkkenet".

Jeg kan uden problemer køre 8-10 bøffer af herrestørrelse igennem, og få dem ens og delikate, uden at rende i pladsproblemer.

Ps. når jeg laver flæskesteg på min Ascona, laver jeg den indirekte, og får de mest fantastiske sprøde svær :savl1:
Vedhæftede filer
Grøntsager.jpg
Grøntsager.jpg (126.73 KiB) Vist 1018 gange
Flæskesteg.jpg
- Husum -

OutdoorChef demonstratør

ProQ GFC-2150
OutdoorChef DualChef S425G
OutdoorChef City
OutdoorChef MiniChef
OutdoorChef Ascona
OutdoorChef Classic